[TV-tips]Tour de France 2008 5/7-27/7

Det brukar alltid vara en hetsjakt på TV-bolag som broadcastar på nätet, så hittar någon en TV-kanal som "läcker" sina program utanför det egna landet brukar det inte ta många dagar innan TD:s egna mediaavdelning har varit där med stora hotet och åtal i bakfickan. Streamen försvinner och letandet börjar igen...

Men så upptäcktes Versus.
Versus är amerikanskt och sänder alla sina program på webben, och än så länge har inte TDF rått på dem och de gick till och med ut med en bulletin förra året och sa att vi slutar hellre sända TDF än att sluta sända på nätet, med en slutkläm om att alla amerikaner ska kunna se deras program. Typ.

Häpp! Tack för den. :)
Kan man leva med amerikansk reklam och amerikanskt snack så slipper man leta, den rullade hela förra året utan ett enda avbrott. Allra helst skulle jag vilja ha Adamson å Vacchi i lurarna på jobbet, men tyvärr får jag överleva utan tills Eurosport börja sända på nätet. Om det händer. Någonsin.

Troligen har vi inte Europsport där jag ska vara de två första veckorna. Går det att se via webben direkt på nån sajt?

Nu börjar suget komma ordentligt. Läste igenom cykelnytts guide igår och kollade lagpresentationen på eurosport. Ska bli galet kul! Hoppas vi får se Hushovd som segrare imorgon.

Läste också Cykelnytt i går och noterade ståpäls på armarna. Ahhh! Fick iofs samma när jag läste kadens och Cycling Plus också. :-)
Är så jäkla nöjd med mitt lag i DR-tvälingen också. :-)

Ni som spelar Dr's managerspel komihåg att kolla era lag innan 12:30 imorgen, efter det går det inte att byta cyklister inför morgondagens etapp.

Eurosports sändning börjar 12:00 med Kilometer 0, med förhands snack inför etappen. 12:15 kommer live sändningen igång.

Edit: fyllestavningen, det är sent.

Senast redigerad av en moderator:
Valverde liksom, man är mållös! Svettig avslutning, även i soffan, de var ju över hela vägen! Det gick inte jättebra för mitt Team Hair Everywhere. Ttvärtom kan man nästan säga. We'll be back dock.

Jag hade bara 4 man i top 15 i mitt fantasy lag så det lär ju inte gå så bra.

Valverde var grymt imponerande som vanligt.

Rock skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag hade bara 4 man i top 15 i mitt fantasy lag
> så det lär ju inte gå så bra.
>
> Valverde var grymt imponerande som vanligt.

Dubbelt så många som jag hade. Och Valverde trodde jag skulle ta det lite lugnt i början för att slippa försvara ledartröjan så honom lämnade man utanför. Jaja, det blir fler lopp och de flesta i mitt team höll sig i alla fall bland Top100 så man borde gå plus åtminstone.

//j

Speciellt svårtippat om man, som jag, litade på TDF-guider som tippade på en avslutning för spurtarna, tex Cykelnytt och Kadens.

Rock skrev:
> Det var lite svårtippat idag även om segraren
> inte var det. Vem hade trott att Evens skulle vara
> top10?

Jag.

Men det är väl för att du inte vet namnet på någon annan i klungan? :-)

kitzblitz skrev:
> Rock skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Det var lite svårtippat idag även om segraren
> > inte var det. Vem hade trott att Evens skulle
> vara
> > top10?
>
> Jag.

SuperApe skrev:
> Men det är väl för att du inte vet namnet på
> någon annan i klungan? :-)
>
> kitzblitz skrev:
> -----
> > Rock skrev:
> >
>
> > -----
> > > Det var lite svårtippat idag även om
> segraren
> > > inte var det. Vem hade trott att Evens skulle
> > vara
> > > top10?
> >
> > Jag.

Hahahaha! Ja, det stämmer nog :-)

Jag kikade på France 2. Kommentatorerna där var skapligt uppåt med 4 fransoser i utbrytningen, inte lika glada när den till slut blev inhämtad. Nån som vet varför Kirchen spurtade? Jag trodde han skulle köra för gula tröjan.

