UPS Gav mig semester...

ogami

Aktiv medlem
UPS Gav mig semester...
Beställde lite prylar från Crc i måndags 26/7,
jag brukar alltid annars ta gratis frakt med leverans till jobbet, det brukar ta ca 1 1/2 vecka.
Men den här gången tänkte jag i min enfald att om jag lägger 160 bagis på frakten så har jag grejjerna före helgen. Sweet...

Enl. trackingen på UPS hemsida har frakten funkat prickfritt och "i tid" fram till Bromma i SE,
men där tog det stopp,
När leveransdatum inföll 2/8 försvann "i tid" från trackingen,
dagen efter och ett telefonsamtal senare,
där det lovades att paketet skulle komma dagen efter dök följande meddelande upp i UPS paketsökning:

04/08/2010 8:43 MOTTAGAREN ÄR PÅ SEMESTER FÖRSÖK TILL LEVERANS GÖRS NÄR MOTTAGAREN ÅTERKOMMER

Allvarligt talat...! Det är ju bara ljug!

Jag jobbar i en klädbutik som knappast har semesterstängt och min
semester är slut sen ett par veckor tillbaks.
Fast det klart det hade vart gött med några veckor till, man hade ju alltid kunna dra till Åre.

Kollade lite omdömen via Eniro, det skulle jag ha gjort innan...

http://www.rejta.se/omdome/624061/UPS?partnerid=eniro_yp

Så ja, nu har jag fått skriva av mig och kanske lärt mig en läxa...
Inte välja UPS när man beställer från Crc.

UPS Gav mig semester...
tyvärr är du inte ensam om detta bekymmer. UPS kan inte tala om när de kommer, inte ens om det är före eller efter lunch, de kan inte ringa innan de kommer, de kan med nöd och näppe säga vilken dag de kommer. efter mycket tjat.

Det här gör det ju omöjligt för arbetande och studerande att ta emot sina gods.

Posten i all ära, men där kan man iaf hämta ut sina paket på postkontoret/ica när de inte lyckats leverera.

UPS Gav mig semester...
MZ skrev:
-------------------------------------------------------
> Har du testat att ringa UPS idag och kollat med
> de?

Yup.
Dom lovade att leverera imorgon.

Det verkar vara den lokala underleverantören som har fuckat upp.
Hur dom har fått för sig att jag är på semester är dock en gåta.

UPS Gav mig semester...
Låter mycket underligt - normalt beställer jag "gratisalternativet" från CRC men ibland blir det UPS - senast för några veckor sedan. Har fungerat bra och om man ringer UPS fungerar det ännu bättre - i synnerhet om man får direktkontakt med den person som kör ut. Och det är UPS i Bromma jag pratar om ;)

UPS Gav mig semester...
Enl kundservice har dom inga egna utlämningsställen i Norrland (bor i Luleå)
utan jobbar med lokala underleverantörer.

Här är senaste nytt från paketspårningen:

"EN BEGÄRAN OM LEVERANSÄNDRING FÖR DETTA PAKET KOMMER ATT BEHANDLAS / PAKETET HÅLLS FÖR FRAMTIDA LEVERANS. UPS KOMMER ATT FÖRSÖKA ATT LEVERERA PÅ DEN BEGÄRDA DAGEN"

Kul att dom försöker iallafall :p

Hur svårt kan det vara för ett speditionsföretag att få iväg ett paket till en företagsadress???
Dom har ju bara haft sen i måndags på sig.

UPS Gav mig semester...
Nu var ju jag hemma....men det är ju fantastiskt trevligt med UPS bud som har rakade ben och älskar både åka och prata cykel vilket hände mig så sent som i måndags.

Håller dock med om mäcket om man inte är hemma. Kan rekommendera pappaledighet så löser Ni saken!

/C

UPS Gav mig semester...
donc1000 skrev:

> Kan rekommendera pappaledighet så löser Ni
> saken!
>
> /C

+1

Har aldrig beställt så mycket grejer som de senaste månaderna när jag varit pappaledig... Det är nästan som att de olika budfirmorna har införlivats i vårt dagsschema.

UPS Gav mig semester...
Bara för mig UPS funkar som en dröm? ;O Tar alltid 2 dagar till sverige och på 3:e dagar kommer det! De ringer alltid innan och är man inte hemma går det alltid att lösa på något annat sätt via telefonen..
Så har det varit för mig..

