Under Cykelbyxorna?!

Under Cykelbyxorna?!
Johan S skrev:
-------------------------------------------------------
> tkb skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag har inte riktigt kommit till det här
> stadiet
> > då det börjar bli dags att överväga
> cykelbyxor.
> > Efter att ha läst den här tråden så kommer
> jag nog
> > skjuta på det ännu mer :) Dessutom är min röv
> för
> > fet för såna saker än så länge.
>
> Jag förstår inte hur det hänger ihop? Det handlar
> inte på hur kraftigt byggd man är, benen nöter mot
> sadeln hur man än gör. Har man ett par bra
> cykelbyxor kan de rädda ens dag.

Jag tvivlar inte på att det säkert kan tänkas att det blir mer bekvämt med cykelbyxor. Saken är bara den att jag tänkte att alla cykelbyxor kanske är sydda för perfekta bakändor som inte har samma fettreserv som min bakdel. Kan var svårt att shoppa byxor kanske. Sen är det ju en utseendefråga också. Ska man ha ultratighta kläder måste man ju se bra ut under eftersom alla konturer syns rakt genom sånt där. Vill inte att nån stackare som råkar hamna bakom mig ska behöva lida av åsynen min osköna bakdels fulla detaljer :)

> Huruvida det ser 'gay' ut eller inte vet jag inte.
> Att vara gay är en sexuell läggning och inte ett
> sätt att klä sig.

Det där kan diskuteras. Det vore faktiskt konstigt om alla med cykelbyxor är homosexuella och det är inte det jag menar. Däremot fasthåller jag att man kan klä sig gay utan att vara gay. Är det ingen som kollar på South Park här? Jag säger bara "South Park is Gay" (det är ett avsnitt värt att kolla). Sen kan man ju ifrågasätta värdet av att offra en sån utseendesak för att det är praktiskt... Eftersom jag aldrig åkt i riktiga cykelbyxor vet jag inte hur pass mycket skönare det är så jag undrade väl mest om det är värt uppoffringen. Till saken hör också att jag avskyr det här med "dresscode" i såna här sammanhang. Jag vill absolut inte se ut som alla andra *bara* för att det är så man *ska* se ut. Vill ju ha kläder som fyller en praktisk mening eller är snygga.

För att ni inte ska missförstå mig nu så vill jag förtydliga mig genom att ställa följande frågor till alla ni som kör med cykelbyxor: Tycker ni ärligt att cykelbyxor är snyggt som ett klädesplagg sett? Tycker ni att cykelbyxor är ett alternativ till vanliga shorts om ni ska gå upp till er lokala affär och handla mjölk i sommarsolen?

Tror aldrig att jag kommer tycka det är snyggt med cykelbyxor även om jag får klart för mig att det är jättebra (vilket det säkert är), så jag skulle aldrig knata runt i cykelbyxor till vardags. Däremot kan jag ju klä mig snyggt när jag ska ut och cykla om jag vill. Men hur mycket förlorar jag då i komfort..? Det är det som är den stora frågan. Är det värt för mig att offra utseendet till förmån för komfort. Jag har ju inga stora problem nu. Om jag kommer att cykla 20-30 mil per vecka i framtiden är det säkert ett annat läge men då kan jag ju skaffa cykelbyxor då. Nu kanske jag cyklar 10 mil på en vecka om jag är duktig och då är det inte så mycket sitta i sadeln och gnida några långa sträckor.

Under Cykelbyxorna?!
hallååå?? var stog det att någon knatade runt med sina cykelbyxor till vardags? :D:D
fattar inte varifrån du fått bilden av att alla som kör med cykelbyxor går i dem till vardags? jag har ALDRIG sett någon gå till affären i ett par cykelbyxor, möjligt har man sett någon nisse i tights, men absolut inte cykelbyxor (sämsskinn osv.).

