Umeå-tråden

Umeå-tråden
Jag är nog på, antingen förmiddagen eller på kvällen, kanske 19, passar bäst för mig, röbäck/travbaneskogen eller därikring vore kul att testa, men de mesta funkar för mig

Umeå-tråden
Nu börjar det närma sig, var möts vi?

Fontänen på campus i brist på bättre?

Fontänen utanför MIT kl 19 om ngn annan vill dyka upp

Senast redigerad av en moderator:
Umeå-tråden
Happ, ny dag, nya tag. Det har varit lite väl mycket svettotendenser på senaste tiden, dags att åtgärda.
Friirajd pushbike i eftermiddag, typ Hässningeberget eller kanske Tavelsjö, någon som är på?

Umeå-tråden
Hejsan

Jag kommer att besöka Umeå (Hörnefors) några dagar under nästa vecka.
Tänkte jag skulle få tips om fina landsvägsrundor i Umeå med omnejd.

Mvh Henrik

Umeå-tråden
Från Hörnefors får du nog sikta på att försöka korsa E4:an, då hittar du en del fina vägar norrut om älven och Vännäs, bland annat vid Överboda. När kommer du? Är vädret rätt så kan vi ju mötas upp och köra en runda!

Jag tänkte glida ner till Övik och köra liftassisterat imorgon, jag har en eller eventuellt två platser i bilen, det vore kul med sällskap! Ingen som är lite utförs-sugen?

Umeå-tråden
Tjena!
Funderar på att dra en XC/asfalt runda på torsdag, med start 11-12 tiden, tänkte kolla om det var någon som ville hänga på ?

Planen just nu är att ta mig bort till energicentrum via röbäck sen vidare mot hamptjärnsstugan å tavelsjöleden tillbax till stan. Med fika brk vid hamptjärnsstugan.

Skriv här elr pm:a mig om ni är sugna :D

/ Houka

Umeå-tråden
henka35 skrev:
-------------------------------------------------------
> Tack för tipsen!
> Jag är nog nere ganska sent ikväll.
> Körs de någon gruppträning i umetrakten via
> tex. Gimonäs CK eller annan klubb?
>
> //Henrik

Gimonäs har (nybörgar/motionär) onsdagar klockan 18.30 start brogatan 1

http://gimonasck.se/jo2/

Umeå-tråden
Om ni inte redan noterat så kör GCK landsvägs och MTB-tävlingar även denna höst. Helgen 14-15 augusti är det tempo och linje (anmälan till ord avgift fram till 9 augusti), 18-19 september är det MTB.

Kolla www.bikeboost.se och berätta för alla du känner - the more the merrier!

Umeå-tråden
Jag piggade upp mig i tokregnet med att kika på lite bilder från helgens pushbike på Hässningeberget, tack Niklas (inget nick) för bilderna!

_MG_4550-Edit.jpg ht=483

_MG_4560-Edit.jpg ht=725

_MG_4566.jpg ht=725

Umeå-tråden
marran skrev:
> Jag piggade upp mig i tokregnet med att kika på
> lite bilder från helgens pushbike

Mysiga bilder.
Men har jag missat något? Vad är det för ram du hojar på , var profeten död alltså???

/Johan

Umeå-tråden
Det är Jons gamla ram (tack igen!), profeten är i limbo tills jag orkar kolla hur pass sned han faktiskt är. The full story får du i Lunsen i helgen, för du kommer väl? :)

Umeå-tråden
marran skrev:
> Det är Jons gamla ram (tack igen!), profeten är
> i limbo tills jag orkar kolla hur pass sned han
> faktiskt är. The full story får du i Lunsen i
> helgen, för du kommer väl? :)

Aha, jag borde kunnat lista ut att det var pungråttan.

Flyger för övrigt norrut från Bromma i eftermiddag så inget Lunsen för mig i helgen tyvärr :(

Hoppas ni får kul.

/Johan

Umeå-tråden
JA ! Jag ska strax inviga Umeå Östra (bara från Vännäs förvisso, men ändå). Har lite ont/inflammerad baksida knä efter ett allt för optimistiskt långpass, men så snart jag vilat bort det är jag på cykling :-D

Umeå-tråden
tjo

jag e i ume i 2 veckor nu o e på o mtb'a kort som långt :] min gamla sunn har fått lite pynt som måste köras in.. har till o me införskaffat spd, men benen e orakade.. hoppas ni har överseende me de :|

kom igen.. jag ställer på de mesta :) kanske ikväll..?!

Umeå-tråden
Kan passa på att varna för cykeltjuvar nu, som alltid kring terminsstart. En kompis fick låset på sin fastlåsta cykel pluggat med superlim igår. Som tur var fick han med sig den ändå, annars hade den troligtvis varit borta eller strippad idag. Detta vid universitetet.

Umeå-tråden
Nu är jag tillbaka från Åre, och abstinensen efter cykling gör sig redan påmind.
Jag ksulle kunna tänka mig att fara ut till t.ex. Tavelsjö och pushbika eller trampa stig imorgon em/kväll, någon som vill hänga på? Det finns en plats ledig i bilen

Umeå-tråden
Jag startade inte, slackade runt i bikeparken istället. Det var rätt gött, avalancen tar rätt lång tid i förhållande till själva åktiden, och nu när jag redan gjort det en gång prioriterade jag att cykla istället

Umeå-tråden
Jag fick ju låna en Balfa, så den har inte fått några lift-timmar alls. Servade däremot gaffeln igår och det var verkligen dags, som vanligt. Det spelar ingen roll hur tätt man servar, så är det ändå för sällan.

Umeå-tråden
Äh, vädret är finfint om man vill träna på att drifta i leriga kurvor :)

Jag far nu aif, det blir Hässningeberget, vore kul om fler trotsar regnet och kommer ut!

Umeå-tråden
Som utlovat bjöds det på härlig drifting i geggan igår, riktigt skoj! Svamp hittade jag lite också, rätt värt.

Någon som är sugen på en tur imorgon, jag kan nog komma loss från 5 eller senare.

Umeå-tråden
Dåligt drag här, gillar inte folk regn?

Helgvädret ser lovande ut, jag är sugen på en tur av det lite mer episka laget, kanske Tavelsjö eller motsvarande?

Lagomt tempo och fika iaf nu när myggen dött

Umeå-tråden
Jag är ledbruten och nedbruten från helgens BAMM, se litet smakprov från forcerade stigningar på vår bana på www.multisport.se/nyheter/nyhet.php?id=934 , på bild tre "springer" jag och min kamrat. Lugn cykeltur på i helg klingar dock fint i mina öron. Kanske lördag? Ska på trettioårsfest på lördagkväll och risken är ju uppenbar att det försämrar formen ytterligare..

Umeå-tråden
Riktigt fint och förvånansvärt torrt igår runt Grössjön, men vi fick vår andel hala rötter :)

Jag och Grusove pratade lite löst om att Isälvsleden skulle kunna vara trevlig på lördag, den ligger ju ganska torrt uppe på åsen. Är folk intresserade av detta och är det logistiskt möjligt?

Man bör väl ha minst två bilar, jag har en som rymmer två cyklister med cyklar, eventuellt tre med lite flyt och fyra om det verkligen kniper, men då får man nog pyssla en del, kanske rent av plocka av styren och grejer.

Vilken sträcka är bäst att köar, oJsan har väl kört den ett par gånger och kan komma med lite input? Han kanske rent av vill med?

Tillbaka
Topp