UPS Gav mig semester...
Nej, inte bara för dig. Samma här med snabb leverans och enkelt att synka leveranstidpunkt per telefon. Dessutom kan jag lägga till otroligt trevlig och serviceinriktad personal!

UPS Gav mig semester...
Med tanke på vilka volymer gods UPS hanterar per dygn, är det inte sådär jättemärkligt att det blir fel på ett par sändningar. Särskilt inte nu under semestertider när var tredje firma håller stängt.

UPS Gav mig semester...
Jag hade en lite märklig konversation med ups nu på morgonen, ringde och skulle berätta att jag befann mig på en annan adress så att dom kunde åka dit istället. Det gick ju absolut inte för sig, ett leveransförsök måste absolut göras innan leveransadressen kan ändras. Det finns det faktiskt ledningsbeslut på, så det så!
Resultatet blir att ups får köra en gång till för att leverera mitt paket och jag får inte delarna den här veckan, bra för alla inblandade alltså.

(Behövde gnälla av mig lite bara)

/Mattias

UPS Gav mig semester...
cruxet skrev:
> Jag tar alltid UPS när jag beställer från CRC det har fungerat hur bra som helst.

Jag tar alltid gratisalternativet när jag beställer från CRC och det har fungerat bättre än UPS.

UPS Gav mig semester...
matte skrev:
> Det gick ju absolut inte för sig, ett leveransförsök måste absolut göras
> innan leveransadressen kan ändras. Det finns det faktiskt ledningsbeslut på, så det så!

Kan det vara så för att försvåra bedrägerier?

UPS Gav mig semester...
Nja, dom kan ju kräva legitimation från mig när dom lämnar ut paketet så det borde ju gå att säkra ändå. Killen i supporten hade inga förmodligen inga bra argument, det var så det skulle göras helt enkelt

UPS Gav mig semester...
UPS är skit. Kan inte säga om de kommer på för- eller eftermiddagen och är man inte hemma skickar de skiten till ett uthämtningsställe för hela Stockholm. Tycker hederliga posten isåfall gör det bra mycket bättre.

UPS Gav mig semester...
Sådärja, levererat och klart =)

Enl UPS kundtjänst kom paketet till luleå förra fredagen, det tog dvs 5 dar från Irland till Sthlm
och sedan 6 dar från sthlm till Luleå...

Dags att byta underleverantör.

UPS verkar funka bäst till schtoorschtaan ;)

kram.

UPS Gav mig semester...
UPS Gav mig semester också :)

Det här är ta mig fan helt otroligt.

Förra torsdagen beställde jag en grej från USA, tog UPS Express. Det kostade lika mycket som prylen.

Det blev något trassel så det skulle inte kommit förrän igår, torsdag. En vecka då alltså. Med expressfrakt ?

Jag är hemma från jobbet på torsdagen och väntar på paket. Vid lunchtid får jag ett mail från UPS där de säger det misslyckades att hämta upp paketet för att det måste betalas tull på försändelsen först! Ok, de hade inte kunnat skicka ut det när försändelsen förtullades, vilket var typ dagen innan. Så står det att de kommer prova igen nästa arbetsdag, dvs, idag. Betalade tullen iaf direkt när jag fick mailet.

Är hemma från jobbet idag igen och vänta på paket. Strax efter lunchtid går jag in och spårar försändelsen (ja det hade jag gjort typ varje halvtimme iofs). Nu står det såhär:

UPS.png

De försökte igen alltså, att hämta upp paketet. Men det var "inte färdigt"!!!! Så de kommer att göra ett SISTA försök nästa arbetsdag, på måndag då.

Ok, vad händer om det inte är "färdigt" på måndag heller, åker det tillbaka till USA då?

---

Jag har ingen lust att vara hemma på måndag också så jag gick in på "Ändra min leverans". Då måste man logga in, såklart. Men inga problem, jag har ju ett UPS-konto. Men det går inte att logga in!! Den gnäller på att lösenordet inte fungerar. Så trycker på återställ lösenord. Men det fungerar inte heller, det står "Vi ber om ursäkt. Ett fel uppstod under bearbetningen." Har provat 10 ggr på olika sätt och det blir samma sak hela tiden.

Ok, då tänker jag, då är måttet rågat. Jag vill skicka ett mail till dem och fråga ett och annat. Trycker på, "Skicka e-post till oss". Då kommer en ruta där det står "Du måste logga in för att du ska få ett personligt svar". Något i den stilen. Ja, då går det inte att logga in pga ovan anledning. Dvs, det går inte ens att skicka ett mail till dem!!!!

