Tvångsmässigt däcksputsande

Sral

Ny medlem
Visst måste det finnas fler 23 mm-användare än jag som reflexmässigt lägger handen på däcket (bak först) efter att ha kört över en grusfläck eller något annat ospecificerat?
Min bästis hånar mig, för han är inte uppvuxen på Wolber 333.

med tanke på hur cykelbanorna och kanterna på bilvägarna ser ut så måste ni köra med handen på däcket hela tiden?

Jag gjorde så tills jag kom att tänka på att jag hellre har den eventuella glasbiten i däcket än inkörd i handen...

iofs lite skillnad på om man kör med eller utan handskar

Tjena!

Gör också det fast med foten... Av samma anledning som hakanf.. Vill inte ha glasbitar i handen, men i skosulan gör ingenting..

nån som hade en sån här när det begav sig? Jag fick aldrig tag i nån, minns att jag suktade efter att ha sett bilden i Tidens Cykelbok av Staffan Skott, lite över 300 späckade sidor.../J :)

Bilagor

• skrapa.png
    skrapa.png
    25 KB · Besök: 21
Ta med en glasspinne i bakfickan och plocka fram när ni kört över något vasst som kan tänkas sitta kvar i däcket. Då slipper ni slita ut handskarna eller få det vassa att fastna i handen.

Roger J

Nej kört 2 säsonger med racern utan punktering nu. Inte en ända punktering, och jag har flera gånger kört långa bitar på grusvägar och kört på grus på grusplättat o annat. Tro det eller ej, jag däcksputsar inte :) Ni är paranoida!

Olsson skrev:
-------------------------------------------------------
> Nej kört 2 säsonger med racern utan punktering
> nu. Inte en ända punktering, och jag har flera
> gånger kört långa bitar på grusvägar och
> kört på grus på grusplättat o annat. Tro det
> eller ej, jag däcksputsar inte :) Ni är
> paranoida!

Du vet att du kommer att punka nästa runda du kör va?

Tillbaka
Topp