Umeå-tråden

Umeå-tråden
nån som e sugen på o cykla mtb i kväll elle emon nån gång..?? sen drar jag till padjelanta i 3 veckor utan cykel :c ,..fick just en fin kassett o ett par nya vridreglage som behöver köras in :)

Umeå-tråden
Jag är också på imorgon, och antagligen en kompis till mig med.
Tavelsjöleden verkar ju vara i ropet nuförtiden, upp till hamptjärns coh tillbaka eller något?

Umeå-tråden
Det låter bra. Jag tror jag tar hardtailen iom att jag jobbar, så kan jag pendla på den också. Blir spännande att se hur usel teknik man har utan 300mm slag...

Jon.

Umeå-tråden
Hej!
Har just upptäckt det här forumet och är glad att hitta lite MTB-liv i Umeå... Jag vet inte precis hur det funkar här, men går det bra att bara (försöka) haka på med er imorgon?
/Pieter

Umeå-tråden
fortfarande sjukhuset för mtb-tur intresserade kl 17 idag..?? jag e på :) men jag kan lika gärna cykla röbäck, har blitt en del hamptjärn på sistone

väl mött
Henke

Umeå-tråden
Sjukhuset är alls inte nödvändigt. Jag föreslår att vi ses där vi ska cykla. Henke, har du koll på att guida röbäck? Det var länge sedan jag var där. Ska vi ses vid den där skolan/idrottsplatsen klockan fem?

Jon.

Umeå-tråden
guida röbäck.. öh! *kliar flinten* va sägs om upptäcksfärd..?? :) jag har vart där ett par gånger o hojat o det finns mkt o cykla på.. har inte stenkoll på alla stigar, men vi behöver ju inte dra iväg mot djäkneböle.. vill va hemma innan kl 20.. okej idrottsplatsen röbäck kl 17:30.. om nån mer vill hänka så trampar jag från sjukhuset kl 17:10 på :)

Umeå-tråden
Det blir att gräva bort gräs och shapea lite hopp och sånt på bräntis ikväll. Alla som är lediga, peppade och har en spade, (altenativt en grävmaskin, naglar, eller en hjälm) att gräva med är välkommna att fixa på banan lite!

Jag och Johan drar dit och gräver strax efter 1800. Vi ska även gräva lite på de 2 hoppen vid bräntisdirten.

("Va, finns det en dirt vid bräntis?!")
Ja. Två halvstora hopp som måste fixas..

Vi syns??

Umeå-tråden
Bra väder för sånt idag med lite blött i backen, kommer bli fint!
Det är starkt att ni engagerar er, jag hade lätt hängt på om jag inte varit sjuk.

Umeå-tråden
Hallåj.
Damn, va synd att jag ej kunde följa idag, är nämligen väl bekant med de flesta stigar runt Röbäck om jag får skryta.
Finns även många bra stigar runt travbanan som jag tror ni skulle gilla, kanske får äran att guida en annan gång.

Umeå-tråden
Eftersom Tavelsjöleden varit i ropet här på sistone, så blev det också målet för helgens tur. Från Regementet upp till Hissjö. En lagom utmaning, med en del tekniska svårigheter men cyklingsbart nästan hela vägen. Trots medtagen kamera blev det få bilder, det var för kul att cykla helt enkelt!
Vissa bitar mer svårframkomliga än andra.
Tavelsjleden1.jpg ht=544

Men vi tog oss upp på Hamptjärnsberget och sen vidare mot Hissjö.
Tavelskleden2.jpg ht=544

Umeå-tråden
Det var få Umeåbor i Ö-vik idag. Jag höll ställningarna efter bästa förmåga, men det var svårt då det var armageddon där nere. Lyckades dessutom få min första punka på två år. Strax efter det, en till.... och en till!

Jon.

100_0565.JPG ht=544

100_0566.JPG ht=725

Umeå-tråden
Jon_F_B skrev:
-------------------------------------------------------
> Ok, vi säger 19.00 utanför IKSU om vädret är
> någorlunda.

"Någorlunda" är ju ytterst subjektivt, men jag tror att jag ställer in dagens tur och tjurar kvar ett tag på jobbet istället.

Samma tid imorgon om det är bättre väder?

