Utan att vara rå tycker jag att du ska satsa på att ta dej runt.
Det är 10 mil. Har du tränat något annat än cykel, har du bra teknik? Hur kännde du dig efter 45 km och hur lång tid tog det. tog det två timmar kan du glömma mina tider nedan, tog det tre så läs vad jag skrivit eller kör bar 50 km. Tog det en 1,5 undrar jag varför du frågar.
Har du cykeldator, kolla din snittid så ser du efter et tag vad du kommer att landa
Eliten bruka hålla ett snitt på typ en bit 30 km/h. Om du klarar dej över typ 17 km/h så tycker jag att du ska känna dej nöjd. Du måste absolut stanna vid alla kontroller och fylla på salt vätska och framför allt kolhydrater. Då får du också vila den del av kroppen som är närmast sadeleln, det gör minst 20 minuter. Känn dig otroligt nöjd om du klarar 6,20. Annars känn dig glad och nöjd för att du klarar dig runt. Du kanske rentav har en otrolig teknik i skogen så att du kan dra upp snittet över 18 och klarar in dej på 6 timmar. Känn dig oehört fantastisk. FMT nästa år.
Men kom ihåg, låt dig inte luras iväg för fort i starten. Kör ditt eget lopp. Stanna och ät och drick VID ALLA kontroller. Tag med några energikakor och börja fylla på redan efter en timme. Titta på depåena det blir fler på andra halvan av loppet. Du kommer att förstå varför. Köp några gel om du kör slut på dig.
Lycka till
Jag är själv nybörjare, och dessutom inte helt ung så du kan kanske ta mina tider med en nypa salt.