Umeå-tråden Del II

Umeå-tråden Del II
Hej !
Tänkte kolla vilka fler än jag som ska till bygdsilijum nästa söndag.
Det finns plats i bilen om det är någon som tänkt hyra cykel.
Har inget bra cykelställ för fler än en DH hoj tyvärr.

Umeå-tråden Del II
Hmm, stor risk för åska imorgon men jag är ändå lite cykelsugen. Nån som hänger med på en tur längs Tavelsjöleden? Start vid regementet kl 10, upp till Hamptjärn och tillbaks, ev. med lite hopp och lek på bergshällarna.

Senast ändrad:
Umeå-tråden Del II
Marsupilami skrev:
-------------------------------------------------------
> Om man bara hade en MTB så skulle jag komma på
> studs. :(

Har du planer på att skaffa en? :) Det kommer bli fler turer framöver!

Umeå-tråden Del II
Jo kommer att skaffa en.
Blev utmanad att köra cykelvasan nästa år av jobbarkompisar.
Så blir väl att leta lite under nästa vinter eller kanske bygga ihop en fulkines.

Umeå-tråden Del II
Nu hoppas vi på finväder imorgon när vi öppnar parken i Bygdsiljum för säsongen! Kl 10 kör vi igång liften! Så här fin är tex vår grävda bana:

969759_4342820227125_1779231577_n.jpg

Umeå-tråden Del II
alidhojd skrev:
> löste sig med barnvakt!
>
> JAG KOMMER!

Var du där? Försökte lista ut vem du var men lyckades inte.

Umeå-tråden Del II
ok, fan du hade ju en sjukt bra tid för att köra utan kedja! visst vare 1,54 va?
vet inte vart resultatlistan tog vägen sen och jag minns bara 1-3 eftersom jag var med! (mkt nöjd)

1. herman 1,41 (sen körde han ett åk till på 1,35!!)
2. jacke 1,42
3. jag 1,47

sen minns jag inte mer än att dom flesta låg mellan 1.50 - 2 min men ska se om jag kan snoka rätt på listan. totalt var det iaf drygt 30 startande så det var ju superkul! totalt 52 cyklister i backen vilket känns helt fantastiskt och över förväntan!

nu peppar vi inför nästa helg och för att sätta igång med att bygga den nya banan som är tänkt ska bli ett mellanting mellan röda och cobarde. många dr00p utlovas på den banan för den som vill hålla den snabba linjen ner..

edit 1.60?! haha

Senast ändrad:
Umeå-tråden Del II
Jag var där, långsam men inte sist :) Hade 2,04 på min AM hojj, Stumpjumper comp. alidhojd, visst var det du som hamnade i buskaget efter sista plattåhoppet? :) Hörde att det var rätt nära ett träd. Själv krashade jag i nedförsbacken innan sista plattån, landade skönt längst ner innan hoppet :)

Hoppas kunna fara dit fler gånger i sommar.

Umeå-tråden Del II
tjejen jobbar på stadium, jag såg den hela tiden! släpper inte en sån hoj ur sikte i första taget...

Stok skrev:
> Då var det din cykel jag såg på
> Coop-parkeringen, ålidhöjd. Vågat att lämna
> den så...

Umeå-tråden Del II
Jajjamensan, måste ta å lära mig det där med att hoppa...
har beställt ett leatt brace som steg 1 :)

Sjukt rolig dag!!

kanske börjar vara dags för en bygdsiljum tråd?

peken skrev:
> Jag var där, långsam men inte sist :) Hade 2,04
> på min AM hojj, Stumpjumper comp. alidhojd, visst
> var det du som hamnade i buskaget efter sista
> plattåhoppet? :) Hörde att det var rätt nära
> ett träd. Själv krashade jag i nedförsbacken
> innan sista plattån, landade skönt längst ner
> innan hoppet :)
>
> Hoppas kunna fara dit fler gånger i sommar.

Umeå-tråden Del II
quid skrev:

> Det kommer bli
> fler turer framöver!

Törs man som nybörjare med dålig kondis hänga med på en sån här tur, eller är ni alla supersnabba och bara flyger fram?

Umeå-tråden Del II
Alla som skriver i den här tråden har varit nybörjare med dålig kondis någon gång. Klart du ska med! Vi väntar alltid in, men räkna med att bli trött om du inte är van. Kondisen kommer dock fort, redan efter bara några rundor blir det lättare

Umeå-tråden Del II
Kul, jag dyker upp nån gång när det passar!

Gjorde ett eget försök på Tavelsjöleden i helgen, I20 - Hampis. Kämpigt, men jag tog mig fram till sist. Fast man kanske skulle lära sig att att cykla på spångarna och inte bredvid hela vägen...

