UCI World Tour (och WWT, .Pro osv)

”Han kanske har jättestarka armar?” <- aldrig hört detta om Jonas Vingegaard förut.
Knepig vurpa strax innan mål i dagens etapp i Katalonien där Remco dundrar i backen.

I intervjun med JV så säger JV att Remco vurpa såg väldigt knepig ut, att Remco bara åkte över styret.
Kommentatorn spekulerar i om gaffelröret gick av.

Är det någon som vet om det ligger något i det Vacchi mumlade om under RVV idag, nämligen att Seixas ev. skulle vara på väg till UAE? Riktigt trist om så skulle bli fallet.

Det har varit en del rykten om det. Späddes på efter Strade Bianchi där Sexias tydligen sågs prata länge och vänskapligt med UAEs DS. Men finns inget bekräftat. Hoppas verkligen det bara rykten, vore extremt tråkigt om det stämde

Vinst för Seixas på första etappen(tempo) i Bakien runt.
Hans första(?) i World Tour. Imponerande med bla del Toro ca 50 sekunder bakom utanför topp 10.

Det har varit en del rykten om det. Späddes på efter Strade Bianchi där Sexias tydligen sågs prata länge och vänskapligt med UAEs DS. Men finns inget bekräftat. Hoppas verkligen det bara rykten, vore extremt tråkigt om det stämde

Seixas borde ju byta lag pga franska lag vinner inget. Men det blir ju skittrist om han går och blir hjälpryttare till Pogi i ett sportswashinglag. Mitt hopp står till att han snappas upp av RBH. Evenepoel kommer inte vinna touren pga han är inte tillräckligt konsekvent klättrare för en treveckors gc (trots Vueltavinst), och Primoz är (tyvärr!) för gammal för att vinna han också. RBH skulle behöva en ung talang som kan ge dem en tourseger. Så kan grodätarna bli lite glada för en tourseger också. It’s coming home osv.

Seixas borde ju byta lag pga franska lag vinner inget. Men det blir ju skittrist om han går och blir hjälpryttare till Pogi i ett sportswashinglag. Mitt hopp står till att han snappas upp av RBH. Evenepoel kommer inte vinna touren pga han är inte tillräckligt konsekvent klättrare för en treveckors gc (trots Vueltavinst), och Primoz är (tyvärr!) för gammal för att vinna han också. RBH skulle behöva en ung talang som kan ge dem en tourseger. Så kan grodätarna bli lite glada för en tourseger också. It’s coming home osv.
Lipo?

Oavsett vad tv-soffgubbarna på happy tycker så borde det som ung talang vara lockande att få vara i samma lag som och se och lära av the GOAT ett par år.

Vinst idag igen för Seixas på den andra etappen( ca 3 km bergsavslutning).
Luckan till de närmast jagande med bla Roglic, Lipowitz och Skjelmose blev tillslut 1 minut och 25 sekunder. Ledning 1 minut 59 sekunder till Roglic.
Tror nog att junioren kan bli svårfjällad för den övriga klungan.

Senast ändrad:
Kollade PCS, han står som 186 cm och 64 kg. Ingen sumobrottare direkt!

Hade han varit vanlig mänska hade han blivit inskriven på sjukan som anorektisk. Inte ens ”stora” killar väger speciellt mycket. Som exempel MvdP: 185 cm/75 kg.

Vet inte vem det var (Froome kanske?) som sade för några år sedan att det vore kul att sluta cykla för då slipper man gå konstant hungrig. 😅

DNS på Landa, DNF på Del Toro och Auyso tappade 13,5 minuter på etappen i Baskien idag.

Såg någon lista med yngsta cyklister som vunnit något av de hyggligt stora etapploppen. Saronni var i topp på den listan med segern i Tirreno-Adriatico 1978 när han var ca 20,5 år. Skulle Seixas vinna i Baskien nu så skulle han slå rekordet med ett knappt år.

DNS på Landa, DNF på Del Toro och Auyso tappade 13,5 minuter på etappen i Baskien idag.

Såg någon lista med yngsta cyklister som vunnit något av de hyggligt stora etapploppen. Saronni var i topp på den listan med segern i Tirreno-Adriatico 1978 när han var ca 20,5 år. Skulle Seixas vinna i Baskien nu så skulle han slå rekordet med ett knappt år.

En jäkla talang, helt enkelt.

