Umeå-tråden Del II

Umeå-tråden Del II
Med tanke på att det blir mörkt vid halv 4 nuförtin föreslår jag avfärd kl 10, vad tror ni om det?

I vilket fall är det nog bra att kasta med lampa, så slipper man bli stressad av skymningen

Umeå-tråden Del II
Oj, vad dött det har varit i veckan! Många som gått i cykeldvala?
Jag åker gärna med till tavelsjö imorra, om det finns plats vill säga?
Hur många är pepp i dagsläget?

Umeå-tråden Del II
Jag följer gärna med, men ska ut ikväll. Kommer ta det lugnt...är det tänkt. Men skriv en mötesplats så tar jag min bil och möter er där ifall jag inte blir helt färgblind ikväll.

Har inga lampor än, ska jag lägga till.

Senast ändrad:
Umeå-tråden Del II
Vi kan ta Ralf ut, då rymmer vi i vanlig odrning 6 cyklar + cyklister.

Avfärd 10 borde betyda att vi är i Tavelsjö kl 1030 ungefär, jag röstar för parkeringen vid Tavelsjön, dvs där skylten med sjöodjuret är (samma parkering vi körde från på UmBR), vad sägs om det?

Umeå-tråden Del II
Sorry, jag var helt övertygad om att jag hade skrivit att vi och inte bara jag skulle köra annorledes. Hoppas ni inte har stått och väntat i onödan.

En riktigt trevlig tur vart det iallafall. Inte så farligt halt men några vurpor blev det, dock inte från undertecknad. Många cyklister ute idag också varav några härifrån. Någon som känner sig träffad?

Det var rejält lerigt ute, jag bjuder på en bild precis innan tvätt av cykel och åkare.
PICT0550.JPG

Umeå-tråden Del II
Jopp, det var AuL och mig (+ en till skäggig typ som väl inte är happyit tror jag) som ni mötte på Hampis :)
Det var onekligen lerigt i skogarna och ordentligt halt, gällde att ha tungan rätt i mun för att inte köra bort sig på spänger och hällar. Kul!

131103hampishll.jpg

Umeå-tråden Del II
bUs & xdr, det är verkligen helt lugnt! vi tänkte dock att det va bäst att kolla för säkerhets skull innan vi drog :-)
Vår tur var prima! Massor av hala rötter å hällar, men ovanligt bra grepp ändå måste jag säga. Tog alldeles för lite bilder som vanligt.. Kanske Marsan fick till nån fin film?

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    92.7 KB · Besök: 67
  • image.jpg
    image.jpg
    165.1 KB · Besök: 70
  • image.jpg
    image.jpg
    72.1 KB · Besök: 70
  • image.jpg
    image.jpg
    51.5 KB · Besök: 64
Umeå-tråden Del II
Lägger upp lite bilder från dagens äventyr. Tyvärr kom de en en del vatten på linsen, men de går då åtminstone se vad de ska föreställa. :)

Skulle vilja tacka marran och cissi som guidade mig runt och hade tålamodet med min långsamma och otekniska cykling, ni båda är sjukt duktiga cyklister. :)

Am.png

Am1.jpg

am2.jpg

Verkar som att cissi har blivit en trädkramare. :)

Am3640x360.jpg

Paus för att vänta in den långsammare cyklisten. (jag mao)

am4640x360.jpg

Diskussioner kring en "omöjlig" passage.

Senast ändrad:
Umeå-tråden Del II
Hahaha! Det var verkligen ett dåligt träd att krama, eftersom jag välte den stackarn :-(
Marsan, det var sjukt imponerande av dig att cykla hela rundan utan sadel, och absolut inget problem med den korta väntan som var. Vi var ju minst lika sega med alla diskussioner :-)

Umeå-tråden Del II
Ja, lite jobbigt var de. Trodde i min enfald att när jag skaffade en heldämpad hoj att man äntligen skulle få sitta lite och njuta av de fina stigarna. Men vad fel man hade. :D Nu sitter de en ny sadel på plats som förhoppningsvis håller för nästa runda. :)

Umeå-tråden Del II
Grymma bilder, det ser ut som att folk har haft finfina turer i det gemytliga höstvädret! Får bjuda på några filmklipp då vi försökte bemästra några av de håriga partierna längst gula stigen vid Hampis. Varnar känsliga tittare då ovårdat språk kan förekomma. Själv har jag ont lite varstans på kroppen efter några stadiga vurpor, dock inte på något av de svåra partierna utan som vanligt på löjliga ställen där det inte ska vara möjligt att vurpa :-D Enjoy!

https://www.dropbox.com/s/nxqqptavr9lc05v/2013-11-03 12.31.43.mp4

https://www.dropbox.com/s/srqpcx83l5ar6pn/2013-11-03 12.52.29.mp4

Umeå-tråden Del II
Stok skrev:
-------------------------------------------------------
> Någon som vill mörkercykla på onsdag vid
> sjusnåret? Hamptjärns?

Det hade varit skoj men jag är tyvärr fortfarande lamplös.

