Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
H. sa:Jag hade ju däck med klena sidoväggar, men ja, det var svårt att hitta en sweetspot mellan följsamhet och punkaskydd.
Luthman Photography sa:Då känns ju den vekare versionen rätt meningslös. Är man sugen på att fylla däcket med skumplast gör ju knappast 20g vare sig till eller från.
Schreddan sa:Luthman Photography sa:Då känns ju den vekare versionen rätt meningslös. Är man sugen på att fylla däcket med skumplast gör ju knappast 20g vare sig till eller från.
Sist jag kollade på mina veka Norris så verkade de inte meningslösa.
/Ja jag valde att missförstå för det var roligare så.
Luthman Photography sa:Schreddan sa:Luthman Photography sa:Då känns ju den vekare versionen rätt meningslös. Är man sugen på att fylla däcket med skumplast gör ju knappast 20g vare sig till eller från.
Sist jag kollade på mina veka Norris så verkade de inte meningslösa.
/Ja jag valde att missförstå för det var roligare så.
Dags för DeHÅversionen då!
Luthman Photography sa:Gå ner lite i sidoväggskrallighet så går du nog med vinst på det bytet ändå.
Klavikel sa:Köp Santa Cruz Reserve till din Santa Cruz så behöver du inte några HN ?
Klavikel sa:Bygg egna så kommer du undan med kanske en fjärdedel komplett.
Mindre om du redan har schyssta nav hemma.
durietz sa:Du får gärna visa mig nedbrytningen av den kalkylen för jag har svårt att få ihop det.
Dom är inte svåra att knäcka om man bara kör tillräckligt fort och osmutt i tillräckligt stenig terräng. Fälgkanten är den svaga punkten. Genomslag här tillräckligt kraftigt slutar tyvärr oftast i brott. Man skulle vilja kunna förstärka den istället för kroppen som man kan med HD-varianten, då skulle dom vara bombsäkra.
Jensen sa:durietz sa:Du får gärna visa mig nedbrytningen av den kalkylen för jag har svårt att få ihop det.
Dom är inte svåra att knäcka om man bara kör tillräckligt fort och osmutt i tillräckligt stenig terräng. Fälgkanten är den svaga punkten. Genomslag här tillräckligt kraftigt slutar tyvärr oftast i brott. Man skulle vilja kunna förstärka den istället för kroppen som man kan med HD-varianten, då skulle dom vara bombsäkra.
Köpa en bitigare fälg eller skydd i däcken mot genomslag. Att du knäckt tre säger ju inte mycket egentligen utan att du prövat nå annat o konstaterat att det håller bättre. Resultatet kunde varit samma med nå dyrare.
durietz sa:Du får gärna visa mig nedbrytningen av den kalkylen för jag har svårt att få ihop det.
C-dale sa:Det finns ju alternativ till HN. Csixx var man tvungen att skicka efter från Sydafrika tidigare, men finns nu hos https://www.bike-components.de/en/Tyres-Tubes/tyre-inserts/ Billigare o bättre än HN enligt Bike.
Variant: https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=270607;menu=1000,185,188;mid=0;pgc=0 Inplastade, så de suger väl inte gucka.
Klavikel sa:durietz sa:Du får gärna visa mig nedbrytningen av den kalkylen för jag har svårt att få ihop det.
LB AM wide carbon 29mm, Hope Pro Evo II 36 POE, DT Comp, DT Messing, WTB tejp, SRAM XD driver, Spesh tubeless valves.
Byggde ihop hjulparet under våren 2015 så har inte siffrorna klart för mig men vet att det landade på ca. 8000kr.
Har du redan tejp, body, ventiler och vill bygga på billigare nav så är det väl inget konstigt att komma nära 6000kr?
En fjärdedel AX3L's exempel med hjul för 22tkr blir 5500kr.
Har du allt utom fälgar så lär du komma under det.
Att du dina hjul alltid landar kring 10000 har väl inget med saken att göra?
durietz sa:Jensen sa:durietz sa:Du får gärna visa mig nedbrytningen av den kalkylen för jag har svårt att få ihop det.
Köpa en bitigare fälg eller skydd i däcken mot genomslag. Att du knäckt tre säger ju inte mycket egentligen utan att du prövat nå annat o konstaterat att det håller bättre. Resultatet kunde varit samma med nå dyrare.
Skrev ju precis ovan att jag tycker LB är toppen. Tror absolut inte de är sämre än något annat. Bara jobbig garanti/ersättningsprocess ifall man knäcker. Skulle bara önska att de gjorde en variant med fälgkant som var tjockare för att de ska hålla ännu bättre. Ska testa deras fälg med 3.2mm kant nästa gång och se om den är bättre, men den är också dyrare.
Stream sa:Ännu en urkukad tråd där man inte kan hålla sig till ämnet.
Huck Norris utvärderades väl i första inlägget? Hur fan hade du tänkt dig vi ska hålla tråden levande utan att gå off topic???Stream sa:Ännu en urkukad tråd där man inte kan hålla sig till ämnet.
durietz sa:Huck Norris utvärderades väl i första inlägget? Hur fan hade du tänkt dig vi ska hålla tråden levande utan att gå off topic???Stream sa:Ännu en urkukad tråd där man inte kan hålla sig till ämnet.
Ok. Jag kan sammanfatta som testat nästan allt: Man får vad man betalar för i vikt. Huck Norris, 50g, ok. Huck Norris DH, 80g, bättre. Flat Tire Defender, 250g, ännu bättre. CushCore, 300g, bäst. Välj vikten du står ut med.
durietz sa:Huck Norris utvärderades väl i första inlägget? Hur fan hade du tänkt dig vi ska hålla tråden levande utan att gå off topic???Stream sa:Ännu en urkukad tråd där man inte kan hålla sig till ämnet.
Ok. Jag kan sammanfatta som testat nästan allt: Man får vad man betalar för i vikt. Huck Norris, 50g, ok. Huck Norris DH, 80g, bättre. Flat Tire Defender, 250g, ännu bättre. CushCore, 300g, bäst. Välj vikten du står ut med.