Umeå-tråden

Umeå-tråden
Kan tilläggas att jag följde bara i exakt de spår vi körde tidigare i veckan, vedkastarbacken(?) som väl var den stig som gick där intill rörde jag inte men det finns säkert en del jobb att göra där också.
Tänkte fara ut till skogs (bilburet) typ nu efter lunch och eh, plocka några svampar som jag såg, men jag kan ta med lillsågen och fortsätta röjningen om någon vill möta upp.

Umeå-tråden
Vedkastarbacken går ner till samma ridväg som vi cyklade på en bit när vi cyklade upp. Den kan fortfarande vara snötäckt faktiskt, det ligger väldigt skuggigt där. Jag tror vi körde "standardsvängen", nog finns där fler stigar men inte så jättemånga väl.

Jag känner nog inte för en så lång tur idag att jag hamnar där borta.

Umeå-tråden
Hade hemskt gärna följt med, men jag har skjutit på plugget för länge. Måste komplettera en del innan sommaren, så jag kommer in på höstens kurser.
Och alla som var på quing, tack för senast! Jag drar gärna ihop ett till i höst, måste ju ha en morot för att träna upp mjölksyretåligheten och bombtekniken i sommar =)

Umeå-tråden
vet faktiskt inte, det vart väldigt löst planerat det här. Ska försöka jaga ikapp på de deltagare som inte hänger här, jag tror vi parkerar uppe där Tavelsjöleden korsar vägen mellan Tavlesjö och Brännland. Kanske lite oklart, men då kommer man upp till Stortavelsjön direkt när man cyklar

När tänkte du fara Trampbåt?

Senast ändrad:
Umeå-tråden
Quid! Jag kan nog fixa en såg från mina pärons förråd. Oklart hur hög kvalla den har dock. Jag undrar om de har yxa. Jag ska höra med dem. Jag hänger gärna med och röjer.

Umeå-tråden
Från och med ikväll kommer jag ha såg och yxa. Kan dock inte garantera att de är vassa... Men som sagt, jag hänger gärna med och röjer lite. Jag har cykelträning med Cykelintresset imorgon, måndag, men min nacke är kajko, så jag vet inte om jag kan cykla över huvud taget. Om det inte blir träning så röjer jag gärna i skogen. Hör bara av dig!

Umeå-tråden
Bra där Jackson! Var ute och petade lite mer på träden igår, men det är fortfarande 3 (ev 4) lite grövre stammar kvar som sabbar flytet utför backen. Kan höras imorrn då, när du vet hur kvällen blir. Trist att nacken ska bråka!

Umeå-tråden
Jo just det, det har varit lite allmänt snack om att skriva till kommunen och be om ett uttryckligt tillstånd att röja kring, kanske dränera och märka ut stigar. Cykelintresset är en ideell cykelförening som gärna ställer sig bakom en sån förfrågan. Jag tänkte knåpa ihop ett brev till Kommunen. Jag har en kompis som jobbar på länsstyrelsen som kan hjälpa oss att hitta rätt person att skriva till. Hon trodde att det var bäst om vi kom med ett konkret förslag på en stig/område som vi frågar om vi får "rätt till". Min fantastiska kompis kan också hjälpa till att föra in stigen på en kommunkarta om hon får gps-koordinaterna. Mitt förslag är att vi ritar upp en slinga som går över Röbäck (typ där vi cyklade i tisdags, Marran och Quid) och vidare över Hässingberget och tillbaka via travet. Tycker de att vi tar i så kan vi ju dra ned till Hässingberget, men varför satsa lågt? Vidare skulle man kunna rita ut NM-banan på I20. Jag vet inte var den går, men jag vet folk som gör det. Min fråga är om nån som har en gps skulle kunna tänka sig att rita ut slingan på Röbäck/Hässingberget/travet och lägga upp den här så kan jag ladda ned den och skicka den till kommunen? Om folk har andra förslag på områden är ordet naturligtvis fritt i den frågan.

Umeå-tråden
Låter fantastiskt Jackson! Jag har lite på Runkeeper, men jag är osäker på om det går att exportera till ett vettigt format, ska kika på det.

