Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
ok, så du tror det kommer gå bra med 38-36 då som lättaste?NickPick sa:Nu ångrar jag mig att jag sålde min 38t.
Blir 36t fram.... Och 11-36 bak.
pennan sa:Jo men det är ju stor skillnad på 36 och 42...
pennan sa:Jo men det är ju stor skillnad på 36 och 42...
RockyRider sa:Med 11-36 kassett och 29 hjul är 38 T fram helt tillräckligt för alla utom Jan Ullrich.
Shrue sa:Körde på 11-36 bak och 28-40 fram. Trampade ur väldigt ofta nerför och hade gärna velat haft en växel till, får fixa 28-42 till nästa år. Körde in på 3.42
Det första har jag oxå funderat över, liksom att skillnaden mellan 2.0:or och 2.5:or är två kugg bak (ungefär och om de är hyfsat pumpade så säg en kugg fram istället med modernt punkatryck).Kristoffer R sa:...kör alla med 29:er iom att det står tidigt i tråden?
Och inte minst - har alla samma maximala kadens?
;)
Lulle sa:Shrue sa:Körde på 11-36 bak och 28-40 fram. Trampade ur väldigt ofta nerför och hade gärna velat haft en växel till, får fixa 28-42 till nästa år. Körde in på 3.42
Vilken kadens trampar du ur vid?
Skiljer däckbredd verkligen så mycket...?emmer sa:Det första har jag oxå funderat över, liksom att skillnaden mellan 2.0:or och 2.5:or är två kugg bak (ungefär och om de är hyfsat pumpade så säg en kugg fram istället med modernt punkatryck).Kristoffer R sa:...kör alla med 29:er iom att det står tidigt i tråden?
Och inte minst - har alla samma maximala kadens?
;)
Det här med maxkadens och trampa ur. Hur många hundra meter orkar man vid den kadensen? Även om man inte trampar ur förrs fyrtio så undrar man ju hur många meter man orkar hålla fyrtio utan att veva till sig mjölksyra utför/på platten (där man har chans att tampa bort lite mjölksyra istället)
Supersonic sa:Mja fast jag misstänker att om man rullar in på 3.42 och kör 11x40 har man svårt att trampa ur cykeln på CV i kadens 110. Då tror jag snarare att man kör 26:a så jag är inte säker på att alla i den här tråden kör 29:a.
Shrue sa:Supersonic sa:Mja fast jag misstänker att om man rullar in på 3.42 och kör 11x40 har man svårt att trampa ur cykeln på CV i kadens 110. Då tror jag snarare att man kör 26:a så jag är inte säker på att alla i den här tråden kör 29:a.
Jag kör 29". Tror inte ditt resonemang ang. 26" vs 29" håller, det borde vara lättare att trampa ur 26" än 29" vid samma utväxling (eftersom mindre hjulradie ger mindre motstående hävarm = samma effekt/resultat som att köra på lättare växel).
Kristoffer R sa:kör alla med 29:er?
Då är det 46/38 - 12/27 som gäller?Stumpy sa:Nej, jag körde med 28". :)Kristoffer R sa:kör alla med 29:er?
hm sa:Tänkte nog att även om det körts på 2.42 hade det nog inte trampats ur något med 40-11