Umeå-tråden

Umeå-tråden
Trampbåt skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag hänger också med till röbäck. Kul att du
> börjar cykla skog igen Muntis :)

Hehe, börja och börja, det är nog en överdrift. :) Det ska iaf bli kul att se hur det känns. Märkte precis att mina gamla dojjor är sjukt trånga. :(

Umeå-tråden
Kul att se sig själv på film även om de kändes som man flög mycket högre :)
Synd att jag inte kan va med på de berömda stigarna på Rödbäck. Det blir nog fler tillfällen.

Umeå-tråden
West: det kommer garanterat bli fler Röbäcks-turer. Vi måste ju träna inför UmBR ;)

Tack för turen ikväll, trist att det uppstod blodvite, kul att vår fina spång funkar så fint.

spngn.jpg

spngn2.jpg

Umeå-tråden
Kul men kort idag! Kan meddela att Marero är ok, lite mer straight edge än vanligt med ett snyggt stripskryss över näsryggen men glad som en lärka. Fina kort quid! Mkt bra spång!

Marran, vi tänkte nog förhoppningsvis ta oss ut och fixa till några blöthål. Finns ju en del myrställen som börjar se ganska illa ut. Kan int va bra för naturen eller allmänhetens välvilja mot oss cyklister om vi gör dem djupare än de är nu. Hoppas det är ok?

Umeå-tråden
Låter som en rejäl vurpa, vad hände?

Förresten, om någon hittar ett Lenzyne multiverktyg i Röbäck är det antagligen mitt, sågs senast på parkeringen vid IP

Umeå-tråden
marran skrev:
> Haha, jag gillar att jag blir tillfrågad.
> Självklart är det ok, bara det ser "naturligt"
> ut, inga gamla sj-pallar :)

He he, jag smörar förstås bara för att få veta var delsträcka två och tre går :)

Umeå-tråden
På Torsdag förmiddag ska AuL och jag ta en tur till Hässningberget och kanske Umåker och/eller UST. Om det finns nån fler som icke-jobbar denna vardagsmorgon så joina oss gärna :)

Umeå-tråden
Helt sjukt vilket intresse cykelvasan har fått. 12000 platse gick åt på 26 min och 46 sek. Själv hängde jag på låset och knep en tidigt. Är det några i Umeås happygäng som ska göra vasan?

Umeå-tråden
quid skrev:
> På Torsdag förmiddag ska AuL och jag ta en tur
> till Hässningberget och kanske Umåker och/eller
> UST. Om det finns nån fler som icke-jobbar denna
> vardagsmorgon så joina oss gärna :)

Oh, I wish! Go tur!

Umeå-tråden
Vi far från magisterv. men kan förstås svänga förbi ÅC på vägen!

Hässningberget är huvudmålet, men det lär bli en tripp genom Umåkerskogen för att komma dit, så rufferto - om du vill möta upp oss på vägen så kommer vi nog till parkeringen vid Umåker motionsspår vid halv 10-snåret.

Umeå-tråden
Jag rullar Tavelsjöleden från I20 till Hampis imorgon vid 19.15-snåret. Tänkte snurra runt/på de två små Hampis-bergen typ en timme, och Tavelsjöleden hem igen. Lite sällskap på det vore trevligt.

Umeå-tråden
PeAC skrev:
> lustigt, bor i trean på mvägen..

Jamen då lär du se oss på gatan, vi kör från 7an. Ses där vid 9 då?

Umeå-tråden
olli skrev:
> Jag rullar Tavelsjöleden från I20 till Hampis
> imorgon vid 19.15-snåret. Tänkte snurra runt/på
> de två små Hampis-bergen typ en timme, och
> Tavelsjöleden hem igen. Lite sällskap på det
> vore trevligt.

Inte omöjligt att jag hänkar! Beror på hur jobbet utvecklar sig, men pepp finnes!

Umeå-tråden
olli skrev:
> Gör't! Tiden för avfärd är förhandlingsbar.

Faan, glömde lampa och laddare hemma, och lampan har körts en del. Amatör. Hör av mig senast fem om jag trots det vågar mig ut i mörkret.

Umeå-tråden
Höstumeå levererar! Det blev en kanonrunda i solskenet med högklassigt sällskap och kunglig cykling på Umåker och Hässningberget. Tack för turen alla inblandade!

hst1.jpg

hst2.jpg

hst3.jpg

Umeå-tråden
Såg riktigt härligt ut! Planen var att sticka ut idag var ju ledig trotts allt men vad händer. Dottern slår ut framtänderna... ser nu ut som en 2,5 årig hockeybuse :(

Umeå-tråden
Det blev ju en grymt fin torsdagscykling ikväll! Lampan höll och jag fick se nya stigar i hampisskogen. Jag är MKT nöjd! Tack Olli för sällskap och guidning!

Umeå-tråden
Ni tar väl med XC-hjälmen till ö-vik och hänger på efter liften stängt på lördag ?
Jag tänkte köra en liten "best off varvsberget" AM-runda på ca 1 timme i det fina vädret med start uppe vid restaurangen efter 16 på lördag.
/Lars.E

Umeå-tråden
Lars.E skrev:
> Ni tar väl med XC-hjälmen till ö-vik och
> hänger på efter liften stängt på lördag ?
> Jag tänkte köra en liten "best off varvsberget"
> AM-runda på ca 1 timme i det fina vädret med
> start uppe vid restaurangen efter 16 på lördag.
> /Lars.E

Ah, återigen har vi lite halvers planering. Lördagsdejter hit och lördagsdejter dit. Vet int hur tidsramen ser ut riktigt, men turen där på baksidan är ju given! XC-hjälmen får åka med hur som.

Umeå-tråden
Jackson skrev:
> Det blev ju en grymt fin torsdagscykling ikväll!
> Lampan höll och jag fick se nya stigar i
> hampisskogen. Jag är MKT nöjd! Tack Olli för
> sällskap och guidning!

Tack själv, det blev en lyckad runda det där. Nu gäller det bara att somna i tid. :)

Umeå-tråden
Nya stigar i hampisskogen o.O Show me!

Vad sägs om att dra ut till Röbäck på söndag i dagsljus och försöka överbrygga några blöthål inför UmBR? Det blir förstås ett bra läge för lite tjyvträning också.

Tillbaka
Topp