[TV-tips]Tour de France 2008 5/7-27/7

men det är ju fantastiskt! Jag missar allt vad cykel heter pga comhem-idioterna (det internet jag har är undermåligt så det är heller inget alternativ. Har även Vacchi-Adamssonabstinens). Är det inget uteställe i Göteborg som sänder om dagarna? Skulle ju vara lite skoj att se vissa av etapperna med andra likasinnade över en öl eller annan sportdryck...

Hittar inget om detta i söket (kanske felaktiga sökord, vad vet jag) men hänvisning till tråd mottages gärna. Ännu hellre ett förslag på ställe dock...

/booberg

edit:
höpp! nu såg jag Hasparigus Pink inlägg längst upp på sidan. Men det kanske inte gäller Gbg förstås så då är du ju inte dubbelpost i vilket fall.

Senast redigerad av en moderator:
spelmässigt blev det ingen bra etapp, jag trodde att det skulle bli det halvägs in då fem av mina gubbar var i mål och var 1-5a. Sen kom ju några som jag inte hade räknat med som Voigt och Schumacher.

Ska jag rensa ur vår liga från danskarna som smitit in eller ska jag låta dem vara?

danboo: Kolla med O'Learys. De har Eurosport och det går att se cykel där. Cheers på Vikoriagatan visar också Eurosport ibland.

JLarsson skrev:
-------------------------------------------------------
> Med plutonium ska vi tvinga dansken på knä. Ta
> bort dom.

Här, Danmark, utskitet av kalk och sten.
Där, Sverige, hugget i granit.

Rock skrev:
> spelmässigt blev det ingen bra etapp, jag trodde
> att det skulle bli det halvägs in då fem av mina
> gubbar var i mål och var 1-5a. Sen kom ju några
> som jag inte hade räknat med som Voigt och
> Schumacher.

Nä, vem trodde på Voigt :-) Schumacher hade jag med på samma villkor som Vaugrenard m fl, en möjlig topp tio. Så gick Schumacher o vann, Vaugrenard - 10 000. Men det petade upp mig på silverplats i ligan, tackar för det ;-)

>
> Ska jag rensa ur vår liga från danskarna som
> smitit in eller ska jag låta dem vara?

Eg borde vi ju peta bort dem för att ha en fin happy-liga, men å andra sidan var de ju me i fjol och ligan har varit öppen så det är väl inte så snyggt att ta bort dem. Men jag röstar för att göra't!

Första etappen med lite berg med i spelet, med en rätt rejäl avslutning upp mot Super Besse. Ska bli intressant att se hur klättervilliga och kluriga GC-åkarna är. Hoppas Lövkvist kan hänga med trots allt dragjobb han gjorde i avslutningen igår för att köra ikapp utbrytningen.

Går det att köpa L'Equipe som lösnummer i Stockholm nånstans? Har blivit besatt av tanken att läsa den under senaste dagarna.

Ska vara sol vid målet enligt Eurosports engelska kommentatorer.
Många som kan ta hem det idag! Kirchen, Cunego, Valverde, Sanchez och Ricco toppar min lista över kandidater.

På slutet av dagens etapp tolkade jag kommentatorena som att Gotlands vita tröja var hotad av Nibali, men kollar man på sammandraget så ligger ju Nibali 2 minuter efter.

Var det att de var rädda för att Nibali skulle plocka in några sekunder som som skrek om, eller har jag missuppfattat nåt angående hur man räknar fram ledaren av vita tröjan?

Cadel är grym. Anders och Robert nämnar honom knappast och han smyger sig ändå fram, inte bara andra platsen i GC med 6s, men tredje plats idag bakom kanonerna Ricco och Valvpitti. Han kommer vinner detta utan någon etappseger, utom kanske långa tempot nästsista dagen.

Grymtspännande!

/Toni

Inte nämnde de FrÄnk heller. men han blev ju bara 4a.

Är det bara jag som börjar bli en aning less på alla nybörjarfrågor de svarar på, inte sällan flera gånger under samma sändning? tex, om hur många växlar de har, vad kostar en cykel, hur snabbt de skulle cykla runt vättern, vad det finns för ledartröjor, vem har vunnit flest gånger osv. ZZZZZZZZZZZZZZ

Snyggt tippat Rock. Evans ser ruskigt stabil ut. Kul att Lövkvist hängde med bra också, hoppas han kan fortsätta så även på söndag när första riktiga bergsetappen dyker upp.

SuperApe skrev:

> Är det bara jag som börjar bli en aning less på
> alla nybörjarfrågor de svarar på, inte sällan
> flera gånger under samma sändning? tex, om hur
> många växlar de har, vad kostar en cykel, hur
> snabbt de skulle cykla runt vättern, vad det
> finns för ledartröjor, vem har vunnit flest
> gånger osv. ZZZZZZZZZZZZZZ

Du är en sån noob Kaj.

SuperApe skrev:

> hur snabbt de skulle cykla runt vättern

Skulle Cadel hänga med Leo's grupp?

Hoppas du får rätt, om Gilbert. :-)

Lövqvist visar klass: <http://live.cyclingnews.com/?id=latest>

Rock skrev:
> weelsuckern Evans vinner nog inte i år, han blir
> nog tvåa igen.
>
> Idag tror jag på Gilbert.

Ser att Krischen har en specialgul Giant cykel idag för att matcha tröjan sin. En sån hade ju Valverde också fast Pinarello.....bygger stallen en specialhoj bara på chans till sina möjliga ledare?
Undrar vad som händer med de gula cyklarna när cyklisterna tappat tröjan och aldrig får den åter....?

Valverdes cykel är lackad som den är för att han är spansk mästare men cykeltillverkarna har ofta cyklar förberädda.

Moreau har brutit, synd för den gamle. Det var nog det sista vi såg av honom i tdf.

Rock skrev:
> ...
> Moreau har brutit, synd för den gamle. Det var
> nog det sista vi såg av honom i tdf.

Aj då, har honom i teamet. Tänkte att gamlingarna som han eller Zabel skulle försöka något då det inte blir så många fler chanser. Velade fram och tillbaka mellan honom och just Gilbert som du trodde på idag. De två kostade ungefär lika men då Moreau var något dyrare och jag hade pengar över så fick det bli han. Jag valde helt klart fel =)

//j

Rock skrev:
> weelsuckern Evans vinner nog inte i år, han blir
> nog tvåa igen.

Det är ju hans chans - alla tror att han kommer sucka wheel hela vägen och så schwupps på någon berg attackera han plötsligt och får tillräckligt med tid att det, i samband med hans tempoåkning, räcker till seger.

Han övade lite på detta under Dauphine Libere. Men bara så mycket att ingen riktig märkte det ;-)

Dagens etapp är förresten jätte rolig för att vara en mellan-etapp!

Tillbaka
Topp