Umeå-tråden Del II
aptonym skrev:
> quid skrev:
>
> > Det kommer bli
> > fler turer framöver!
>
> Törs man som nybörjare med dålig kondis hänga
> med på en sån här tur, eller är ni alla
> supersnabba och bara flyger fram?

Som marran säger, alla har varit nybörjare någon gång (vissa mer nyligt än andra och nya ansluter varje säsong). Devisen är alltid att alla ska med, alla väntas in så gruppen återsamlas med ganska täta intervaller.

Umeå-tråden Del II
ac440 skrev:
> Hur många dyker upp?

Ingen aning, minst 1 (jag), men jag hoppas att fler kommer.

Umeå-tråden Del II
Kul, jag och en kompis funderar på att göra "happyride-debut".
Hur länge brukar dessa rides hålla på?
Vad brukar det bli för typ av körning?

Umeå-tråden Del II
ac440 skrev:
> Kul, jag och en kompis funderar på att göra
> "happyride-debut".
> Hur länge brukar dessa rides hålla på?
> Vad brukar det bli för typ av körning?

Kul. Den här turen tar minst 1,5 timme men jag räknar med ca 3-4 timmar. Jag ska vara hemma när DHI börjar på redbulltv vid 16:15.
Tempot blir lugnt så alla kan följa med.

Umeå-tråden Del II
Åh, jag skulle verkligen behöva cykla lite mer i I20-skogen, har inte lärt mig att hitta de fina stigarna där ännu, men det blir en tripp till backen i Bygdsiljum imorgon istället. Jag hakar på nästa gång!

Umeå-tråden Del II
Vi blev ett gäng på 6 glada grabbar som var ute ca 3 timmar. Kedjebrott, vurpor, lera, mygg, leenden, "hemliga"-, stökiga-, fina stigar och allmänt trevligt. Det blir fler rides i sommar helt klart.

Skrmklipp1.JPG

Tyvärr blev det inga bilder från denna turen, jag är glömmer alltid att fota. (tog 2 men de blev värdelösa).

Umeå-tråden Del II
Hej!

Ser att det är bra drag på tråden!
Kommer att flytta upp till Umeå i höst och undrar om det finns några cyclocross- entusiaster? Har letat på diverse hemsidor men verkar ganska tomt på den fronten. Vore kul om man kunde bli ett gäng.

Umeå-tråden Del II
Nån som är sugen på lite XC/AM-cykling i slutet på veckan? Typ mellan tors-sön. Jag har plats i bil.
Finns eventuellt plats i bilen från Umeå -> Åre nånstans söndag/måndag/liknande...

Umeå-tråden Del II
Jag är alltid sugen på lite cykling, XC/AM/whatever brukar funka fint.
Men är det nån fler som är pepp på att åka upp till Skellefteå och köra Stojjes bike rally på lördag?

Umeå-tråden Del II
Jag siktar på häng med vänner i Umeå på lördag, alternativt DH i Övik. Hoppas på DH i övik typ. Tur o-cyklist-vännerna inte läser på happy... :)

Quid: Sugen på isälvsleden typ torsdag/fredag eller så??

Senast ändrad:
Umeå-tråden Del II
Bygdsiljum verkar som sagt vara fint nu och jag sörjer verkligen att jag missar SkellefteåBR. Verkar vara lite av sommarens händelse i Norrland!

Umeå-tråden Del II
oJsan skrev:
> Så det är HÄR ni håller hus!

Jajemensan, gamla tråden dog så det är hög tid att uppdatera ev. bevakningar.

Och när du ändå är här: får vi se dig nåt på vanlig trampcykel den här sommaren?

Umeå-tråden Del II
Ja, jag insåg att det inte kommit några bevakningsmail på väldigt länge :) Det har blivit ytterst lite trampcykel prioriterat denna sommar. Men vem vet, nu har jag ju åtminstone kolla på när ni andra cyklar!

Umeå-tråden Del II
oJsan: Var exakt började vi vår tur för ett par år sen? Vad kan jag sätta GPS-en på?
Vilken del av isälvsleden kör man för att få med stig + de där schyssta sandbankarna?

Ingen som är sugen på tors? Annars kanske vi siktar på fredag (quid).. Men hade vart gött med tors då jag ev. ska ner från lycksele, blir ju som lite på vägen.

Umeå-tråden Del II
Jag tänkte ta Fattyn och försöka lära mig hitta bland stigarna ute vid travet ikväll. Så är det nån i krokarna som ser en vilsen själ på fatbike så är det mest troligt jag :)

Tillbaka
Topp