Satan vad trött man blir. Jag tänker se vad som händer på måndag och sedan prova ringa dem istället och höra vad det är frågan om. De borde bjuda på frakten. Expressfrakt!? Vilket skämt va

UPS Gav mig semester...
Jag har registrerat konto hos de flesta av de där logistikföretagen någon gång. Jag använder lösenordshanterare så jag är helt hundra på att jag har korrekta inloggningsuppgifter, men det är konsekvent så att det inte fungerar nästa gång man försöker logga in. Helt hopplösa.

UPS Gav mig semester...
UPS Gav mig semester också :)

Det här är ta mig fan helt otroligt.

Förra torsdagen beställde jag en grej från USA, tog UPS Express. Det kostade lika mycket som prylen.

Det blev något trassel så det skulle inte kommit förrän igår, torsdag. En vecka då alltså. Med expressfrakt ?

Jag är hemma från jobbet på torsdagen och väntar på paket. Vid lunchtid får jag ett mail från UPS där de säger det misslyckades att hämta upp paketet för att det måste betalas tull på försändelsen först! Ok, de hade inte kunnat skicka ut det när försändelsen förtullades, vilket var typ dagen innan. Så står det att de kommer prova igen nästa arbetsdag, dvs, idag. Betalade tullen iaf direkt när jag fick mailet.

Är hemma från jobbet idag igen och vänta på paket. Strax efter lunchtid går jag in och spårar försändelsen (ja det hade jag gjort typ varje halvtimme iofs). Nu står det såhär:

Visa bilaga 546208

De försökte igen alltså, att hämta upp paketet. Men det var "inte färdigt"!!!! Så de kommer att göra ett SISTA försök nästa arbetsdag, på måndag då.

Ok, vad händer om det inte är "färdigt" på måndag heller, åker det tillbaka till USA då?

---

Jag har ingen lust att vara hemma på måndag också så jag gick in på "Ändra min leverans". Då måste man logga in, såklart. Men inga problem, jag har ju ett UPS-konto. Men det går inte att logga in!! Den gnäller på att lösenordet inte fungerar. Så trycker på återställ lösenord. Men det fungerar inte heller, det står "Vi ber om ursäkt. Ett fel uppstod under bearbetningen." Har provat 10 ggr på olika sätt och det blir samma sak hela tiden.

Ok, då tänker jag, då är måttet rågat. Jag vill skicka ett mail till dem och fråga ett och annat. Trycker på, "Skicka e-post till oss". Då kommer en ruta där det står "Du måste logga in för att du ska få ett personligt svar". Något i den stilen. Ja, då går det inte att logga in pga ovan anledning. Dvs, det går inte ens att skicka ett mail till dem!!!!

Satan vad trött man blir. Jag tänker se vad som händer på måndag och sedan prova ringa dem istället och höra vad det är frågan om. De borde bjuda på frakten. Expressfrakt!? Vilket skämt va
UPS är totalt vrickade. Man kan bo på en oleverabel adress också. Fast de gör tre försök ändå.

Inga andra fraktbolag har några som helst problem att åka ut i helt vanliga bostadsområden....

UPS Gav mig semester...
Kan vara värt att tänka på följande. Ur logistikföretagens perspektiv är det avsändaren som är kunden, inte mottagaren. Glöm alltså inte att klaga hos företaget ni beställt ifrån, inte bara direkt till UPS. Jag och du är kund hos cykeldelsföretaget (eller vad det nu är) och cykeldelsföretaget är kund hos UPS. För att UPS ska bry sig på allvar måste deras kunder, d.v.s. cykeldelsföretagen, bli missnöjda, vilket de bara blir om de i sin tur får klagomål från sina kunder, d.v.s. oss.

Kanske självklart för vissa, men jag tror tyvärr att en del bara klagar på leverantören, varefter kritiken aldrig når fram till avsändaren, som fortsätter anlita samma företag. (Har f.ö. samma upplevelse av UPS som andra här: ljög om att de försökt leverera och jag inte var hemma.)

UPS Gav mig semester...
UPS brukade funka bra, minns att Canyon använde dem för några år sedan. Chaufförerna ringde alltid när de var på väg, var man inte hemma kunde man sms:a en fullmakt så lämnade de paketet ändå, osv.
Men sedan ett par år tillbaka har de ju börjat med ombud, s.k. UPS Access Points. De funkar ok, men hemleveranserna har börjat fungera sämre efter det. Antingen vill de försöka styra mot ombuden istället, och/eller så har väl gamla Postnordchaufförer börjat där (som seniora experter på fejkleveranser).