Härlig cykelpropaganda i Itzulia idag. Riktigt fint landskap och kul vägar.

Ingen lätt etapp när 16:e man är 9,5 minuter efter.

Senast ändrad:
Mindre trevligt väder i Baskien idag. Lite mer mänskligt intryck på Seixas idag. Lite hybrisvarning att attacker med knappt sex mil kvar. Men gick ju bra.

Stark avslutning av Johannessen med klättring upp på pallen och bara tre sekunder från Lipowitz. Rejält tapp för Roglic däremot.

1775930459162.webp

Får mig lite att undra vad Bora har för vision framåt. Varken Roglic eller Remco presterar på den nivån man förväntar sig. Vad är planen?

Jag undrar hur länge till Roglic kommer att köra. Han fyller trots allt 37 i höst. Jag kan tänka mig att han är sugen på att försöka ta en vuelta till, även om jag undrar om han kommer att lyckas, oavsett om Pogacar väljer att köra den eller inte. Om han inte får några bra resultat skulle jag inte bli helt förvånad om han avslutar karriären (lite beroende på hur det ser ut med kontrakt, men går inte hans ut efter denna säsong?).

Remco tror jag kommer att gå mer mot endagslopp och inte alltför bergiga kortare etapplopp. Jag tror inte att han kommer att få framgångar han är nöjd med i GTs.

Jo han har utgående kontrakt. Han såg rätt hyfsad ut i Tirreno-Adriatico. Men nej svårt att se honom som segrare i Vueltan igen, oavsett om nån av de största ställer upp. Troligen många andra som jag skulle tippa före honom där ändå.

“I wanted to go to my drops and just at that moment there was a pothole that I hadn't seen and that wasn't marked. That's when I lost control of my handlebars". Från Cyclinguptodate. https://cyclinguptodate.com/cycling...l-in-pain-explains-unexpected-catalunya-crash

"Håll i styret.."

Fick upp en "bättre" film på Remcos omtalade vurpa i flödet, på TV-bilderna från helikoptern var det omöjligt att se vad som hände och efter loppet spekulerades det hejvilt. Ser helt sjukt märkligt ut, han verkar ha båda händerna på styret och man ser ingen "dunk" i framhjulet som skulle indikera potthål, nästan mer som att han råkar nypa frambromsen. Men bromsljudet i filmen är nog inte tillförlitlig ledtråd, kan lika gärna vara Vingegaard som bromsar när han ser vad som håller på att hända.

Fick upp en "bättre" film på Remcos omtalade vurpa i flödet, på TV-bilderna från helikoptern var det omöjligt att se vad som hände och efter loppet spekulerades det hejvilt. Ser helt sjukt märkligt ut, han verkar ha båda händerna på styret och man ser ingen "dunk" i framhjulet som skulle indikera potthål, nästan mer som att han råkar nypa frambromsen. Men bromsljudet i filmen är nog inte tillförlitlig ledtråd, kan lika gärna vara Vingegaard som bromsar när han ser vad som håller på att hända.
Sett denna på Instagram tidigare. Man ser att båda två dunkar i ett hål men det går snabbt.

Om man bortser från att Pogi hade (tre?) mindre stopp i årets Paris-Roubaix och ändå tar sig upp i front , samt att Wout väl i 10 av 10 fall ska ta Pogi i en spurt, så måste väl Wouts vinst vara den skönaste att se på bra länge? Så förbannat skönt att se någon annan vinna. Wout verkar vara en skön typ dessutom som uppenbart har benen kvar.

Om det missats så har 43-årige Domenico Pozzovivo tröttnat på pensionsnärslivet. Fått kontrakt med Solution Tech-Nippo-Rali från början av april. Comebacken planerad ske i Tour of the Alps

61:a på första etappen med samma tid som etappsegraren.
12:a idag, 19 sekunder efter etappsegrande Pellizzari.
11:a i totalen, 29 sekunder efter ledande Pellizzari.
Nittonårige Finn ligger 6:a totalt, 13 sekunder efter.

61:a på första etappen med samma tid som etappsegraren.
12:a idag, 19 sekunder efter etappsegrande Pellizzari.
11:a i totalen, 29 sekunder efter ledande Pellizzari.
Nittonårige Finn ligger 6:a totalt, 13 sekunder efter.
Sitter han lika snett än? Eller har han fått till det bättre? (Pga nån gammal skada...) En av favoritcyklisterna.

Tillbaka
Topp