[UÄ] Coronatråden 4

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
[UÄ] Coronatråden 4
Tänk på det i flera veckor utan att förstå , så du får gärna förklara .

Om herr o fru Andersson vill mysa i bingen så har dom ju fysisk kontakt, men hemma själva och helt asociala så håller dom ju social distansering! Eller?

[UÄ] Coronatråden 4
Usch vad tråkigt. Jag tar med solen och åker vidare !
.
Att-skjäla-solen2.jpg

[UÄ] Coronatråden 4
Om herr o fru Andersson vill mysa i bingen så har dom ju fysisk kontakt, men hemma själva och helt asociala så håller dom ju social distansering! Eller?

Ja dom lär ju smitta varann bättre om dom ligger med varann än om dom istl ringer varandra eller iaf håller 2 m lucka.

[UÄ] Coronatråden 4
Var det därför SL tog bort hälften av bussarna inne i stan , dom hade ändå aldrig sett någon umgås i morgonrusningen.
Borde ju stängt ner facebook o happy istl då för att hindra folk att va sociala i dessa tider ;)

[UÄ] Coronatråden 4
Jag blir så otroligt förvånad av att människor, med 1/1000 000 del så mycket information och expertis som inblandade myndigheter har, har så mycket åsikter och ifrågasätter deras beslut och analys.

Det är ju helt SJÄLVKLART att råden som ges är tagna med hänsyn till ALLT, inte en teoretisk modell där det finns oändligt med intensivårdsplatser, material och så vidare.

Happy är kopia av det som skrivs i media, kanske föga förvånande.

Det är verkligen pissenkelt, följ deras anvisningar, du själv har INGEN KOLL alls. Alternativ media har det inte heller.

Jag är så jäkla glad att vetenskap och inte en politiker styr händelserna, dock är väl ingångsvärdena in i krisen högst politiserade.

[UÄ] Coronatråden 4
Nä, det är ju själv fan att man vågar ifrågasätta makten i ett demokratiskt samhälle. Allmänheten bör veta sin plats och hålla käft.

• Gilla
Reactions: rln
[UÄ] Coronatråden 4
Jag blir så otroligt förvånad av att människor, med 1/1000 000 del så mycket information och expertis som inblandade myndigheter har, har så mycket åsikter och ifrågasätter deras beslut och analys.

Det är ju helt SJÄLVKLART att råden som ges är tagna med hänsyn till ALLT, inte en teoretisk modell där det finns oändligt med intensivårdsplatser, material och så vidare.

Happy är kopia av det som skrivs i media, kanske föga förvånande.

Det är verkligen pissenkelt, följ deras anvisningar, du själv har INGEN KOLL alls. Alternativ media har det inte heller.

Jag är så jäkla glad att vetenskap och inte en politiker styr händelserna, dock är väl ingångsvärdena in i krisen högst politiserade.
Jag tycker inte att det är särskilt förvånande att människor är intresserade av att informera sig och diskutera en händelse som med all sannolikhet kommer att påverka oss alla på ett sätt eller annat/flera. Däremot kan jag hålla med om att det blir skumt när lekmän ger sig in och med tväsäkerhet uttalar sig på ett sätt som får det att skenbart framstå som enkelt och att de minsann vet vad som är rätt och fel.

Om man sen tittar på vad olika vetenskapsmän/kvinnor tror så är det rätt spridda bud och det verkar inte finnas någon konsensus. Detta tror jag bidrar till att människor inte rakt av köper de anvisningar som myndigheterna ger. Rätt eller fel kanman diskutera men jag tror att om forskarsamhället väsentligen hade varit enat så hade det varit mindre av dessa diskussioner.

[UÄ] Coronatråden 4
Ifrågasätta makten, är det det du menar att okunnigt ha åsikter om corona är? Då får jag önska dig lycka till.
Varför då? Skulle makten eller någon annan sätt åt mig?

Jag tycker det är anmärkningsvärt att kritisera medborgare för att de ifrågasätter makten när de gör konstiga eller felaktiga uttalande.
Möjligen saknar ni någon form av samling under flaggan men det är knappast mer hälsosamt.

[UÄ] Coronatråden 4
Jag tycker inte att det är särskilt förvånande att människor är intresserade av att informera sig och diskutera en händelse som med all sannolikhet kommer att påverka oss alla på ett sätt eller annat/flera. Däremot kan jag hålla med om att det blir skumt när lekmän ger sig in och med tväsäkerhet uttalar sig på ett sätt som får det att skenbart framstå som enkelt och att de minsann vet vad som är rätt och fel.

