Fast det har ju tjatats (informerats om och om och om igen) om att platta till kurvan i månader. Och när man gjort det, vilket onekligen ÄR positivt, kan man ju inte tro att det börjar gå över. Det har det också tjatats om. De säger ju att läget just nu ser bra ut, men att det kan komma fler vågor och att läget snabbt kan försämras om vi lättar på restriktionerna. Detta är inget nytt. Så hur kan inte detta vara tydligt nog? Om läkaren ger mig rekommendationen att göra A, för annars riskerar jag att få B, så måste jag ju vara vuxen nog att inte fokusera på HUR läkaren säger det utan fokusera på VAD läkaren säger. "Nä, jag tyckte nog att hen verkade lite ointresserad. Så jag tänker inte följa rådet." Jag vet inte om militärer måste gulla med sina underordnade i krig. "Förlåt, Gösta, jag menade inte att kränka dig. Skulle du kunna vara så snäll att försöka avancera på vänsterflanken? Varför? Är det verkligen nödv...Förlåt, Gösta. Jag menade inte att låta så brysk, men vi har ju gått igenom detta scenario...varje dag...i flera veckor. Det ÄR ju vår plan. Men nu blev du lite förvirrad och det gynnar inte detta krig. Jag ska bättra mig. Förlåt, Gösta. Mitt fel."
Kanske behövs det press briefings for dummies? Men jag kan inte se hur det skulle kunna göras enklare än det är. Vi har troligtvis nått en platå. Som troligtvis sticker iväg om vi inte sköter oss. Jag ser helt enkelt inte hur man kan uttrycka/tolka nåt så enkelt på så många olika sätt.