när jag tränar kör jag i tights, det betyder varken att jag är GAY eller att jag har dem på mig annat än när jag cyklar. jag har dem på mig för min egen skull, för att jag hatar allt vad blodblåsor o skavsår, vilket man får vid lite mer träning utan cykelbyxor o för att jag inte vill ha kläder som fladrar oo fastnar i diverse grenar när ja dundrar fram. o för att det hör till sporten. sen va andra tycker, ska jag vara ärlig så skiter jag i det. om de skrattar så gör de det bara pga. oförstående och ovetskap om vad som är alternativet.

vill man inte skyllta med att man har cykelbyxor så finns ju shorts som har "inbyggda" cykelbyxor, det vill säga så syns inte cykelbyxorna, eller så har man shorts utanpå cykelbyxorna.

men som sagt, cykelbyxor har man inte för andras skull utan för sin egen skull. sen finns det säkert de som tycker att det är jättehäftigt, men det ä en annan sak.

Under Cykelbyxorna?!
Baltazar -> Det är ju det jag menar. Ingen går väl runt i cykelbyxor för att det är snyggt. Knappast någon som kan säga att det är snyggt eller särskilt läckert med killar i cykelbyxor. Det är enligt min åsikt inte ett dugg snyggt och det ser defintivt gay ut. Detta beror naturligtvis på vad man menar med att något ser gay ut. Kan det vara så att ni aldrig kollar på South Park eller andra roliga program där dom säger gay typ 2 ggr i minuten? Ordet gay är inte helt samma sak som homosexuell.

Jag har alltså inte fått bilden av att alla knatar runt i cykelbyxor till vardags. Det var bara så att jag tycker att om man är helt oberörd inför utseendeaspekten så borde man väl kunna gå runt i cykelbyxorna även till vardags. Verkar som vissa ser det som en självklarhet att ha cykelbyxor när man cyklar och att det liksom magiskt blir mindre fult bara för att man faktiskt cyklar.

Sen att man kanske måste offra sig och köra cykelbyxor för att det är *bra* men trots att det *ser gay ut* kan jag förstå om man är i den sitsen att man har problem. Själv har jag inte upplevt dessa problem men jag överväger att köpa cykelbyxor och prova om det är skönare. I vilket fall som helst så ser jag det som att man offrar stilen till förmån för känslan. Om ni inte alls kan inse vad jag menar med detta så måste det väl vara så att ni tycker att cykelbyxor är assnygga och i så fall kan ni ju gå med dom till affären också, eller? Eller så skiter ni i stilen helt och då kan ni ju ändå gå till affären med cykelbyxor.

Personligen så bryr jag mig inte så mycket om stil, men tillräckligt mycket för att jag ska ha lite svårt att motivera att köra omkring i slimmade brallor utan kallingar under om det inte är en jättestor komfortvinst på köpet. Aerodynamiken skiter jag i. Blir det jobbigare för att jag har lite fladdrigare byxor så må det vara hänt. Då får jag väl mer träning. Superbaggy är inte heller vad jag är ute efter. Gillar inte skate-stuket heller. Men typ cykelanpassade crossbrallor vore mer i min smak.

Angående det här med att man kan klä sig gay utan att vara homosexuell. Säg t.ex. om jag drar på mig kritvita brallor och en ljusrosa halvgenomskinlig t-shirt och ett regnbågsfärgat armband. Jag skulle iaf tycka jag såg jäkligt gay ut i de kläderna. Men behöver ju inte vara gay för det. Kolla det där roliga gay-avsnittet av SP som jag nämnde tidigare.

Och allt detta snack om vaselin, bananer, byxfett och lövbiffar i cykelbyxorna gör ju inte att mina gayassociationer rörande herrar i tights minskar. Men ni kan bete er jättegay och göra hur ni vill utan att jag stör mig på saken och de flesta här är nog inte gay iaf. Sen om någon är det så är det helt ok också. Att jag inte väl klä mig i något som jag tycker ser gay ut är helt och hållet mitt problem. Jag ställer mig bara undrande till om det är värt att offra stilen och klä sig gay för att slippa lite ont i rumpan. Men jag kommer säkert prova nån gång. Cykelbyxor under shorts eller inbyggda eller liknande borde väl ha samma fördelar som bara vanliga cykelbyxor vad beträffar komforten? Kanske blir nån liten söm extra men om den är utanför vadderingen borde det väl inte kännas mycket?