Umeå-tråden
Jävlar i havet, nu hade det varit blött att cykla!
Tur man sitter i datorns varma sken och planerar hur kommande löner ska spenderas istället...försöker leta upp den ultimata övik/hemavan/pushbike-hojen, hoppas ha projektet i land i sommar ngn gång

Umeå-tråden
marran skrev:
-------------------------------------------------------
> istället...försöker leta upp den ultimata
> övik/hemavan/pushbike-hojen, hoppas ha projektet
> i land i sommar ngn gång

Låter som väldigt trevlig sysselsättning :)
Är det alltså en ren utförshoj och du behåller kameleonten för stigtramp?

/johan. På väg mot Umeå, lite oklart om jag får med nån hoj

Umeå-tråden
Jepp, fast då kan den ju bantas lite, iaf på sikt.

Jag har kollat runt lite, reign x ser ju grym ut och finns till helt ok priser beggat, men jag undrar om det blir för mkt slag. Har även lurat på en Prophet, i fr-läge med 67 graders gaffelvinkel tål den nog en hel del utförsåka, och blir kanske inte lika degig att trampa.

Vore kul om du kommer upp med cykel så vi kan cykla lite!

Umeå-tråden
Go for prophet marran.. Jag har blivit erbjuden att köpa en kona howler till bra pris, snudd på komplett (allt minus bromsar, vilket jag har..).
Hur fan gör man. Drar man upp domainen till 180 slag, och kör SXen som utförsåka då, och sen howlern här i stan?

eller skiter jag i att köpa den och lägger ner pengarna på semestern?

Umeå-tråden
Howlern såg ju rätt kul ut, borde kunna bli en ok stigmaskin även om den lär vara rätt tung, men du är ju stark så det ordnar sig nog :)
Det beror ifs på vilka pengar vi snackar, men om det handlar om att köpa lite mindre öl i åre så tycker jag du ska köpa den, så du kan bränna lite stig AM-style och inte bara pushbike

Umeå-tråden
Det ser ju ut att klarna upp någorlunda... Ska vi göra nytt försök till stigcykling idag? 18.30 utanför IKSU, eller är det för tidigt för dig, Jonas?

Love, skit i den där Howlern. Den ser väl inget rolig ut? Hellre ett till hjulpar till sx-trailen, tycker jag. Jag har även tre skruvar till dig från Pelle. De är dina för en hundring styck ;)

Jon.

Umeå-tråden
Ja, jag halkar gärna omkring en sväng på stigarna en sväng ikväll!
18:30 på ISKU för intresserade. (kan detta bli årets första RIKTIGA happyride alltså?... =)

Umeå-tråden
Åhhh va härligt att äntligen komma ut på en rejäl runda efter nästan två veckors gnagande längtan! Tack för sällskapet Jon!

Det var många cyklister i farten idag... "chillaren" med polare vid Grössjön och på väg hem från ISKU mötte jag tre hurtigt klädda svetton.

Jag tar gärna en tur till innan helgen, valfri kväll passar för mig. Ge förslag, den som är sugen.

Umeå-tråden
"chillaren", var det jag det :)
Jag säger precis detsamma, har inte cyklat ordentligt sen förra helgen, dryygt med förkylning. Flåset var dock bättre än väntat, och benen också. Jag är nog tillbaka i form inom kort, känns skönt.

Jag skulle kunna larva mig lite på bräntis och däromkring imorgon kväll, vore fint. Alternativt rulla ut på tavelsjöleden, det är ju alltid trevligt. Vad säger oJsan om det? Love hänger väl på, nu vet vi ju att SX:en går fint även plattförs :)

Umeå-tråden
Marran: Jo, nog funkar den längs tavelsjöleden! Imorgon är jag dock peppad på hopp och lek, blir lite långt dit tror jag.

Vad sägs om att köra en vända på I20dirten? Logga lite flygtimmar?

Umeå-tråden
Det skulle jag faktiskt verkligen behöva. Är det ful-fejs du åker i då eller döörtkruka? ser mulet ut så det spelar ingen roll när på dan vi far, vad sägs om eftermiddag/kväll?

Umeå-tråden
Lär nog köra som om jag behöver fulfejjan, men vi får se vad jag tar...

Jag slutar 19 på jobbet, ska hem och hämta cykeln då. Hör av mig sen!

Tillbaka
Topp