[TV-tips]Tour de France 2008 5/7-27/7

Vilken överjävlig nedförskörning!
Undrar hur lång tid en annan hade tagit på sig, hade knappast slaäppt på som dessa pojkar.....

Vem var det som åket över kanten egentligen? Jag kollade på Rai från jobbet och min italienska är mer än rostig.

Det var sydafrikanen som var först över berget som ramlade av. Man förstår att han var inte så pigg på att klättra ned efter cykeln.

ah tackar, hittade en bra bild på det hela. Ärligt stulen från dr.dk

cd7abb0b797e493692a76ba4406301a1_joh.jpg

Oj, oj, oj, vad spännande. Kan inte se dagens etapp, däremot får jag den inspelad. :o) Har ni något tips om vem som eventuellt tar hem dagens etapp? Måste ju vara grymt att vinna tourens tuffaste etapp. Återigen, synd att Soler bröt. Hade trots allt varit kul att se denne tunne, färgstarke cyklist i bergen.

Så surt att jobba nu. Världsklass väder och bästa etappen, får den iofs inspelad. Ska kolla i natt :)

Andy Schleck förtjänar att vinna en etapp, han gjorde ju allt jobb igår.

Då sitter man inne i det fina vädret. Vad håller man på med? Fast vad gör man inte för att slippa begå självmord? ;o)

Nåväl, blev iaf två timmars sol och bad i Hellas tidigare idag.

CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!CARLOS!

-Skogling

Kaijan skrev:
-------------------------------------------------------
> Nuförtiden blir jag skeptisk när nån rycker
> sådär.

Äsch, Bjarne har ju visat hur man ska göra ;o)

Johan A skrev:
> Kaijan skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Nuförtiden blir jag skeptisk när nån rycker
> > sådär.
>
> Äsch, Bjarne har ju visat hur man ska göra ;o)

Man kan inte lita på nån nuförtiden

mjo, fast Sastre hjälptes ju av det ojämna tempot i klungan efter, så överjävla mycket snabbare behöver han nog egentligen ha varit. men säker kan man ju aldrig vara.

fredrikw skrev:
> mjo, fast Sastre hjälptes ju av det ojämna
> tempot i klungan efter, så överjävla mycket
> snabbare behöver han nog egentligen ha varit.

Surpuppa ;o)

Det luktar ända hit... eller så är det jag...

bigmollo skrev:
> Vilken jävla etapp! Jag har sprutat ner hela
> vardagsrummet.. :)
> Nu blir det amarone.

Ser ni någonting ovanligt med Sastres chainrings?

Sastre_CSC_Rotor_Q-Ring_spare.jpg

Från Cyclingnews.com:
"Carlos Sastre, has also jumped on the non-round bandwagon with Rotor's Q-Rings from his native Spain. Sastre had them mounted on both his primary and spare bikes this year after successfully testing them himself and apparently receiving the 'ok' from his team to use them in competition. Rotor actually claims a number of Pro Tour riders use its rings in training but aren't allowed to use them when it counts (we can personally vouch to include Garmin-Slipstream's Magnus Backstedt in that category). Even so, Sastre's Q-Rings are stealthily finished in anodized black instead of the usual champagne hue of production bits and all of the Rotor logos have been covered over.

Both Rotor and O.symetric claim their rings provide rather heady physiological advantages, namely increased power coupled with reduced exertion (otherwise known as free speed), although the Rotor design is notably less radically shaped than O.symetric's 'harmonic' form.

Either way, both Sastre and Lequatre have likely gone up against a fair bit of sponsor resistance to run their preferred equipment so whether the performance gain is real or imagined, each of them feels it's well worth the effort."

Måste säga att Evans kämpar på riktigt bra. Han har verkligen inte mycket uppbackning av sitt lag. Jämför med CSC som är framme med nästan hela gänget mest hela tiden.

Jag kollade just en intervju med Bjarne. Jag är kär i CSC. Jag tror jag äker till Frösunda och campar utanför företagets dörr för att få röra i någon som jobbar där och kanske varit i kotakt med laget.

Satana perkele vilket starkt lag. Och de verkar ha ganska kul också. Till och med Sastre som annars gnäller en hel del såg glad ut (vad annars efter att ha vunnit en legend).

Var det några fler som direkt tänkte på mollo när dom snackade med Thomas Ritter?
Såg för mitt inre hur han rusade iväg till Arlanda med cykeln för att genast fara till alperna när Thomas berättade om alla som bjöd på vin upp för berget:)

Det ska bli jävligt kul att se hur många som droppar av inför OS. :)
CSC är helt överlägsna. Har gillat dem sen jag såg filmen Overcoming. De kör verkligen hårt på lagkänslan.
/J

Så här ser det ut nu:

1 Carlos Sastre Candil (Spa) Team CSC - Saxo Bank 74.39.03
2 Frank Schleck (Lux) Team CSC - Saxo Bank 1.24
3 Bernhard Kohl (Aut) Gerolsteiner 1.33
4 Cadel Evans (Aus) Silence - Lotto 1.34
5 Denis Menchov (Rus) Rabobank 2.39
6 Christian Vande Velde (USA) Team Garmin-Chipotle p/b H30 4.41

Hur tror ni att det ser ut efter lördagens tempo. Så här tror - och hoppas (Evans hoppas jag på, trots all CSC-hype här på forumet):

1 Cadel Evans (Aus) Silence - Lotto 1.34
2 Denis Menchov (Rus) Rabobank 2.39
3 Carlos Sastre Candil (Spa) Team CSC - Saxo Bank 74.39.03
4 Frank Schleck (Lux) Team CSC - Saxo Bank 1.24
5 Bernhard Kohl (Aut) Gerolsteiner 1.33
6 Christian Vande Velde (USA) Team Garmin-Chipotle p/b H30 4.41

Var kan min tippning gå fel? Evans kanske inte går om Sastre, Menchov kanske inte heller, Kohl kanske tappar så mycket att Vande Velde också går om honom. Så inte så problemfri tippning...

bigmollo skrev:
> Det ska bli jävligt kul att se hur många som
> droppar av inför OS. :)
> CSC är helt överlägsna. Har gillat dem sen jag
> såg filmen Overcoming. De kör verkligen hårt
> på lagkänslan.
> /J

Jag hade dessutom missat den bonus-disc som finns till den eftersom min första kopia var en ... ahh.. såndär säkerhetskopia som låg på teh interweb. I den kommer man ännu närmare laget, och får se fler sidor av inte minst en förbannad Bobbu Julich och en pressad mekaniker.

bigmollo skrev:
> Mike, bjöd de på vin? Fan att man missade det.
> :)

Japp.
Han cyklade upp några timmar före klungan och berättade om hur alla människor längs med berget hejade på som om det var fullt race.
Massor med folk erbjöd även mat och vin.

Caaaaaaarlos!!!!!!

Äntligen lyckades du vinna nåt stort efter så många år! Gör ditt livs tempolopp nu på lördag så står du helt plötsligt som slutsegrare. Kommentatorerna på franska Eurosport gnällde igår på att han inte borde gjort nån segergest eftersom han tappade lite tid pga det. Fånigt säger jag. Har man slitit en hel karriär och vinner den mest klassiska av etapper ska det firas.

Tillbaka
Topp