Under Cykelbyxorna?!
tkb skrev:
> Och allt detta snack om vaselin, bananer, byxfett
> och lövbiffar i cykelbyxorna gör ju inte att mina
> gayassociationer rörande herrar i tights minskar.

Öh, du kanske borde utöka din bekantskapskrets en smula. Att associera vaselin, bananer, byxfett och lövbiffar(?) i cykelbyxor till homosexualitet känns inte helt verklighetsförankrat... Är det associerat med någonting så borde det väl ändå vara cyklister eftersom det är här och inte på något HBT-forum som det har diskuterats...

Under Cykelbyxorna?!
Ok, nu är jag lite förvirrad.

Följande har konstaterats i denna tråd:
* Homosexuella är "gay".
Ja, "gay" är väl ett smeknamn på homosexuella.

* Har man cykelbyxor på sig så ser man "gay" ut.
Antag att så vore fallet, borde man inte se många homosexuella springa omkring på stan med cykelbyxor? Annars kan man väl inte påstå något sådant, för om inte de som är mest "gay" (vilket borde vara de homosexuella) klär sig i cykelbyxor, så är väl inte cykelbyxor "gay"?

* "Att se gay ut" behöver inte betydea att man är homosexuell.
Nej visst, man kan se "gay" ut utan att vara det. Men det är ju varje åskådare som bestämmer hur "gay" ser ut.

* Har man kallingar under cykelbyxorna så får man skav.
Japp, det får man.

* "Landsvägscyklister klär sig och smyckar sig [i tighta kläder] för att visa att han/hon vill tillhöra den gruppen."
Skitsnack. Landsvägscyklister har tighta kläder för att slippa luftmotstånd. För att visa att man tillhör gruppen så har vissa dock kläderna totalt nerkladdade med reklam eller allra helst sitt favoritcykelstalls tävlingsdräkt. Observera dock att tightheten i sig *inte* är en grupptillhörighetsgrej.

* Cykelbyxor visar alla former och "hela paketet".
Nej, de som säger detta har inte provat ett par cykelbyxor med blöja. Blöjan täcker nämligen "hela paketet". Visst håret på benen sticker igenom ibland, men vafan, håret på smalbenen syns ju helt, vilket borde vara "värre".

Själv skiter jag i om jag ser "gay" ut när jag cyklar om det är bekvämare att cykla då. Jag skiter även fullständigt i om vad andra har för kläder på sig när dom cyklar.
Om folk bara kunde dra ner lite lite litegrann på sin utseendefixering så skulle många må mycket bättre med ett bara lite lite lite bättre självförtroende.

Blah!

"Take that, you lousy dimension."

Under Cykelbyxorna?!
bensu skrev:
> Då kan vi väl ta upp frågan "att ha hängselbyxor
> eller inte" ?

Jag gillar hängslen för då slipper man resår i magen, vilket kan (tada!!) skava!

Under Cykelbyxorna?!
hängslen varje gång... för att bättra på konturerna likt en bh då man även har pulsband :)
nej men allvarligt.. bekvämare blir det inte.. resår på magen är inte bekvämt.

cykelbyxor används på cykel, ingen annan gång..

Under Cykelbyxorna?!
Bianchi oskar skrev:
> men jag tycker det va gay att va neck under
> byxorna! urk...

Är du inte näck under kallingarna då?

