GoranS
Aktiv medlem
[UÄ] Coronatråden 4
Du får ta en snabbläsningskurs.291 review artiklar på pubmed för COIVD-19 just nu. Svårt att hålla jämna steg med kunskapsutvecklingen ?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du får ta en snabbläsningskurs.291 review artiklar på pubmed för COIVD-19 just nu. Svårt att hålla jämna steg med kunskapsutvecklingen ?
Jag skrev ”definitionsmässigt ...”.
Vår västerländska vita medelåldern historia iaf.Ja, det var ju precis det jag svarade på. Om man passar in på gruppen självgoda medelålders vita män så är man per definition mer egoistisk, historien är en enda lång dokumentär som bevisar detta.
@Crocko Vad anser du om självhatande vita män då?
Vår västerländska vita medelåldern historia iaf.
Nej klart den inte kan. Men det är inte helt unikt för just vita medelålders män att vara egoister av rang. Även om vi var jämförelsevis bra på att exportera vår egoism.Nu skall vi ju inte bli poli**ska så tråden dör, men tyvärr har väl just den sortens män inte haft den goda smaken att stanna kvar i fäderneslandet utan har ju ganska effektivt spridit sig runt hela vårt klot med sitt dåliga uppförande, kolonialtiden skall ju kanske inte helt förklaras bort.
Den som är egoistisk är snarare den vita självgode medelålders mannen som anser att alla andra skall flytta sig när HAN skall handla och blir upprörd över att pöbeln inte håller sig undan.
Ja tyvärr, inte av vetenskapliga skäl med tyvärr empiriska, men om vi som representerar gruppen sköter oss i sådär en 4000år så kan vi nog argumentera för att det är en orättvis generalisering.
Edit: Missade förbudet mot diskussion av ämnet.Ja, det var ju precis det jag svarade på. Om man passar in på gruppen självgoda medelålders vita män så är man per definition mer egoistisk, historien är en enda lång dokumentär som bevisar detta.
Och än större är säkerligen skillnaderna mellan länder vilket kan vara bra att tänka på när man jämför siffror mellan olika länder.SR Ekot fortsätter granskningen av missade fall i statistiken och drar slutsatsen att det definitivt saknas en del fall fr äldreboenden, oklart hur många. FHM bekräftar att det är så. Rutinerna skiljer tydligen över landet, återigen pga brist på tester...
![]()
Dödsfall på äldreboenden kan saknas i statistiken - Ekot
Fler äldre i Sverige kan ha dött i covid-19 än vad Folkhälsomyndighetens statistik säger, eftersom alla som insjuknar på äldreboenden inte testats. Det ...sverigesradio.se
Ja, precis. Vad jag läst/hört hittills så räknar Belgien (som ofta pekas ut ligga riktigt illa till) även alla misstänkt smittade (dvs mer än Sverige), medan ex.vis UK och Spanien knappt räknar döda på äldreboenden alls utan enbart på sjukhus (dvs mindre än Sverige), osv.Och än större är säkerligen skillnaderna mellan länder vilket kan vara bra att tänka på när man jämför siffror mellan olika länder.
Pressträff 11:10, är det ny vi stänger Sthlm?
Nä. Handlade om kraftigt utökad testning.Pressträff 11:10, är det ny vi stänger Sthlm?
Varför skulle det vara speciellt dåligt nu? Känns snarare som ett "bra" tillfälle då det är gott om plan som inte flyger och man lätt borde kunna ersätta aktuella plan medan de repareras. Eller missar jag något?
Ja med tanke på vad det kommer kosta att få upp kärrorna i luften igen...
Det är ju inte så att flygbolagen har så mycket inkomst just nu.
OK. Å andra sidan kan de ju låta just de planen stå tills de fått igång ruljangsen igen. Kommer ju knappast att gå från detta dvalatillstånd till full körning på en gång när det väl kommer igång. D.v.s. flytta fram reparationen tills de tjänar pengar igen.Ja med tanke på vad det kommer kosta att få upp kärrorna i luften igen...
Det är ju inte så att flygbolagen har så mycket inkomst just nu.
De har ingen personal och inga bränslekostnader.
Simon Spies köpte inget med lånade pengar.
Hjälper nog inte så mycket med tanke på vad det här kommer kostar.
Leasing/avbetalning av/på kärrorna ska fortfarande betalas.
Börsen stiger ordentligt på den nyheten iaf!Naturligtvis inte alls garanterat att detta håller när försöken utvidgas, men om det gör det så bör det väl vara ett bra verktyg att begränsa skadeverkningarna av epidemin!? https://www.statnews.com/2020/04/16...uggests-patients-are-responding-to-treatment/
Inte så bra gjort i dessa tider....BAs helt nya Airbus A350 backades in i Emirates Boeing 777's horizontal elevator. ???
Visa bilaga 411247
Visa bilaga 411246
Det var ju på tiden. Bättre sent än aldrig.Nä. Handlade om kraftigt utökad testning.
Tänk om fler levde så ansvarsfullt. Då skulle färre skita på sig när världen hickar till (som nu). Äger man sina prylar är det ingen katastrof om inkomsterna uteblir ett tag.Simon Spies köpte inget med lånade pengar.
Lyckades som sommarjobbare med truck sabba ett kritiskt system på avdelningen som levererade snusdosor till Swedish match. Hade jag inte jobbat upp ett lager hade jag nog blivit historisk.Hörde om en truckförare som klippte hela gaslinan till ett av verken på SSAB's anläggning i Oxelösund. _Det_ blev dyrt...
Själv ska jag snart lyckas/försöka ta mig hem till Svedala i början på nästa vecka. Blir en exotisk resa i dessa tider.
Varför tjatas det om social distansering ?
Borde inte fysisk distansering va bättre mot smittor?
![]()
Anders Tegnell fyller år mitt i pandemin
I coronakrisen har siffror blivit vapen. Men ett nummer går inte att bråka om. I dag fyller statsepidemiolog Anders Tegnell 64 år.www.aftonbladet.se
Landsfadern fyller år.
Vad inträffar 24:e juli?Vad jag än tycker om honom så kan väl inte heller han jobba 24/7?
Om han är helt rätt ute, eller helt fel ute lär det väl dröja innan vi vet. Eller lite "Sverige" lagom kanske?
Tänk en gång till ?