Tyvärr är det min uppfattning oxå.
Det finns stunder då det helt enkelt inte är acceptablet att klanta sig.
(...eller fråga tex en operationsläkare, barnmorska, polis, militär, flygledare, kärnkraftstekniker, pilot eller busschaufför....mm)
Det är många som inte har några egentliga marinaler att vingla sig fram.
Det var en väldigt binär bild du har, det fungerar inte så, gråskalor deluxe är vår verklighet.
Du kanske menar, riktigt stora misstag, typ så planet kraschar, eller patienten dör vid enkelt ingrepp?
Misstag begås hela tiden, bara inte så stora.
Att FHM gör fel är lite illa, det håller jag med om. MEN jag har ingen aningen om hur stressade de är, det skulle mycket väl kunna vara så att de fick sifforna en halvtimme innan sändning, stressar igenom och då slinker fel igenom. Sen är nog hela situationen tokstressad.
Att de gör fel, sen lugnt och städat rättar till, det är helt ok.
Det blir fel ibland, det är bara att köpa.
Men, jag håller med om att konsekvenser borde finnas kvar.
Vi har tekniskt sett inte en demokrati i västvärlden, det är en aristokrati, där de folkvalda får carte blanche och inga konsekvenser i princip.
Ta beslutetet att vi slutade lagra den utrustning som vi nu har brist på, det beslutet togs inte under stress, borde ha varit väl underbyggt.
Marknaden skulle lösa alla problem, även vid en kris. Det kan man tycka att en andraklassare skulle fatta att det inte går i kriser.
De har inte ens fått rejält med smäll på fingrarna för det.
Det borde bli fängelse för tycker jag. De har effektivt ökat smittspridning och dödsfallen.