Mini-RR, endast bilder efter:
Var ute i Carlshemsskogen idag och ut mot Grössjön en sväng (~1,5h) för att komma igång med cyklingen. Första biten följde jag bara Eljuspåret från carlshöjd i "fel" åkriktning tills jag såg skylten mot Grössjön. Söndagscykling so-far, följde den stigen ut mot grössjön och ganska omedelbart blev det stenigt och många rötter. När jag såg skylten "här börjar Naturreservatet.." tog jag höger och följde den gröna linjen för att sedan komma ut på Eljuspåret igen. Cyklade in på 9km spåret och efter ett tag tog jag av på någon liten stig och bara följde den ut mot Holmsund.
När jag börjar känna mig vilse bestämmer jag mig för att cykla tills det kommer en bilväg eller större stig och efter en stund kommer jag ut vid första infarten (från stan sett efter holmsundsvägen) till Grössjön. En grusväg som jag följer in mot Grössjön, det står "Udden" på skyltarna. Bestämmer mig för att ta av hemmåt och svänger vänster mot carlshems stigen efter "Grössjön runt"-spåret.
Grössjön runt ser ut som följer:
Spångat, Spångat, Spångat, RÖTTER, RÖTTER, STEN, RÖTTER, Spångat, STEN, RÖTTER osv. Måste säga att Grössjön runt inte är för nybörjare direkt inte om du inte vill vandra med cykeln en hel del småsträckor.
Lyckas iaf ta mig fram till "avfarten" mot carlshem och kommer efter lite spångad myr och lerhål in på eljuspåret igen.
Överlag var det en riktigt rolig runda men grössjön runt tror jag att jag skippar nästa gång.
Skitig cykel efter all skogsåkning
SPD-pedalen måste åkt in i marken någonstans efter streckan.
Eftersom det är nycykel så har jag givetvis rengort kedjan efter åkning :) Bort med skiten, spolat av med vattenkannan och smort kedjan med 5-56.
En solbadande, ren och inoljad cykel.
Fungerar bilderna på bloggen nu?