Umeå-tråden Del II
Just nu håller Umeå kommun på att ta fram en ny skötselplan/framtidsplanering om hur dem skall utveckla stadsliden (gamliaskogen). Så nu måste vi cyklister gå ihop och visa att vi använder skogen när vi cyklar så att kommunen förhoppningsvis väljer att satsa på förändringar som gynnar oss. Gå in på följande länk och klicka er in på synpunktskartan. Där får ni markera ut vart ni brukar cykla samt komma med synpunkter på förändringar som ni vill se.

http://www.umea.se/stadsliden

Ni får gärna även maila mig med synpunkter och förslag så ska jag ta upp dom på mötet som jag har med kommunen nu på fredag. Men kartan är viktigast, ju fler personer som visar att vi använder skogen till cykling desto större prio kommer vi att få från kommunen.

/Jon

Umeå-tråden Del II
Bra G0zmo! Länken har varit uppe och cirkulerat här en gång tidigare, men det skadar inte om den kommer upp igen, så alla verkligen ser.

Viktigast för just mig tror jag är att alla småstigar blir kvar, och gärna blir fler, och att vinterstigarna fortsätter finnas

Senast ändrad:
Umeå-tråden Del II
Då jag är lamplös och arbetsfri så tänker jag mig en tur på torsdag morgon. Siktar på ca 3 timmar utan fikapaus.

Kan skjuta på starten max en halvtimme. Vill gärna hinna äta och duscha innan föreläsningen på eftermiddagen.

Tempo: Ehrm, Jag svettas som om jag åkte fort iallafall.

Start: 08.30 vid tavelsjöledens start.

Umeå-tråden Del II
Kul att se att det är väldigt många som angett "motionscykling" som aktivitet på kartan över Stadsliden! Hoppas det ger resultat!

xdr: Jag är på

Umeå-tråden Del II
Penntroll skrev:
> Jag hänger gärna på.

Lysande! Jag har inte sovit ordentligt på några dagar så det finns en stor möjlighet att jag somnar och cyklar ut i skogen :)

Umeå-tråden Del II
Jag gör en happy ikväll, har inte tid att cykla. Är helt säker på att jag postade det tidigare, men jag kanske skrev det någon annanstans?!

Umeå-tråden Del II
Falafel skrev:
> Vart är tavelsjöledens start och vad är att
> göra en "happy"?

Tänkte du dig att dyka upp imorgon? :)

Umeå-tråden Del II
Jag måste tyvärr göra en happy imorgon då jag blir tvungen att jobba. Men om det inte är allt för dåligt väder på fredag så tänkte jag ta mig ut då.

Umeå-tråden Del II
Penntroll skrev:
> Jag måste tyvärr göra en happy imorgon då jag
> blir tvungen att jobba. Men om det inte är allt
> för dåligt väder på fredag så tänkte jag ta
> mig ut då.

Tråkigt läge. Beroende på planeringen av eventuellt grupparbete kan jag vara på på Fredag.

Umeå-tråden Del II
marran skrev:
> Att göra en "happy" är att ställa in

..Jaha.

xdr skrev:
> Tänkte du dig att dyka upp imorgon? :)

Aye, jag är på.

Umeå-tråden Del II
Falafel skrev:
> marran skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Att göra en "happy" är att ställa in
>
> ..Jaha.
>
> xdr skrev:
> -----
> > Tänkte du dig att dyka upp imorgon? :)
>
> Aye, jag är på.
Göttans! Hittar du, annars kan jag försöka peka ut detta på kartan.

Ps. Är det någon i stan som har piggar till nukeproof electron pedaler, alternativt ska beställa från CRC snart och mot betalning kan beställa sånna åt mig. Jag känner inte riktigt för att betala mer i frakt än vad piggarna kostar. Ds.

Umeå-tråden Del II
Blir det nån cykeltur nu i helgen? jag hänger gärna med på något roligt utflyktsmål. Gärna lite teknisk cykling som inte går så himla fort annars lär jag inte hänga med :)

Umeå-tråden Del II
Falafel skrev:
> xdr skrev:
> -----
> > Göttans! Hittar du, annars kan jag försöka
> peka
> > ut detta på kartan.
>
>
> http://www.hitta.se/karta#center=7089101:1718492&z
> l=13&bounds=6323168:375648,7660512:2997088&rlm=1&t
> ype=sat
>
> Här va?

Ser rätt ut (det är iallafall dit jag siktar när jag ska försöka ta mig dit)

Umeå-tråden Del II
G0zmo skrev:
> Blir det nån cykeltur nu i helgen? jag hänger
> gärna med på något roligt utflyktsmål. Gärna
> lite teknisk cykling som inte går så himla fort
> annars lär jag inte hänga med :)

Jag cyklar gärna på lördagen.

Umeå-tråden Del II
xdr skrev:

> Ps. Är det någon i stan som har piggar till
> nukeproof electron pedaler, alternativt ska
> beställa från CRC snart och mot betalning kan
> beställa sånna åt mig. Jag känner inte riktigt
> för att betala mer i frakt än vad piggarna
> kostar. Ds.

Jag har ett par electron pedaler liggandes som du kan knycka piggarna av.

Tillbaka
Topp