Umeå-tråden

Umeå-tråden
Hej! Grymt synd att man inte kunde dyka upp på genomåkningen av Bikeboost-banan! En gammal tvåbarnsfar åker lätt dit på andra uppdrag än cykling! Går det att ta sig igenom banan med hjälp av kartan på GCK:s hemsida, är det lite uppkört/snitslat på sina ställen?

Umeå-tråden
Med tanke på de enorma mängderna stigar och vägar i området är det lite av en bragd att ta sig runt banan 100% korrekt enbart med hjälp av den befintliga bankartan. I synnerhet som det är helt osnitslat ännu. Däremot tror jag att det går att ta sig runt tillräckligt rätt för att få en uppfattning om banans karaktär. :)
Efter idogt grävande i en den stooooora kartlådan därhemma lyckades jag hitta en ca 15 år gammal orienteringskarta som jag vid tillfälle under nästa vecka kommer att lägga in banan på.
Vi kör fler banvisningar framöver, förmodligen en nästa vecka.

Umeå-tråden
Tack, blir kanon med en orienteringskarta! Jo jag kan villigt erkänna att jag med hjälp av fjolårets "karta" lyckades hitta en massa nya vägar och stigar i oändlighet tidigare i veckan... I20 är ett riktigt labyrintområde!

Umeå-tråden
Tyvärr, vart utförscykling för mig idag.

Någon som är sugen på en tur imorgon? Gärna en lång episk rajd med fina vyer, kaffe och mackor, typ som förra helgen. Tavelsjö var länge sen till exempel. Det är överhängande bakisrisk imorgon så jag flaggar för lungt tempo.

Umeå-tråden
Marran: Låter perfekt! Är sugen på Tavelsjö och tar gärna en lite längre tur, formen är dålig efter lång tids cykelfrånvaro så lugnt tempo passar bra. Jag har bil. Tid och plats? Fler som är sugna??

Umeå-tråden
Gosh... känner mig för trög idag... men förvarna lite tidigare nästa gång så är de inte alls omöjligt att man åker upp, kanske är nån fler som hänger med upp då också.

Umeå-tråden
Micke: Kul, vi får göra det. Det vore ju rätt skoj med en gemensam Slövik + Umeå happyride!

Nu är jag uppe och lever iaf, och cykelsugen är jag nog också

Umeå-tråden
Jag är också sugen fortfarande.. Men som sagt tycker jag att fler borde vara på cykelhumör.. Ska vi skjuta lite på tiden? Så kanske fler hakar på? Om du fortfarande är taggad vill säga..

Umeå-tråden
12 funkar fint för mig, verkar vara dåligt intresse från övriga men jag kör gärna ändå.. Lite fika i ryggsäcken? Jag kan köra, tar vi av framhjulen så är det lätt att få in två cyklar bak, har ingen dragkrok nämligen.. Ska jag plocka upp dig? Och var?

Umeå-tråden
Tack för en kanonhärlig eftermiddag! Sol, stökiga stigar, kaffe och gött sällskap. Mycket bättre än så blir det inte. Vi körde en annan variant än de tidigare turerna i år, start direkt där Tavelsjöleden korsar vägen till Brännland, och sen över berget, ner "väg 2", upp i kraftledningsgatan "väg 4" och sen tillbaka över berget. Roligare, mer teknisk och fler höjdmeter.

Det blev väl ungefär 3,5h i skapligt tempo med tanke på bakfyllor och övriga ursäkter, två fikapauser hanns med också. Lite bilder, som vanligt direkt ur kameran och i kronologisk ordning.

RIMG0010.JPG ht=544

RIMG0014.JPG ht=544

RIMG0017.JPG ht=544

RIMG0020.JPG ht=544

RIMG0024.JPG ht=544

RIMG0026.JPG ht=544

RIMG0028.JPG ht=725

RIMG0029.JPG ht=725

RIMG0031.JPG ht=544

RIMG0033.JPG ht=544

Umeå-tråden
Imorgon ska bli fint väder igen, någon mer än jag som vill passa på att njuta av sensommaren?