Kirchen är för het. Nästan så att Valverde också känns för het. Så här het brukar det inte löna sig att vara Tourens första dagar. Därför avskriver jag dem från topp 3 - diskussionen. Cunego har jag knappt sett, vilket känns bra. Evans också lagom anonym. Schleck den äldre ser shaky ut tycker jag. Ställde till en vurpa idag. Kan bli pannkaka eller podium.

Kommentatorn på velonews sa att Hushovd tog sin sjätte seger. Efter att ha räknat antalet vinster på wiki fick jag det till åttonde, men då räknar jag med en prologvinst och en lagtempovinst. Vet någon om det finns något rätt vad gäller räkningen av antalet etappsegrar?

...eller kanske ska jag starta en ny Tour de France-tråd och ställa frågan där?

Ja - Evans känns prefekt anonym, men stabil med i täten. Men varför fick Valverde 1s på alla andra efter dagens ettap? Visst hade han inte det efter igår? Inte att det spelar någon roll antagligen...

/Toni

Har mitt lag i norska tv2´s variant av Tourmanager. Var sen igång, la till mitt gäng igår kväll, tog 2000 platser i poänglistan idag, har Hushovd, Kirchen, Freire på topp tio och Efimkin samt Andy Schleck på top 20......Bra start :)

Norrmännen räknar bara 6 etappsegrar så de tycks utelämna prolog och tempo de med....

På första resultatlistan hade alla samma tid, men sedan ordnade de en sekund åt Valverde.

kitzblitz skrev:
> Ja - Evans känns prefekt anonym, men stabil med i
> täten. Men varför fick Valverde 1s på alla
> andra efter dagens ettap? Visst hade han inte det
> efter igår? Inte att det spelar någon roll
> antagligen...
>
> /Toni

Schleck den äldre verkar ha syndat eller nåt. Först avkörningen i Tour de Suisse, sen gårdagens incident.

Ska bli intressant att se hur det går för Lövqvist också, antar att nån sorts första indikation blir morgondagens tempo-etapp.

kitzblitz skrev:
> Kan dem inte tidigarelägga dagens etapp för att
> jag har semester och det regnar?

Du menar tvärtom, kan de inte senarelägga så att jag kan titta på det live efter jobbet?

Kan någon semesterledig ta och leta upp en ström till oss som fortfarande måste jobba så att vi i alla fall kan tjyvkika litegrann ibland.

SuperApe skrev:
> Ni menar: kan de inte krympa etapperna till
> miniatyrlandskap och cykla här på mitt
> skrivbord.

Det vore verkligen nåt. Så kan man bestämma vinden själv, och vilken lukt den ska ha...

PARIS (75)

1. Leblanc Jean-Marie
Coordonnées principales
01 40 30 32 95

Bara att slå en pling och kolla :) Prudhomme verkar inte stå med i telefonkatalogen.

Kan de inte istället för att avsluta på Champs Elysées förlägga sista etappens spurt till Vallhallavägen/Sveavägen så kan de avsluta 10 varv där. Då kan jag se den.

mytomspunnen skrev:
> jansson99 skrev:
> -----
> > Kan någon semesterledig ta och leta upp en
> ström
> > till oss som fortfarande måste jobba så att vi
> i
> > alla fall kan tjyvkika litegrann ibland.
>
> Vad är det för fel på dem som Rock länkade
> till i första inlägget?
>
> http://www3.myp2p.eu/broadcast.php?matchid=14462&p
> art=sports

Jag måste tyvärr säga att av alla de forum jag hänger på så är Happy absolut sämst på att läsa tråden innan man skriver. Inte ens första inlägget tar man sig tid att läsa, utan vill att andra ska läsa för att kopiera-klistra det som svarar på ens fråga. Synd på Rock's fina post måste jag säga. Den skulle alla må bra av att läsa. Inför vilket idrottsevenemang som helst. Jag läste den innan Wimbledonfinalen, och vips så vann Nadal.

SuperApe skrev:
> Ni menar: kan de inte krympa etapperna till
> miniatyrlandskap och cykla här på mitt
> skrivbord.

http://www.google.fr/landing/tourdefrance2008/
Jovisst, bara cyklisterna som saknas även om det dyker upp en del cyklister i bergen.
Skönt att man kan stanna i en serpa o njuta av utsikten!
Lite synd bara att i t.ex dagens etappmål, Nantes, måste man hålla reda på gatorna själv. Eller har jag missat något?

/S

Tillbaka
Topp