Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag undrar mest vad Grossssschartner gör så högt uppe.Vinst för Seixas på första etappen(tempo) i Bakien runt.
Hans första(?) i World Tour. Imponerande med bla del Toro ca 50 sekunder bakom utanför topp 10.
Det har varit en del rykten om det. Späddes på efter Strade Bianchi där Sexias tydligen sågs prata länge och vänskapligt med UAEs DS. Men finns inget bekräftat. Hoppas verkligen det bara rykten, vore extremt tråkigt om det stämde
Lipo?Seixas borde ju byta lag pga franska lag vinner inget. Men det blir ju skittrist om han går och blir hjälpryttare till Pogi i ett sportswashinglag. Mitt hopp står till att han snappas upp av RBH. Evenepoel kommer inte vinna touren pga han är inte tillräckligt konsekvent klättrare för en treveckors gc (trots Vueltavinst), och Primoz är (tyvärr!) för gammal för att vinna han också. RBH skulle behöva en ung talang som kan ge dem en tourseger. Så kan grodätarna bli lite glada för en tourseger också. It’s coming home osv.
Kollade PCS, han står som 186 cm och 64 kg. Ingen sumobrottare direkt!
Dock inte lika tunn som V Paret-Peintre, 178 cm och 52 kg. Men han ser ju också riktigt pinnig ut.
Som sagt, han ser riktigt pinnig ut.Det är ju inget annat än sjukligt.
Han var snabb, men jag tyckte nog att det oftast var med rimliga marginaler.Seixas körde utför som en jävla dåre också.
DNS på Landa, DNF på Del Toro och Auyso tappade 13,5 minuter på etappen i Baskien idag.
Såg någon lista med yngsta cyklister som vunnit något av de hyggligt stora etapploppen. Saronni var i topp på den listan med segern i Tirreno-Adriatico 1978 när han var ca 20,5 år. Skulle Seixas vinna i Baskien nu så skulle han slå rekordet med ett knappt år.
www.cyclingnews.com
För att kunna vara med i utbrytning och försöka vinna en etapp förmodligen.Auyso tappade 13,5 minuter på etappen i Baskien idag
Möjligt, men nog är det ett svaghetstecken när en åkare som väl rekryterades som GC-åkare börjar använda plan B och gå för etappsegrar.För att kunna vara med i utbrytning och försöka vinna en etapp förmodligen.
Felaktig kraschrapport tydligen.Krasch och DNF av Ayuso enligt liverapporteringen av etapp 4 på procyclingstats.com
Kraschad mage alltsåFelaktig kraschrapport tydligen.
Dålig mage vad jag läste, så jag hade nog fel och @GoranS hade rätt.
Lipowitz och ta in fler skidtalangerFår mig lite att undra vad Bora har för vision framåt. Varken Roglic eller Remco presterar på den nivån man förväntar sig. Vad är planen?
Kläbo skulle väl i så fall vara Uno-X?Kläbo?
Ser att Vermeersch är kapten för Bora imorgon, han kom tydligen 6a på PR för 2 år sedan.
“I wanted to go to my drops and just at that moment there was a pothole that I hadn't seen and that wasn't marked. That's when I lost control of my handlebars". Från Cyclinguptodate. https://cyclinguptodate.com/cycling...l-in-pain-explains-unexpected-catalunya-crash
"Håll i styret.."
Sett denna på Instagram tidigare. Man ser att båda två dunkar i ett hål men det går snabbt.Fick upp en "bättre" film på Remcos omtalade vurpa i flödet, på TV-bilderna från helikoptern var det omöjligt att se vad som hände och efter loppet spekulerades det hejvilt. Ser helt sjukt märkligt ut, han verkar ha båda händerna på styret och man ser ingen "dunk" i framhjulet som skulle indikera potthål, nästan mer som att han råkar nypa frambromsen. Men bromsljudet i filmen är nog inte tillförlitlig ledtråd, kan lika gärna vara Vingegaard som bromsar när han ser vad som håller på att hända.
61:a på första etappen med samma tid som etappsegraren.Om det missats så har 43-årige Domenico Pozzovivo tröttnat på pensionsnärslivet. Fått kontrakt med Solution Tech-Nippo-Rali från början av april. Comebacken planerad ske i Tour of the Alps
![]()
'Performance-wise, I've been at the highest level I've ever been' – 43-year-old Domenico Pozzovivo comes out of retirement, signs with Solution Tech-Nippo-Rali
Italian climber will make his comeback this month at the Tour of the Alpswww.cyclingnews.com
Sitter han lika snett än? Eller har han fått till det bättre? (Pga nån gammal skada...) En av favoritcyklisterna.61:a på första etappen med samma tid som etappsegraren.
12:a idag, 19 sekunder efter etappsegrande Pellizzari.
11:a i totalen, 29 sekunder efter ledande Pellizzari.
Nittonårige Finn ligger 6:a totalt, 13 sekunder efter.
Man kände igen stilen om man säger som så.Sitter han lika snett än? Eller har han fått till det bättre? (Pga nån gammal skada...) En av favoritcyklisterna.