Jag kör gärna en stigtur med hyfsat tidigt start, det börjar mörkna redan vid 8 så start vid 5-6 vore finfint, någon som är sugen?

Umeå-tråden
Någon har stulit min vardagshärkscykel!

Så om någon ser en MTB liggandes och skräpa någonstans med "PET-flaskeskärm" bak och lite klistermärken, skivbroms fram och svart/röd sadel med tejp så hojta gärna till!
Ramen är blå, märket framgår inte då hojen är lite "förfulad" just för att undvika stöld...

Återkommer med bild och bättre förklaring!

Bor på Lilljansberget, så runt universitetsområdet känns inte orimligt, den stals i helgen.

Umeå-tråden
Goväder idag, jag siktar på en sväng racer vid 14-tiden, typ 5-7 mil, tempo efter deltagare men jag är rätt sliten i benen så det blir nog inte mördande fort iaf.

Umeå-tråden
Hepp, nu var det visst söndag igen. I ett svagt ögonblick lovade Grusove att han var på en tur kl 3 idag, så jag tycker vi kör en skön fikatur då.

Någon mer som vill ut och njuta av hösten?

Edit: Lite klen uppslutning, och vädret är inte så lockande. Jag tror jag gör en happy på min egen runda

Senast redigerad av en moderator:
Umeå-tråden
Jag vet inte riktigt, kanske Travet + Hässningeberget + Röbäck eller Tavelsjöleden till Hamptjärnsstugan och busa lite där på hällarna?

Kaffetermos och bara ha det gött i höstluften.

Umeå-tråden
Det tycker jag, fast jag tror du får hämta nydäcken hos mig först, det ser ut att kunna bli lite fuktigt. Men leden är fin nu, och nu har vi scoutat några skojiga löpor runt Hamptjärnsstugan. Det var riktigt gött i eftermiddags, 2 timmar i skönt upptempo, skön sensommarsol bjöds det också på. Tack för sällskapet!

RIMG0044.JPG ht=544

Umeå-tråden
Hej!

Ny student i Umeå som är hyfsat ny på Mtb. Men är i god form och sjukt sugen på att cykla. Är det okej om man hänger med ngn dag? Är ganska flexibel med tider på kvällar och helger. Ledig till o från vissa dagar, fördelen med studentlivet.

Umeå-tråden
Klart du ska med, alltid kul med nya cyklister!
Idag blir det inget för mig, har andra bokningar. Imorgon kanske det blir en sväng beroende på väder, och på torsdag har ju Grusove bestämt att vi ska ut i geggan, så då blir det definitivt.

Umeå-tråden
Lite torsdagsgegga låter härligt!
Jag är nog fri imorgon också om jag är duktig och pluggar på dagen..
Håller mig uppdaterad på den här sidan jag, vore som sagt kul att cykla lite häruppe!

Umeå-tråden
Jag ska försöka vara frisk och cykla imorgon, kan ej på torsdag! Jag spottade Marran & Binsell-gerdin som var påväg ut på cykeltur när jag cyklade upp för svingen och blev meget avundsjuk - ni träffade antagligen in veckans enda fin-väder! Härligt!

Umeå-tråden
Gött, då kör vi imorgon. Vart vill folk köra?

Rapporterna såg väldigt dystra ut igår, men de blir bättre och bättre, så med lite flyt så får vi helt ok väder.

Umeå-tråden
Själv har jag dragit på mig nån förbenad förkylning, var hemma förr-förra veckan, men kände mig bättre frammyöver helgen.

Så i onsdags kände jag mig finfin, så jag drog ut på GCK's onsdagsträning, på torsdag var det halsont, och det har bara blivit värre.

Nu känner man cykelabstinens någesåmycket, men vad skall man göra?

Umeå-tråden
åååh, jag känner igen mig i DIRAVIS beskrivning.. med risk för att tappa livsglädjen helt bangar jag morgondagen. segaste jävlaskitförkylningen någonsin som gått från ont i skalle, till sjukt sömnbehov till allmän seghet och när jag i fredags försökte träna ur förkylningen med ett hårt intervallpass så fick det motsatt effekt.

Tillbaka
Topp