Umeå-tråden

Umeå-tråden
Här ser ni var jag cyklade, mellan 3 och 5 km var stigarna med mycket rötter och stenar.

http://maps.google.com/?q=http://sh...1d/Cyclemeter-MountainCycle-20120912-1436.kml

Är det så det ser ut generellt på stigarna i det området? Jag skulle vilja cykla på stigar med lite färre rötter och stenar, så man kan hålla lite högre fart. Det gör inget om det är små partier med mycket stök, men inte bara stök som det var här :) Tacksam för tips.

Umeå-tråden
peken skrev:
-------------------------------------------------------
> Här ser ni var jag cyklade, mellan 3 och 5 km var
> stigarna med mycket rötter och stenar.
>
> http://maps.google.com/?q=http://share.abvio.com/8
> 422/f71d/cdf4/2f1d/Cyclemeter-MountainCycle-201209
> 12-1436.kml
>
> Är det så det ser ut generellt på stigarna i
> det området? Jag skulle vilja cykla på stigar
> med lite färre rötter och stenar, så man kan
> hålla lite högre fart. Det gör inget om det är
> små partier med mycket stök, men inte bara stök
> som det var här :) Tacksam för tips.

Ja det är generellt så stigarna ser ut där. Om du letar dig närmare Grössjön så blir det även blötare och en hel del spång.
Om du vill ha slätare stigar så kanske hundspåret vid Nydala vore nåt? I I20-skogen finns också snälla stigar, men jag hittar dåligt där. Du kan kolla upp hur Bikeboost MTB-loppet gick, den bansträckningen lär vara väldigt XC-inriktad och inte så stökig.

Umeå-tråden
Grymt bra pass i I20-dirten ikväll! Så himla kul att se allas utveckling från de försiktiga förstaförsöken till hoppsatsningarna som bara blev högre och längre allt eftersom.
Kul också att se några nya ansikten!

Eftersom det var en happyride lär man ju slänga upp några bilder också:
dirt1.jpg

dirt2.jpg

dirt4.jpg

Umeå-tråden
Ja! Det var grymt kul, och så sjukt svårt!!! Jag blev otroligt impad av AuL:s talang och av alla andras snabba utveckling. Själv behöver jag betydligt mer än en kväll i den där parken för att komma mån vart. Men jag gillar ju repetition såatteh. Fina bilder quid! Jag tog också några, men batteriet i datorn tog slut så jag får lägga upp dem i möra.

Umeå-tråden
Gött mos idag! Jag skulle också behöva lägga en timme eller hundra på att lära mig hoppa som folk.

peken: du vänjer dig snart vid rötterna, då blir det roligare. Jag själv undviker slät stig så mycket jag kan, så jag har lite dålig koll på vart man hittar den. Men Röbäck och Travskogen är mindre rotigt än Grössjön, helt klart.

Umeå-tråden
marran: Ja man får ju vara aktiv hela tiden och då är det bra träning även om det inte går lika fort :) Tack för tipset om pedalerna också, jag är riktigt nöjd. Imorgon får jag en leverans från bike-discount som bl.a. innehåller ett par fiveten dojjor :) Vad kör du för cykel marran när du kör på de bökiga stigarna?

Umeå-tråden
Härliga bilder, och vilket lustigt ansikte jag fick, ser ju ut som en ballong!

peken: gött att du är nöjd med pedalerna. Jag kör antingen lilla hojen du ser på bilderna här ovanför, då står jag upp och trampar hela tiden. Jobbigt men fostrande, och sjukt kul. När det är lite mer seriösa och långa rundor harj ag en MA-hoj med 140mm slag fram och bak, och sadel som faktiskt används att sitta på!

Det viktigaste tycker jag är att man har ett par bra däck med volym, gummi och mönster man kan lita på, steg två är ett ordentligt styre och kort styrstam, det gör otroligt mycket för kontrollen och balansen när det blir lite stökigt

Umeå-tråden
Hej, satan vad aktivt det är här numera! Viss skillnad mot tidigare :) Kul kul!

Vad sker i helgen och närmare bestämt söndag? Är sugen på att ta mig ut nu också!

Umeå-tråden
marran, quid och Jackson skrev:
> Rotsidan.