Om man sen tittar på vad olika vetenskapsmän/kvinnor tror så är det rätt spridda bud och det verkar inte finnas någon konsensus. Detta tror jag bidrar till att människor inte rakt av köper de anvisningar som myndigheterna ger. Rätt eller fel kanman diskutera men jag tror att om forskarsamhället väsentligen hade varit enat så hade det varit mindre av dessa diskussioner.
Informera sig har jag väl inte sagt något om? Det som är galet är allt second guessing, som pågår, även andra "vetenskapsmän", som sitter utanför och inte heller har tillgång till relevant information.
Ta bara 22 gänget, det var ju så jävla illa att det gör ont.
Det finns ett gäng vetenskapsmän och kvinnor som har tillgång till MEST och BÄST information, lyssna på dem.
Sen är ju viruset nytt, det kommer att komma motsägelsefulla bud längs vägen, ansiktsmaskerna är ett bra exempel.

[UÄ] Coronatråden 4
Ifrågasätta makten, är det det du menar att okunnigt ha åsikter om corona är? Då får jag önska dig lycka till.
Makten diskuterar väl mest HT nu? Inte mycket att ifrågasätta tycker jag. Det är en smaksak, helt klart.
Annat när de gäller allemansrätt, då är vi ikke överens.

[UÄ] Coronatråden 4
Varför då? Skulle makten eller någon annan sätt åt mig?

Jag tycker det är anmärkningsvärt att kritisera medborgare för att de ifrågasätter makten när de gör konstiga eller felaktiga uttalande.
Möjligen saknar ni någon form av samling under flaggan men det är knappast mer hälsosamt.
Vad har de gjort som är konstig och fel? Du har inte en aning. Du vet så lite att du inte ens kan ifrågasätta. Det är det jag menar. Makten har inget med det här att göra.

[UÄ] Coronatråden 4
Jag tror du liksom bfs gör ett felaktigt antagande när du tror att någon sitter inne med någon form av sanning - och att man kan identifiera vem det är baserat på vilket jobb hen har. Sanningen får vi nog gemensamt komma fram till.

[UÄ] Coronatråden 4
Jag tror du liksom bfs gör ett felaktigt antagande när du tror att någon sitter inne med någon form av sanning - och att man kan identifiera vem det är baserat på vilket jobb hen har. Sanningen får vi nog gemensamt komma fram till.
Jag antar inte att någon sitter på en sanning. Jag antar att vår smittskyddsenhet och närliggande myndigheter har tillgång till MYCKET mer relevant information än andra, då syftar jag INTE i huvudsak på coronaviruset, utan på antal intensivvårdsplatser, semeterlistor på sjukhus, beställningar av sjukvårdsmateriel och så vidare.

Vi utanför har INGEN information tillgänglig alls. Coronaviruset är nytt, hela forskarvärlden har "gissat intelligent" och då kan det bli avvikande tolkningar. Det är inte ens konstigt, utan helt normalt.

Att vi i sverige kan ha mildare restriktioner rent lagligt, utan bara ge råd, beror på att vi har mer inre kontroll och behöver inte ha lagar och böter för att vi ska vara vettiga. Men nu gissar jag, jag har fan ingen aning.

Det är ungefär som att du skulle ha åsikter om var min soffa ska stå, utan att veta var jag bor, hur rummet ser ut, hur stor soffan är och så vidare. Meningslöst.

[UÄ] Coronatråden 4
Nu tar jag på hatten.
Stervelo, jonte987. Sluta träts, det är fredag. Släpp det båda två.

Hatt av.

• Gilla
Reactions: BFS
[UÄ] Coronatråden 4
Där dök jag visst upp. Jag tror fortfarande att en läkare/epidemiolog/whatever vet mer om sitt jobb än killgissande lekmän (nämner inga namn) som googlat i fem minuter. Jag tror inte vetenskapen kommit långt om man på "demokratiskt" vis låtit okunniga blanda sig i den vetenskapliga processen med sitt tyckande och sina känslor. Det blir tex allt populärare att tro att vaccin inte funkar ("Myndigheterna försöker förgifta/lura oss!"). Så jag tror besluten blir (mycket) bättre av sakliga proffs än av en arg och ffa okunnig folkmassa. Men, det är jag det.

[UÄ] Coronatråden 4
Jag fick oxå en varning när jag klippte in lite statistik så jag gick istället all in på YTs nya hoj. Det gick igenom censuren!

[UÄ] Coronatråden 4
Jag fick oxå en varning när jag klippte in lite statistik så jag gick istället all in på YTs nya hoj. Det gick igenom censuren!
Va? Fick du en varning för att du klippte in Tinos mtrl igår? Jag undrade var det inlägget tog vägen, det bara försvann... Vad var kontroversiellt med det?

[UÄ] Coronatråden 4
Va? Fick du en varning för att du klippte in Tinos mtrl igår? Jag undrade var det inlägget tog vägen, det bara försvann... Vad var kontroversiellt med det?
Inte en susning... Varningen var "opassande innehåll, drar definitivt åt politik". Men jag tar det inte så hårt även om jag i sak tycker det var fel, det är nog inte så jäkla kul att vara moderator åt ett gäng som vårt. :LOL:

[UÄ] Coronatråden 4

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp