typ serva mtb- vart i gbg?

laasesku

Aktiv medlem
Har sedan en liten tid tillbaka en Radon zr team (6.0?) som jag haft mycket skoj med senaste! ( Stort Tack till hjeltman för provtur innan köp, ovärderligt! )

Mindre skoj är att jag behöver genomgång av cykeln nu eftersom jag själv är hjärndöd/lat när det kommer till sånt här (Och det var jag själv som skruva ihop den vilket inte känns helt tryggt). Så vart skulle ni lata göteborgare gå? Kan väl handla om justeringerar av de olika slag plus lite oljande etc (den låter inte lika fint vid växlande) o ett par nya trampor (lyckades justera sönder vänster trampan). Om det inte blir asdyrt är oxå bra. Mvh

Jag föreslår Bikeplace verkstad på Majorsgatan 4, Linnestaden. Skall du lämna in cykeln, ring först och boka. Ring ändå kanske 031-13 61 30

Låter bra det. Har ju cyklat på den ett tag även fast jag skruvat ihop den själv:)

Men i övrigt. Vad för egen service kan man själv göra som hjärndöd?
Det jag gjort är:
Bortsat bort lera/smuts med diskborste (efter nästan varje gång!)
Oljat kedjan lite en gång
Sen har jag lite andra sprayer/oljor men hajar inte helt. Ska man spraya rakt in i växelmojängerna eller?

Vad gör ni själva som är "basic"?

Nu vet jag inte hur många gånger och hur långt du cyklat men det känns som attt "oljat kedjan lite en gång" är alldeles för sällan. :D

Om man har lite vilja så klarar man serva det mesta på en cykel relativt enkelt.

Tillbaka
Topp