Ett par plåtar från idag, ni som var med vet att det var en fantastisk tur i solen och stöket med allt inklusive bakfylla, spångvurpor, bad och stenhällsstek. En grym dag helt enkelt, tack!

P1080126.JPG

Fantastiskt torrt, fint och soligt

P1080136.jpg

Marero, alltid med stil! Någon gång ska jag också cykla sådär snyggt.

Umeå-tråden
Jo jag var tekniskt in the zone idag, sjukt härligt! Om jag hade tagit det lugnare med Absinthen igår hade kanske även magen varit med mig och inte två svängar efter som det ofta kändes som den var.

Umeå-tråden
Cykla korta Bikeboost-banan ikväll kl 19 kanske? Levande hinder, kan nog bli kul! :)
Skämt åsido, skulle vara kul att hänga med nån kväll men än har det inte passat. Finns det någon stående happyride-dag etablerad?

Umeå-tråden
Det var väl förslag på torsdagar tidigare, men det verkar inte så etablerat (än). Tisdagar har nog varit mer populära sett till årsstatistiken hittills :)

Umeå-tråden
Ikväll är det Blodomloppet på I20, så jag skulle nog inte rekommendera cykling där innan 20, om man inte är vrålpepp på att stöta på horder av glada motionärer.

Jag ska springa loppet (fattar inte hur jag övertalades att vara med på detta) men är pepp på cykel efteråt om vi inte ska röja skog på travet. Quid, vad säger du, ska vi röja skog ikväll? Skulle tro att jag är färdig vid åtta-tiden, då kan jag ta bilen ut med verktygen. Jag ruskigt pepp på att cykla imorn kväll om det finns andra hugade.

Umeå-tråden
Jag är på imorgonkväll! Det blir en farvältur för mina gamla sneakers, jeansshorts med hål i grenen, skinnhandskar, och 30L fjällrävenrygga bara för att få med vatten och förstärkningsplagg.
Ett helt lass prylar är på väg från crc. =)

Umeå-tråden
Är I20/tavelsjö tillräckligt stadsnära? Det är väl egentligen enda leden jag vet av.
Annars testar jag gärna något annat. =)

Tid spelar ingen roll, jag disponerar studietid fritt denna vecka.
Har dessutom tappat uppfattningen om vad arbetstid är, så bestäm ni.

TYVÄRR får min 30L-rygga inte följa med, då jag plockade ut en nätt liten camelback från posten idag. Tjoho!

Umeå-tråden
Efter en kort sväng idag fick jag rejäla känningar på framsidan av vänstra smalbenet. =/
Hoppar nog turen imorgon, vore skräcktrist att dra på sig en seglivad inflammation alldeles innan sommaren.

Umeå-tråden
Jag är fortfarande pepp, och Marero verkar vara på efter 18.30. Nu är förövrigt travskogen lite mer röjd. Vi cyklade lite där ikväll, det var torrt och fint! Men jag kan lätt tänka mig I20 eller gamlia eller liknande också.

Umeå-tråden
1830 blir lite sent för mej. Tänkte försöka komma iväg vid 17-ish. Kör nog I20-hamptjärn om nån vill följa med.
På torsdag har jag hela kvällen fri för hopp och lek i skogen!

Umeå-tråden
Hm, 17 blir lite tight för mig eftersom jag måste ta mig från jobbet och byta om och äta nåt så jag inte stupar. Tror att 18 är det tidigaste jag kan åstadkomma.. Marero kan som sagt från 18.30 så jag funderar på att vänta in henne. Du kan inte tänka dig en senare tur uppe vid Grössjön, Grusove? Imorn vill jag cykla men har tyvärr jobbmiddag som jag inte slipper undan.

Umeå-tråden
Jag har lovat att jag ska grilla och kolla på fotboll på grisbacka efteråt så jag får missa gruppturen ikväll. Typiskt att du missar imorrn men kanske ta en sväng i helgen?

Umeå-tråden
Jag är sugen på att lära mig det här med att hoppa, jag kan verkligen inte alls... Ska försöka ge mig på i20 dirten eller tegs dirten inom dom närmaste dagarna.
Om någon känner att dom är på samma nivå som mig så får ni gärna hänga på! Jag tar reignen och skruvar på plattisarna!

Söndag? Måndag? Beroende på väder....

/nils

Tillbaka
Topp