Umeå-tråden

Umeå-tråden
Jag var lite sugen på att följa med tills jag googlade och läste "Tavelsjöbergets högsta topp når 284 m över havet – en av de högsta punkterna i Umeå kommun". Tror inte det passar min fysik och mitt för tillfället knepiga knä, tror jag håller mig till flackare områden tills vidare. Ha det så kul i helgen iaf.!

/Jimmy

Umeå-tråden
Marran jag hoppas på en snabb tillfriskning så jag kan följa med inna snön. Annars är jag redo för vinterföre nu när jag krängt på ett par nyinköpta WXC 300 vilket närmast måste betraktas som en prestation med tanke på hur extremt sjuka vi män som bekant blir;-) Men inget dåligt som inte har något gott med sig. Dottern handlade med mamma och kom hem med ostsalimi formade som hjärtan och lite öl så nu känner jag mig betydligt piggare. Det är kärlek det!

Umeå-tråden
Vi orkade inte mer än tre och en halv timme längs tavelsjöleden idag. Detta då ett oväntat vinterväder gjorde det en aning svårcyklat på sina ställen. Vansinnigt trevligt och utmanande, dock!

100_2261.JPG ht=725

Det är en aktiv årstid för bävrarna, tydligen.

100_2267.JPG ht=544

Första fikat.

100_2268.JPG ht=544

Tur att man inte kör med fälgbromsar. Tur att man har moddat sin Fox 36:a till 240mm slag.

100_2274.JPG ht=725

Var är stigen?

100_2277.JPG ht=725

Trappstegsspängerna var extra läskiga idag.

100_2278.JPG ht=544

Solen tittade fram en stund.

100_2281.JPG ht=725

Förutom is på spång komplicerades turen av is på häll, is på rot och is i spd-pedal.

Tack för idag!

Umeå-tråden
marran hade inte bara shorts, tittar man på första bilden kan man även notera ett huvud stort som en pilatesboll. Det kändes iaf stundtals som en pilatesboll, fylld med häftmassa. Nästa gång ska jag sova mer, äta bättre och dricka mindre öl. (hört den förut?)

Shorts funkade väldigt bra för övrigt, knäskydden värmer såpass bra att jag kan köra med shorts ner till iaf -5.

Sjukt fin tur var det iaf, trots stundtals eländiga förhållanden med stigar som inte bara var översnöade utan även söndertrampade av hästar. Riktigt roligt också att Jon är uppe på hojen igen!

Edit: Jag tar mig friheten att kladda in en av bilderna i dagens bild-tråden, säg till om jag ska ta bort den

Senast redigerad av en moderator:
Umeå-tråden
haha, ja det är ju sant... gör man lite jämförelser i första bilden kan man snabbt konstatera att din skalle mäter ca 26 tum! =) (och att ditt framhjul är ännu större?!)

Umeå-tråden
Jag körde en sväng på Röbäck, Hässingsberget och Umåker idag. Frost i backen ger mycket livsglädje. Noterade att det varit tre bredsulade ekipage upp på Hässingsberget, såg ut att ha varit skoj utför. Själv körde jag baksidan ner. Den där slingan på berget är verkligen förjäkla bra!

Umeå-tråden
olli: 2 bredsulade ekipage körde på hässningeberget i lördags, men vi körde många vändor. Riktigt skoj är det, baksidan är också fin men lite för trampig för att man ska vilja köra den med fullfejskruka och goggles.

Nu är det snart helg igen, någon som är sugen på frasig stig på söndag?
Snön bör ha töat bort och tjälen satt sig = ultimata förhållanden!

Umeå-tråden
jag kommer nog vara lite trött, kom precis hem från poloturnerig. Därför föreslår jag start kl 11, då ska tempen precis ha krupit över nollan. Grössjön kanske?

Umeå-tråden
Hur gick Polon? Stor pokal i skuffen?
Jag ska nog ta det lite lugnt imorgon, men vädret ser ju strålande ut. Nu när jag inte känner att jag kan så är jag ju sugen på landsvägscykling, känns som det kan bli lite väl halt.
Vädret imorgon ser ju allt annat än dåligt ut! Fantastiskt stor sol!

Umeå-tråden
Jag tror morgondagens tur kommer bli något alldeles extra, med thermoskaffe och allmänt mys i solen.

Turneringen gick sådär kan man säga, umeås två lag placerade sig 4 och 5, av 5 deltagande lag. Men vi hade skitkul och lärde oss massor, så det var ändå roligt!

Umeå-tråden
PeAC: vad innebär det? Förklara för ngn som aldrig sysslat med gruppträning och sånt.

För övrigt väntar jag spänt på bilderna ut Trampbåts kamera från i söndags, är de på gång?

Umeå-tråden
Då måste jag kontra med att rekomendera ume fridrotts nystartade måndagsintervall(löp)pass. Blodsmak i munnen utlovas och happystämning: dvs. alla får vara med oavsett nivå! Googla Campus löpargrupp & dyk upp nästa vecka.

Umeå-tråden
...eller så spelar man innebandy, två mot två, i Bullmarks gymnastihall - DET är också jobbigt! =)

Själv funderar jag just nu på om jag ska byta till dubbat ikväll eller inte. Kommer vara isigt på väg till jobbet imorgon, men kommer det bli flera veckors slask sen? Ja det är ju frågan... =)

Umeå-tråden
Om vi snackar tvåhjuling utan förgasarmotor så är svaret: vänta, vänta och vänta. Dubbdäck är endast relevant i samband med de återkommande isregnen i december.