En del tycker Bianchimintgrön (celeste my ass) är rätt gay. ;-)

Under Cykelbyxorna?!
JT skrev:
> Bianchi oskar skrev:
> -----
> > men jag tycker det va gay att va neck under
> > byxorna! urk...
>
> Är du inte näck under kallingarna då?
>
> En del tycker Bianchimintgrön (celeste my ass) är
> rätt gay. ;-)
>
>
>

hehe, den va bra :D:D

oskar, ta en liten längre tur på hojjen, ta o kör en 6-8 mil me kallingar under o så testar du samma tur en vecka senare utan så skaru se att du får mer skav me kalsingarna under. men det är ju klart, vi lever i ett fritt land o man får ju göra om man vill. bara man inte kommer hit o undrar varför man får skavsår, inte när man har kalsingar under i alla fall :D:D

sen allt detta om plankstek osv. lite ironi o humor måste man ju få ha. babypuder funkar dock, o var inget skämt. MEN det är ju inte direkt nått som alla använder, utan är väll ett tips för dem som har problem fast de nu kör näck under cykelbyxorna. ett annat tips är ju att testa o se om man kan finna nå bättre byxor, det är faktiskt skillnad på olika märken o mellan billiga o lite dyrare byxor. o om man anser att det ser gay ut så finns som sagt shorts att ha utanpå eller sånna med "inbyggda" cykelbyxor :D:D

men som sas tidigare, vad är "gay" när nu inte homosexuella går runt i det eller använder det.

o hängselbyxor är skönare i alla lägen än de med resår i midjan.

Senast redigerad av en moderator:
Under Cykelbyxorna?!
Baltazar skrev:

> hehe, den va bra :D:D
>
> oskar, ta en liten längre tur på hojjen, ta o kör
> en 6-8 mil me kallingar under o så testar du samma
> tur en vecka senare utan så skaru se att du får
> mer skav me kalsingarna under. men det är ju
> klart, vi lever i ett fritt land o man får ju göra
> om man vill. bara man inte kommer hit o undrar
> varför man får skavsår, inte när man har kalsingar
> under i alla fall :D:D
>
>

6-8mil har min hojj inte rullat samanlagt :P

jag kör turer på ca 9km åt gången :P med tid på typ 18min.

Under Cykelbyxorna?!
Bianchi oskar skrev:
> Baltazar skrev:
> -----
>
> > hehe, den va bra :D:D
> >
> > oskar, ta en liten längre tur på hojjen, ta o
> kör
> > en 6-8 mil me kallingar under o så testar du
> samma
> > tur en vecka senare utan så skaru se att du
> får
> > mer skav me kalsingarna under. men det är ju
> > klart, vi lever i ett fritt land o man får ju
> göra
> > om man vill. bara man inte kommer hit o
> undrar
> > varför man får skavsår, inte när man har
> kalsingar
> > under i alla fall :D:D
> >
> >
>
>
> 6-8mil har min hojj inte rullat samanlagt :P
>
> jag kör turer på ca 9km åt gången :P med tid på
> typ 18min.
>
>
>
>
> MVH oskar olsson
>
> päronsoda är gott!
> ----------------------
>
>
> <10500gr Bianchi Tycoon 5800 '00
>
> My name is Forrest, Forrest Gump. My best friend
> is Bubba...

hehee, jo, vet o då äre ju inget problem :D:D 9 km, det gör man ju bara på vägen till träning o hem igen :D:D

Under Cykelbyxorna?!
Baltazar skrev:

> hehee, jo, vet o då äre ju inget problem :D:D 9
> km, det gör man ju bara på vägen till träning o
> hem igen :D:D

haha, mmm :P

Under Cykelbyxorna?!
Nej men hallå!! Killar i cykelbyxor är läckra. Kolla bara på girot, inget fel på kläderna där inte. Vad som däremot inte är lika snyggt är när någon är för beroende av vad andra tycker, och rättar sig efter vad de tror är "rätt" stil. Ja ja, det är vad jag tycker i alla fall.

/Lotta

Under Cykelbyxorna?!
Tim skrev:
> 18 minuter.. det kallar du träning.. det är inte
> ens uppvärmning.

jag kallar inte det tränig....

Under Cykelbyxorna?!
jag kör varje till varannan dag cirka 25 km och har aldrig känt av skav p.g.a. kallingar! det hela beror nog helt på hur stora balls man har antar jag och vilken sadel man använder. det är liksom ingen idé att intala folk (nybörjare) att det är bättre utan. man ska testa sig fram.

