Jo just det, det har varit lite allmänt snack om att skriva till kommunen och be om ett uttryckligt tillstånd att röja kring, kanske dränera och märka ut stigar. Cykelintresset är en ideell cykelförening som gärna ställer sig bakom en sån förfrågan. Jag tänkte knåpa ihop ett brev till Kommunen. Jag har en kompis som jobbar på länsstyrelsen som kan hjälpa oss att hitta rätt person att skriva till. Hon trodde att det var bäst om vi kom med ett konkret förslag på en stig/område som vi frågar om vi får "rätt till". Min fantastiska kompis kan också hjälpa till att föra in stigen på en kommunkarta om hon får gps-koordinaterna. Mitt förslag är att vi ritar upp en slinga som går över Röbäck (typ där vi cyklade i tisdags, Marran och Quid) och vidare över Hässingberget och tillbaka via travet. Tycker de att vi tar i så kan vi ju dra ned till Hässingberget, men varför satsa lågt? Vidare skulle man kunna rita ut NM-banan på I20. Jag vet inte var den går, men jag vet folk som gör det. Min fråga är om nån som har en gps skulle kunna tänka sig att rita ut slingan på Röbäck/Hässingberget/travet och lägga upp den här så kan jag ladda ned den och skicka den till kommunen? Om folk har andra förslag på områden är ordet naturligtvis fritt i den frågan.