Umeå-tråden
Jo, det är havremoppe vi snackar. Visserligen är det alltid några grader kallare här ute, men det får nog vänta ett tag till då... dessutom ids jag inte byta ikväll, kom jag på nu! :)

Umeå-tråden
Oj, mycket snack om blodsmak nu, tur man precis begått trainerpremiär, nu väntar en vinter av sköna endorfiner.

Intervallöpning med happystämning lät kul annars, man kanske borde testa det. Tur att jag besitter ett löpsteg som den genomsnittliga treåringen, kan bli riktigt intressant :)

Fina bilder Trampbåt, visst blir man cykelsugen? Ståcykling/lunchcykling imorgon, ska vi sikta på kl 10?

Edit: ändrade tid, kom på att jag är upptagen på eftermiddagen

Umeå-tråden
Fantastiskt :)
VIlken aktivitetetetetet det blev på tråden! Jag känner redan nu att träningsvärken börjar komma, det är ju positivt. Jag har ju aldrig riktigt varit för det här med gruppträning men det här Total Training är effektivt. Man är som tvungen att pressa sig.
24minuter effektiv träning uppdelat i fyra olika pass à 6minuter var på var station som innehar 3 övningar styck. Alltså 12 olika övningar för olika delar av kroppen till sån där musik som människor som tränar på gym gillar.
Kettleballs, sit-ups, axelhävningar, utfall, klättra på repstegar och en massa olika stationer är det att gå igenom. Jag svettas ju ymnigt efter några minuter, min kropp gillar att bli jättevarm när jag ska röra mig.

30sekunders paus mellan övningarna så man hinner hämta andan och lite stretching på slutet. Väldigt mysigt. Vi var väl 16-20 personer som triggade varandra att prestera mera.
Väldigt givande hursomhelst och man tränar sånt där man inte tränar annars . Det är inte så ofta det händer numera, man är lite snäv i sina intresseutövanden :)
Torsdag klockan 17 är nästa pass, passen blir fulla fort så anmäl er tidigt!

Umeå-tråden
Oh how sweet you keep active...for me not a good season...I was out of order and my bike too and still we will be for a while, but hopefully still spin a bit before heavy snow cover...

Vi ses

Umeå-tråden
goväder idag! Någon som ahr möjlighet att hänga med på en tur efter lunch om vädret håller i sig?
Jag skulle kunna tänka mig 2-3 timmar runt grössjön eller så

Umeå-tråden
Skulle hängt med om inte min frambroms gav sig igen igår under en kortare tur vid regementet.. tror cylindern läcker/glappar. Verkar dyrt med att ersätta handtaget med orginaldelar, och jag har inget kvitto, så kommer inte åt maguras marta sl:s 5 års läck-garanti... Kan man sätta på ett billigare handtag tro?? Funderar annars på att köpa bort problemet snabbt och billigt genom denna annons http://happymtb.org/annonser/index.php?page=view&id=52925

Vad tror du marran? Eller någon annan som varit med om samma sak typ??

Umeå-tråden
jag är på runt grössjön om nån timme elle så.. bara o sänka sadeln o göra sig redo o rova :p

men nog fint o passa på ida mens de fortf e fruset, redan ikväll/natt kommer de regn, o sen blire plusgrader ett tag framöver

Umeå-tråden
Du borde nog kunna byta till annat (magura)-handtag, maila annars Magura och fråga vad de tycker, de kasnek kan fixa fram grejer på goodwill trots att du inte har kvitto. Jag har en Juicy7-frambroms du kan få låna så länge om du vill, så har du lite respit med att få ihop grejerna

Waxweela: kvart över ett kanske?

Umeå-tråden
Tack för en fin tur igår, bra att vi passade på innan syndafloden kom. Idag är det nog läge för flytväst i skogen :)

Någon som är sugen på en tur imorgon, ser ut att bli fint väder på eftermiddan.

Pushbike i regnet på lördag kanske, eller episkt lidande någonstans?

Söndag verkar lova bättre väder, så en mystur då vore fint. Travet/Hässnigneberget/Röbäck borde funka även om det är lite fuktigt i skogen :)

Umeå-tråden
Blev inget episkt lidande idag :(

Imorgon ska solen titta fram, någon som vågar sig ut i geggan då? Vad tros om Travet/Hässningeberget/Röbäck? Start vid 11, kaffe i thermos och allmänt skogsmys

Umeå-tråden
Har haft förmånen att ha haft förkylningen från h..vetet dom senaste 2 veckorna och är inte helt återställd än men tänkte söndagscykla lite bara för friskluften. Åker dock kl 10 då frun ska jobba. Har aldrig cyklat Hässingeberget och undrar hur man hittar dit från typ skravelsjö eller avtagsvägen efter backen innan klabböle?

Umeå-tråden
kommer du från Röbäck svänger du höger i skravelsjö, och kör rakt igenom byn och ut på grusvägen. Efter en nerförsbacke svänger vägen svagt höger, där är en parkering på vänster sida och någon skylt. Parkera där och följ sen vara stigen rakt ner åt vänster från vägen, där finna kartor och skylatar

Tillbaka
Topp