Under Cykelbyxorna?!
Tycker att cyklister i lycra / tights ser "proffsiga" ut.
Dvs att dom tar sin sport på allvar , till skillnad på cyklister med wursting hojjar och jeans...
Däremot "civilister" som går runt i tight's utan stoppning är urrk (förutom välsvarvade tjejer).

Och ja , jag kör "kommando"...

Bijanki oskar:

Cyklar som inte används som dom ska dör olyckliga....

Under Cykelbyxorna?!
18 minuter... Hmm, det är ju fanken inte mer än vad det tar för mig att åka ner till LBS, snacka skit, köpa slang och hoja hem igen. Ingenting alltså! :)

Under cykelbyxorna? Eh, har inga. Räknas ett par vanliga träningsbyxor? Isf. sköna boxer. :)

Under Cykelbyxorna?!
Muerto är det inte VÄLDIGT styvt i byxan med en boxxer...? ;)

För att återgå till ämnet...
Hur är det med windstopper kallingar på vintern med tanke på skav?

Under Cykelbyxorna?!
Bianchi oskar skrev:
> det är trist att cykla länge på en tråkig väg....

det är DÄRFÖR du ska in i SKOGEN och cykla med din MTB!

Under Cykelbyxorna?!
Sam skrev:
> Bianchi oskar skrev:
> -----
> > det är trist att cykla länge på en tråkig
> väg....
>
> det är DÄRFÖR du ska in i SKOGEN och cykla med din
> MTB!
>
>
>
> x++, ht, Mu, M, H+, V, Mt++, Pt++

jag visste att nån skulle säga så :P

jag säger såhär dåh! all hojjnig förutom urban är trist!

Under Cykelbyxorna?!
Rhino skrev:
> Mogge skrev:
> -----
> > Det är flera (män) som kör med
> damunderkläder
> > under cykelbyxorna. Uppenbarligen ska de vara
> lite
> > behagligare sett till sömmar och tjocklek än
> ett
> > par rejäla gubba-kallingar. Jag har själv
> aldrig
> > testat, och har heller inte för avsikt att
> göra
> > det, men jag har haft flera kunder som
> bestämt
> > hävdat att det fungerat bra...
> >
>
> Ett par frågor Mogge:
> * Vad jobbar du med?
> * Hur kommer man in på det ämnet?
> :D
>
> Knäcker själv lite extra i cykelbutik och har
> erfarenhet av annan del av servicebranschen , vet
> därför att förr eller senare stöter man på det
> mesta när man jobbar med folk. Dock kan jag påstå
> att män i damunderkläder inte kommit upp än :)
>
> /Eric.
>
> "Don't knock it 'til you try it"

- Jobbar extra som säljare på Helges i Skövde.
- Oj, tror det var en kvinnlig kund (ngt. äldre) som undrade om man verkligen skulle vara naken under, jag svarade ja varpå hennes manliga bekant berättade att det fungerade med trosor... Sedan har jag hört det från några andra håll också, men inget jag kommer ihåg så väl...

Precis som du skriver stöter man på de mest konstiga frågor och funderingar från kunder som ska köpa cykel. Min personliga favorit (som kommit oroande många gånger) är: "Men behöver man nyckel för att låsa upp cykellåset"....

//M

Under Cykelbyxorna?!
Sam skrev:
> jag kör varje till varannan dag cirka 25 km och
> har aldrig känt av skav p.g.a. kallingar! det hela
> beror nog helt på hur stora balls man har antar
> jag och vilken sadel man använder. det är liksom
> ingen idé att intala folk (nybörjare) att det är
> bättre utan. man ska testa sig fram.
>
> x++, ht, Mu, M, H+, V, Mt++, Pt++

nä, man får ju göra som man vill. sa ju bara hur det är tänkt från tillverkarens sida. inga sömmar = mindre risk för skavsår. så har man kallingar som inte har så kraftig söm gåre säkert bra även med kallingar under, hur stora "balls" man har spelar nog inte in :D:D

folk frågar ju o då måste man ju svara på hur det är tänkt. man är ju ärlig :D

Under Cykelbyxorna?!
JT skrev:
> Ok, nu är jag lite förvirrad.
>
> Följande har konstaterats i denna tråd:
> * Homosexuella är "gay".
> Ja, "gay" är väl ett smeknamn på homosexuella.