Hm...
Kanske ni umebor skulle kunna tänkas guida mig där?
Är det fint väder så vill jag cykla där.

Umeå-tråden
Jag kommer ju att vara i Nordinggrå under helgen. Jag agerar chaufför för mina vänner och de vill inte komma hem alltför sent på söndagen, så om jag kan peppa upp er andra så kommer jag behöva skjuts hem (då får vännerna köra hem lloyden), ett liitet aber alltså. Men det kanske går att lösa?

Umeå-tråden
marran skrev:
> Det borde gå att lösa. Rotsidan är typiskt
> vackertväder-cykling, där kan bli både blåsigt
> och bibliskt halt. Klart du ska med Lars!

Fixar du vackert väder så är jag på.

Umeå-tråden
Alltså bara namnet Rotsidan gör mig nyfiken, fan va intriguing, var är det? Är troligen intresserad av att hänga på om ni åker dit också. Jag har kärra med plats för några cyklar ifall det behövs.

Umeå-tråden
Rotsidan är inte vad det låter som, testa att bildgoogla, det finns även ngt gammalt RR här på happy. Stenhällar precis vid vattnet och klippstrand är nog den bästa sammanfattnignen

Umeå-tråden
quid skrev:
> Så det blir en kombinerad Umeå- och Öviksride?
> Låter skitkul!
> Biltransporter ska väl gå att lösa.

Jag har en bil för 2 eller 3 pers med cykel från Övik.
Skitkul att Jackson kirrar finväder.

När startar turen?
Var startar turen?
Hur mycket cykling blir det?

Men viktigast av allt...
Hur mycket ska vi fika?

Umeå-tråden
Lars.E skrev:

> Jag har en bil för 2 eller 3 pers med cykel från
> Övik.
> Skitkul att Jackson kirrar finväder.
>
> När startar turen?
> Var startar turen?
> Hur mycket cykling blir det?
>
> Men viktigast av allt...
> Hur mycket ska vi fika?

Ha ha, på den viktigaste frågan svarar jag VÄLDIGT MYCKET, men jag kommer ju ha vart i obygdn, så jag kommer nog med torrftfikat jag, men jag lovar att äta mycket. Osäkert om vi får med oss någon guide, det beror lite på, men jag är peppad!

Här kommer förövrigt lite bilder från gårdagens hopp och lek!
IMG_0116.JPG

IMG_0115.JPG

Ja, och så råkade det viss bli liite hopp ikväll också.

IMG_0133.JPG

IMG_0137.JPG

IMG_0139.JPG

Mkt bra och sjukt roligt, och till slut gick det faktiskt lite lite bättre. Myrsteg, eller kanske ödlesteg, för vi (marran) hittade en lite lite rackare till ödla när det (marran) skulle gräva pumptrack.

IMG_0121.JPG

Umeå-tråden
Jahapp, nu far jag söderut mot höga kusten. Hör av er om det blir så att folk cyklar Rotsidan på söndag. Vet ej hur jag har det med internet i helgen så skicka gärna ett sms! 0730-864234

Umeå-tråden
marran skrev:
> Jag blir gärna med på Rotsidan. När far vi från stan?

Jippi !!!
Zao å Jag ansluter då ni passerar Ö-vik.

Umeå-tråden
Är det någon som vill slöcykla imorrn em? Har kört slut på benen idag och det vankas partaj ikväll så det är betoning på kul/trevligt snarare än svett!

Umeå-tråden
Jag kör gärna Rotsidan imorgon. Tror jag tar egen bil, oklart om vi blir en eller två (isf fullt) i den.
Starttiden är inte så noga för min del. Kan vara redo och köra vid 8 om det är så.

Umeå-tråden
Ok, kl 8 avfärd alltså. Jag kör från mitt garage kl 8, har en plats till i bilen om ingen har en större bil (Grusove?).

Jag föreslår regroup i Övik kl 9ish och sen gemensam färd med Lars och Zao därifrån

Umeå-tråden
Blir bra.
Kan du slänga upp en kartlänk till lämplig regroupingplats i Ö-vik samt lägga till en punkt för vars vi lämpligen parkerar vid Nordingrå, aldrig varit där i krokarna tidigare.

Tillbaka
Topp