Undertröja?

Undertröja?
Jag gillar att köra med undertröja. Har en Santini nu.

Men de är så satans dyra (kostar typ som en vanlig tröja) vilket gör att det tar emot att köpa flera.

Någon som har tips på prisvärda?
Decathlon har en hel del billiga undertröjor från 89 SEK

Vintertid älskar jag mina underställströjor från Rapha, deras merinomesh. Tyvärr verkar inte just merinomeshen finnas i långärmat.
Både norska Brynje och likaså norska Aclima har nättröjor i ylle

Undertröja?
Decathlon har en hel del billiga undertröjor från 89 SEK
Kanske värt att prova deras 149.- variant. Inte helt olik Crafts till utseendet i alla fall. Har du testat Håkan?

1615908947329.png

Undertröja?
Jag har decathlons
Helt okej för pengarna men dhb är rätt mycket bättre. Dhb har mycket finare mesh, ventilerar bättre och sitter bättre.

@Raggamuffin alla är vi skapta olika. Jag är 181 / 72 kg ish och kör medium, sitter hur bra som helst med lagom längd. Decathlon tröjan har snarare tendenser att vilja åka upp.

Undertröja?
Undertröja?
Kör numera alltid med Craft coolmesh. Att slippa känslan att tröjan klibbar fast är mycket nice!

Sedan om det faktiskt ventilerar bättre eller inte vet jag inte, men det känns iaf mycket trevligare när man cyklar. När det är lite kallare ute så slipper man även att bli kall om vinden ligger på en blöt tröja, inte fel det heller.

Undertröja?
Galltvål funkar bra vid tvätt Visa bilaga 476071
Vi körde också galltvål och det funkade utan anmärkning. Nu kör vi dock ull-/silkestvättmedel för nån skulle börja sticka hemma (inte jag) och då blev det en hemsk massa ull som skulle tvättas och galltvålen funkade inte lika bra till det. Sägs det.

Det här har vi hemma nu: https://www.jordklok.se/sv/articles/2.92.3034/sonett-ekologiskt-tvattmedel-for-ull-och-silke

vad är fördelen mot att köra vanligt tvättmedel?
Jag upplever att kläderna håller sig fräscha längre och så slipper man tvättmedelsdoften.

Tillbaka
Topp