Däremot behöver väl inte helt nödvändigtvis det omvända vara sant..?

> * Har man cykelbyxor på sig så ser man "gay"
> ut.
> Antag att så vore fallet, borde man inte se många
> homosexuella springa omkring på stan med
> cykelbyxor? Annars kan man väl inte påstå något
> sådant, för om inte de som är mest "gay" (vilket
> borde vara de homosexuella) klär sig i cykelbyxor,
> så är väl inte cykelbyxor "gay"?

Inte behöver man väl klä sig på ett sätt som framhäver en viss sexuell läggning? Tror nog att de flesta helt bortser från sin sexuella läggning i sina klädval.

> * "Att se gay ut" behöver inte betydea att man
> är homosexuell.
> Nej visst, man kan se "gay" ut utan att vara det.
> Men det är ju varje åskådare som bestämmer hur
> "gay" ser ut.

Japp! Och jag har tydligen valt att bestämma att cykelbyxor ser gay ut :) Varför egentligen? Jo, jag tänker nog ungefär som så att "gayfolk" ofta är sexuellt frigjorda typer. Nu menar jag gay-pride typer snarast. Inte alls alla homosexuella. Och är man frigjord i sin sexualitet och knatar runt i gayparaden ligger steget nära till att visa lite mer av sina fysiska attribut än vad folk gör mest. Tighta brallor som visar paketet ligger nära till hands (cykelbyxor utan blöja är ju utmärkt). Kan vara nån sån koppling jag gör... I de där pridefestivalerna brukar det ju vara ganska vilda kläder. Hur många straighta knatar runt på stan i tights? Iofs kan man ju alltid hävda att man är en 80-talsrocker. Men då ska det väl vara typ lila hellängds spandex-brallor eller nåt? Med stjärnor på...

fredrikw > "Öh, du kanske borde utöka din bekantskapskrets en smula. Att associera vaselin, bananer, byxfett och lövbiffar(?) i cykelbyxor till homosexualitet känns inte helt verklighetsförankrat... Är det associerat med någonting så borde det väl ändå vara cyklister eftersom det är här och inte på något HBT-forum som det har diskuterats..."

Jag sa väl inte direkt något om homosexualitet. Mer att det låter väldans gay (vilket jag inte anser är exakt samma sak). Men det är ju ändå lite fel satt i sammanhanget ovan. Blir du nöjd om vi säger kinky istället? Måste väl ändå sägas att om man plockar snacket om vaselin, bananer, byxfett och lövbiffar *I BYXORNA* från detta cyklistsammanhang så låter det väldans kinky.

Under Cykelbyxorna?!
Ta inte illa upp nu, ni som kör i cykelbyxor. Om det är ett problem för er att jag råkar tycka att cykelbyxor ser gay ut så är det väl inte jag som är utseendefixerad?

Det är ingen jätteviktig detalj hur man ser ut när man cyklar enligt min mening och jag skulle mycket väl kunna tänka mig att åka i cykelbyxor själv om det ger mig någon påtaglig fördel. Måste prova någon gång. Men eftersom jag inte känner något jättebehov som det är nu så tycker jag att utseendegrejen är en tillräckligt viktig faktor när jag väljer vad jag ska dra på mig. Sen råkar det också vara så att jag nästan alltid föredrar långbrallor oavsett vad jag ska göra.

Under Cykelbyxorna?!
tkb:
finns långbyxor samt benvärmare om du inte vill köra barbent.

klädseln ger även ett intryck om hur seriös personen ifråga är med sitt cyklande.

Under Cykelbyxorna?!
gay hit och gay dit.

tajts är funktionellt! alla sporter har sina kläder... och tajta kläder passar XC och racer bäst. detta är inga visa ord. detta fattar ni väl! vad har det med "gay" att göra? jag som trodde att jag var homo-fob, många av er är ju värre.

Under Cykelbyxorna?!
Här i malmö får man cred om man kommer in på caféet iklädd cykelbyxor, kan bero på att jag i princip bara besöker italienska caféer. ;) Cykelbyxor i kombination med cykeltröja ÄR snyggt när man cyklar.

//Ola

Under Cykelbyxorna?!
När jag köpte mina första cykelbyxor tyckte jag inte att det var snyggt eller att det passade mig. Men efter några månader slutade jag att bry mig om hur det såg ut. Nu händer det att jag handlar i cykelkläder om jag måste handla direkt efter en träning. Det är svenskarna som är inskränkta. I finland handlar man ju i nationaldräkten???? (Jogginoverallen) Jag mötte 2 amerikaner som bodde har ett tag. Dom tyckte att svevskar var otrevliga för att de stirrade på dem när de handlade i sina cykelkläder. Det var de inte vana vid hemma i usa.

Min stora gåta är, när jag inte tränade cykel och cyklade i jeans ganska mycket så fick jag inte skavsår. Men nu när jag cyklar i vanliga byxor max 10 gånger om året korta sträckor så håller jag nästan på att dö.

Jag har inget emot att kolla på proffskillarna precis som Lotta.

Och mina drömbrallor är chippolinis i vitt och guld. Så fina. När jag köper sånna ska jag åka och storhandla på COOP med dem.

Fast det jag ogillar med cykelbyxor solbrännan på benen. Nere på halva låret. Det ser inte bra ut när jag ska andra korta byxor på mig.
Jag försöker att hitta korta cykelbyxor.

Och vad man har för form på kroppen har ingen betydelse för om man ska ha cyekelbyxor eller inte. Det spelar ingen roll då.

Under Cykelbyxorna?!
Shiiiit!
Varför män inte ska ha lycra!?
http://images.google.se/imgres?imgu...v=/images?q=cykelbyxa&start=20&hl=sv&lr=&sa=N

Varning för känsliga tittare!)

Men detta kallar jag inte gay!
8-2.JPG

Senast ändrad:
Under Cykelbyxorna?!
Johan A skrev:
> Gay betyder egentligen glad
>
hmm, vad finns det mer för ord på engelska som betyder glad? ;-)

Under Cykelbyxorna?!
JT skrev:
>
> * Cykelbyxor visar alla former och "hela
> paketet".
> Nej, de som säger detta har inte provat ett par
> cykelbyxor med blöja. Blöjan täcker nämligen "hela
> paketet". Visst håret på benen sticker igenom
> ibland, men vafan, håret på smalbenen syns ju
> helt, vilket borde vara "värre".
>
Syns inte paketet? Hmm.. Inte så säker på det påståendet..
red.jpg

Under Cykelbyxorna?!
OK, ni har övertygat mig.
Cykelbyxor SER gay ut. För att vara på säkra sidan kommer jag hädanefter att cykla i rutig flanellskjorta, hängslen, kängor och 501:or. Som hjälm ska jag ha en skogsarbetarhjälm med visir.

Under Cykelbyxorna?!
Markus F skrev:
> OK, ni har övertygat mig.
> Cykelbyxor SER gay ut. För att vara på säkra sidan
> kommer jag hädanefter att cykla i rutig
> flanellskjorta, hängslen, kängor och 501:or. Som
> hjälm ska jag ha en skogsarbetarhjälm med visir.
>
> Bici e Prosciutto.

Som killen i Village-people då?? ;)

Under Cykelbyxorna?!
Kallingar under cykelbyxorna? Japp, alltid, och har inga problem med skavsår.
Oproffsigt med jeans? Jeans med blöjbralla under är ju suveränt. Då blir man socialt accepterad (kommer in på krogen) samtidigt som man kan cykla ett par mil utan problem när man ska hem. Använder ofta denna kombination när jag inte har lust att se ut som en träningsnarkoman.

Under Cykelbyxorna?!
Köpte ett par riktigt "gayiga" brallor idag, aldrig haft förr.
Ja, vad säger man, sällar mig till skaran med "gay"-brallor. -SUPER!

Tillbaka
Topp