[Upprop] Happy Borås

Floodland

Medlem
[Upprop] Happy Borås
Finns det några Boråsare här på Happy tro? Skulle vara kul att dra ihop lite Happyrides bland höstlöven.

Någon som är intresserad?

/Erik

Edit av the_TnT: Inte ROPA i rubriken, tack.

Senast redigerad av en moderator:
[Upprop] Happy Borås
Jomän,vi boråsare finns allt på Happyyyyyyyyy.....

Bilagor

• Bca-racet 2008 094.jpg
    Bca-racet 2008 094.jpg
    113.3 KB · Besök: 23
[Upprop] Happy Borås
theTnT: Hur gör man ett upprop utan att ropa? :)

Trevligt med lite Boråsare här. Jag har det senaste kört mest i Kinnarumma, Fritsla, Viskafors. (Bor i Kinnarumma) Så om någon har lite koll på fina slingor inne i Borås så vore det kanon. Körde en del på Björbo och Ymer för ett par år sen men kom sällan utanför motionsspåren.

Så jag behöver vidga mina vyer för de lokala stigarna.

/Erik

[Upprop] Happy Borås
pamo skrev:
-------------------------------------------------------
> Vi är ett gäng som kör varje helg i lugnt tempo
> i Boråstrakten. Ska jag lägga till dig på vår
> mailinglista?

Det vore fantastiskt kul. Lägg till erik.harald(at)floodland.se

[Upprop] Happy Borås
pamo skrev:
> Vi är ett gäng som kör varje helg i lugnt tempo
> i Boråstrakten. Ska jag lägga till dig på vår
> mailinglista?

Finns mailinglistan kvar än? :)

[Upprop] Happy Borås
Den fanns innan semestern men har haft ett uppehåll under sommarn, så den kommer säkert igång snart...

Skicka du ett PM eller mal till Pamo som har listan så hoppas vi på en sammankomst snart igen...

[Upprop] Happy Borås
Hojt!!! Boråsare här.. kör slingor på Ymer, både på spåren och lite off som vi tränat på med Ymer Cykel, Kransmossen får besök ofta samt en del vid regementet..

Pamo fått PM av mig iallafall

[Upprop] Happy Borås
tribike:

Japp, får jag bara mailaddressen så lägger jag in den i listan. Det är lite mer sporadiskt nu men några gånger i månaden brukar det bli.

[Upprop] Happy Borås
Här är en till Boråsare:) Brukar köra två gånger i veckan. Runt Borås Dalsjöfors kransmossn mm.

Hänger så ofta jag kan med pamo o gänget.

Vi kan ju lägga ut var o när vi kör i denna tråden med.

[Upprop] Happy Borås
Tisdagar och torsdagar: kl 18:00 samlas vi vid ABRI, infarten till vänster på Varbergsvägen innan Tavernan, (Kråkeredsvägen 109 för Er med GPS).
Där kommer vi, nytt för i år, avverka lagtempoträning. Det är förmodligen, en av de hårdaste och mest obekväma träningsmomenten man kan utföra på en cykel men tillsammans blir vi starka o med den stora fördelen att ALLA kan vara med. Vi rullar i hyfsad fart (så att ALLA hänger med) ut mot Varbergsvägen, genom rondellen och uppför slakmotan sen drar vi igång med fart o fläkt ner till avfart, Fritsla, där tar vi in till höger och fortsätter till ”tidigare använd vändpunkt”, det lär sig alla första gången. Där vänder vi och laddar hemåt mot Borås igen. Efter vi passerat ”soptippen” på hemvägen släpps farten ”fri”, attackera om du orkar, kan o vill, först till toppen innan rondellen ”vinner”.
Totala sträckan mäter ca 40km. Trafikregler gäller, vi kommer befinna oss i ”vanlig” trafikerad terräng.
Alla oavsett ålder eller kapacitet är välkomna, enkelt. Det kommer vara dem som blir ”avhängda”, det gör absolut ingenting, fortsätt att köra, sker det för flera samtidigt, bilda en ny grupp och fortsätt kör lagtempo. Alla kommer veta var vi vänder.

[Upprop] Happy Borås
Hej!

Jag och en polare på jobbet ska dra igång lite lunchträning igen, och utgår från Borås,Katrinedahl.. Finns det någon som vill hänga på någon gång i veckan, endast vid tillfällen utan nederbörd.

För två år sedan körde vi på Ryaåsar vilket var perfekt men då låg kontoret 5 min cykelväg därifrån.

Var är det snabbast/bäst att komma ut i skogen med Katrinedahl som utgångspunkt? Det finns ju en skog mellan Trandared och Gånghester men finns det något att cykla på? Eller finns det något bakom Sjukhuset... Cykelturen bör ha max 30 min transport ToR och ca 1h cykling i terräng.

(om någon har lust att visa mig till bra cykelställen en kväll så funkar det också!)

Alla är välkomna att hänga på...PM kontaktuppgifter om ni inte vill lägga ut dem här.

Mvh Martin

[Upprop] Happy Borås
Skog mellan Trandared och Gånghester? Japp, SM i MTB gick ju där förra året så det finns väldigt fina banor att köra. Man får ev köra flera varv etc men det är inga problem att variera sig i det oändliga.
För mig blir det svårt att hinna köra MTB på lunchen, hojen och kläderna behöver rengöring efteråt, ingen stans att duscha etc.
Lördag morgon 08.00 vid kransmossen?

[Upprop] Happy Borås
Det låter ju nice... Själv kommer jag från Skene och arbetspolaren från GBG så just nu känns det tyvärr lite avlägset att dra upp till Borås på en lördagsmorgon..

Var brukar "Starten" var så man kommer in rätt i spåren?..Funkar det att komma in från Trandareds-hållet?

Mvh Martin

[Upprop] Happy Borås
Martin: Starten för banan är ute på fotbollsplanen, och sen är sträckan lite svår att förklara. Men om ni tar asfaltsspåret mellan planerna och kör över en liten bäck och har en minisjö på vänstersida, så kör ni rakt fram rakt in i skogen. Då kommer ni in på en stig som tillhör SM banan.
vid första delningen tar ni upp vänster och sedan är det bara att följa spåren så gott det går.

Jag kommer köra där på lördag om tid finns och vädret tillåter. Så har ni någon tid på lördag dag så kan jag visa er runt lite.

Bök och stök utlovas :)

/Jocke

[Upprop] Happy Borås
Mart24speed skrev:
> Det låter ju nice... Själv kommer jag från
> Skene och arbetspolaren från GBG så just nu
> känns det tyvärr lite avlägset att dra upp till
> Borås på en lördagsmorgon..

Ja alla är ju olika, själva brukar vi köra till Kinna ibland och köra, samt till Ulricehamn.
Som småbarnsförälder är man van vid att gå upp i tid :)

[Upprop] Happy Borås
Var brukar ni cykla i kinna då? Jag sjäv cyklar nästan alltid på kombinationer av Kinnaströms KSK och Skene SoIS motionsstigar... Kanske har något nytt tips för mig.

Mvh Martin

Tillbaka
Topp