UPS Gav mig semester...
UPS brukade funka bra, minns att Canyon använde dem för några år sedan. Chaufförerna ringde alltid när de var på väg, var man inte hemma kunde man sms:a en fullmakt så lämnade de paketet ändå, osv.
Men sedan ett par år tillbaka har de ju börjat med ombud, s.k. UPS Access Points. De funkar ok, men hemleveranserna har börjat fungera sämre efter det. Antingen vill de försöka styra mot ombuden istället, och/eller så har väl gamla Postnordchaufförer börjat där (som seniora experter på fejkleveranser).
Upplever också UPS som det sämsta fraktalternativet. Däremot är det en lisa för själen om de anställt Postens chaufförer - bättre leveranser har jag aldrig fått än deras.

UPS Gav mig semester...
Kan vara värt att tänka på följande. Ur logistikföretagens perspektiv är det avsändaren som är kunden, inte mottagaren. Glöm alltså inte att klaga hos företaget ni beställt ifrån, inte bara direkt till UPS. Jag och du är kund hos cykeldelsföretaget (eller vad det nu är) och cykeldelsföretaget är kund hos UPS. För att UPS ska bry sig på allvar måste deras kunder, d.v.s. cykeldelsföretagen, bli missnöjda, vilket de bara blir om de i sin tur får klagomål från sina kunder, d.v.s. oss.

Kanske självklart för vissa, men jag tror tyvärr att en del bara klagar på leverantören, varefter kritiken aldrig når fram till avsändaren, som fortsätter anlita samma företag. (Har f.ö. samma upplevelse av UPS som andra här: ljög om att de försökt leverera och jag inte var hemma.)
Jag har som företag försökt reklamera frakter och klaga. Upplevde inte att de brydde sig alls. Det företaget köpte frakter för ungefär 500’ om året. Inte tillräckligt tydligen..

UPS Gav mig semester...
UPS är totalt vrickade. Man kan bo på en oleverabel adress också. Fast de gör tre försök ändå.

Inga andra fraktbolag har några som helst problem att åka ut i helt vanliga bostadsområden....

Djuren gör tre försök ändå eftersom de måste enligt sina rutiner, sedan får de ta tillbaka paketet till djurparken och lägga här.

1_0bp-n9cJxSd0KIV_iG1tqQ.jpeg

UPS Gav mig semester...
Vad jag fått förklarat, efter alla år av bråk med dom, är att chaufförerna inte har några jobbtelefoner.

Vissa använder sina privata telefoner för att ringa upp.

På ett ställe jag bott var det alltid samma kille som levererade, och han ringde alltid innan, så det är nog väldigt slumpmässigt ifall dom är kassa eller rimliga.

UPS Gav mig semester...
Haha, jag råkade också ut för det där, nu igen. Sist var några veckor sedan.
Såhär va...

1) Det skulle kommit i slutet av förra veckan, men då blev det något fel där det stod något om att jag behövde göra någon rättelse!? Orkade inte göra något*, så kom det senare...
2) Levereras på fredag, hem till mig (!) signatur krävs. Tjejen var hemma hela fredagen. Kom såklart inget paket.
3) Sedan kommer en ändring, det ska levereras på måndag. Hem till mig (!), signatur krävs då också. Så jag övertalar chefen om att få jobba hemifrån på måndagen.
4) Så, måndagen kommen. Jag väntar hela dagen. Kl 16 ungefär kommer "det gick inte att leverera"!!! Nähe, jag har hållt mig hemma hela dagen. Det är klart att det inte går om man inte ens försöker!!! J-vla puckon.
5) Precis nyligen kom en sista uppdatering att det levererades till min lokala servicepunkt! Men vad f---n! Det hade väl kunnat stå det från början då istället så hade det inte blivit så komplicerat allting!!

Lärdom = Ignorera SAMTLIGA sms/mail från UPS och håll ut tills det verkligen har landat någonstans. Det kommer uppenbarligen alltid en massa mail/sms om förseningar och strul av olika slag och sedan visar det sig att det ändå, trots några dagars försening, hittar fram ändå.

(* förra gången det hände ringde jag dem och frågade, det hade blivit något fel och jag behövde inte göra något. Antog att det var likadant nu, och det verkade det ju ha varit)

Senast ändrad:

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp