SÅ ja!
Nu har jag varit ute och lagt en tid på den nya slingan. Som vanligt så förivrade jag mig lite och trodde att jag var en bättre cyklist än jag är. Detta medförde att jag öppnad upp för hårt men detta har liksom blivit mitt signum så jag är van vi det. Pressade mig förbi PeterA efter någon km då han var ute och söndagskörde i spåret, han ropade lite glada kommentarer som jag hade svårt att höra p.g.a svetten i öronen ;-)
Efter 3-4 km brukar tungan hänga till övre kalsongkanten och sedan kör jag i koma ett par km innan jag hämtar mig något, likadant idag, att jag aldrig lär mig..
Jag kan ju säga att jag har gkort det väldigt svårt för mig själv med den nya slingan. För den första ordentliga stigningen kommer nu i.o.m den nya loopen och precis här brukar jag vara i STARK behov av lite återhämtning och då brukar grusvägssträckan i skogen vara en höjdare för att sänka pulsen några slag. Men det har jag ju FÖRSTÖRT nu såklart. Så nu skiter det sig i vänstervarv med en klättring i stället för en återhämtningssträcka, jippiiii! :-)
Så idag blev det en fruktansvärd upplevelse där jag körde runt och vinglade in i än den ena än den andra smågranen efter att jag hade nått första krönet.. sen var jag inte mig själv på ett tag!
Perfekt! Det är så en utmaning skall se ut, ganska lätt i börja och sedan när man tror man är något -PANG!! Så är man nere på jorden igen ha ha...
Banan är mycket roligare nu, det andra nya partiet innehåller ju också en kul klättring, den är inte lika lång som den första men betydligt brantare, den är sådär brant att det är en fråga om man skall hoppa av hojen och springa eller försöka krångla sig upp i sakta mak vinglandes över hela spåret :-) Jag vet faktiskt inte vad som går fortast men jag klarad inte branten idag i alla fall så det blev löpning elelr något liknande uppför. Den är tung om man redan är trött när man påbörjar stigningen..
SÅ, summa summarum: Jag körde ca 7 minuter långsammare på den nya slingan och jag vet inte om det kommer visa sig vara någon typ av standard för er andra, jag kan tänka mig att efter lite mer inkörning och om man lär sig disponera krafterna lite bättre så kan man nog kapa någon minut till. Men jag tog i det jag hade idag och är ganska nöjd med tiden :-)
Förhållanden är otroligt bra just nu, det går att sätta riktigt fina tider som jag tror t.o.m är svåra att slå under fina sommarförhållanden...
Tid 00:49:16
Nu vill jag se fler på listan :-)