Man bör väl ge den ett antal timmar så den kan få lov att köras in ordentligt. Med det sagt lär den väl inte gå från jättestötig till jätteplush utan det är nog mer subtilt än så. Så kanske något är galet med den? Vad kör du för inställningar? Lossat underbenen och kollat så den inte går för torrt?
Vad händer om du går till the basics så att säga. Strunta i kompressionsdämpning för en stund, öppna upp dem fullt och fokusera på fjädern. Börja med rekommenderat tryck och retur, och lägg till tokens efter hur pass lätt du bottnar. Därefter smyger du tillbaka lsc, och sist hsc ifall det behövs. Hur lirar det då?
Skillnaden i trappor, hur upplever du det? Bättre eller sämre?
Har själv varit jättesugen på att klicka hem en zeb ultimate för att ersätta min zeb select, men måste säga att select var en riktigt trevlig bekantskap och vete tusan om jag inte bara ska behålla den. Eller åtminståne blir man lite fundersam när man läser inlägg som ditt, kanske man ska vänta lite och låta användarrecensioner trilla in. För nu är recensionerna lite som en enda samstämmig kör som sjunger halleluja. Ingen proffsrecensent har något negativt att säga, kan det verkligen stämma. Och sen är jag nyfiken på att veta hur länge gummipuckarna i butter cupsen håller. Och hur de fungerar, särskilt på vintern.
Apropå zeb select så blev jag förvånad över att denna i princip var knäpptyst den också. Returen från större smällar hörs men bara väldigt lite. Stor skillnad mot min Lyrik med charger 2.1 och smashpot, som har en rätt ljudlig retur.