Vad är Cykeln värd??
Bump!
Cykeln finns ute på auktion så därför frågar jag igen, någon som kan uppskatta värdet?

Ska erkänna att jag har dålig koll på just den där ramen, det kanske är ett guldkorn? Däremot är ju bancyklar med rakt styre rätt ute, så intresset är rimligtvis ganska svalt.

I brist på andra förslag: Själv skulle jag aldrig ge mer än tre tusen för den.

Vad är Cykeln värd??
Ska erkänna att jag har dålig koll på just den där ramen, det kanske är ett guldkorn? Däremot är ju bancyklar med rakt styre rätt ute, så intresset är rimligtvis ganska svalt.

I brist på andra förslag: Själv skulle jag aldrig ge mer än tre tusen för den.

Vad jag förstått borde det vara ett guldkorn, någon kanske kan bekräfta det?

Vad är Cykeln värd??
Vad jag förstått borde det vara ett guldkorn, någon kanske kan bekräfta det?
Kan inget om cykeltypen, men missförstår jag något när jag antar att det är en ca 10 år gammal aluram med frambroms som enda finess? Då måste det finnas någon form av nostalgiskt eller affektionsmässigt värde i ramen för att en sådan cykel ska säljas för mer än 2-3k skulle jag säga. För 3 måste någon form av supercred ingå.

Vad är Cykeln värd??
Kan inget om cykeltypen, men missförstår jag något när jag antar att det är en ca 10 år gammal aluram med frambroms som enda finess? Då måste det finnas någon form av nostalgiskt eller affektionsmässigt värde i ramen för att en sådan cykel ska säljas för mer än 2-3k skulle jag säga. För 3 måste någon form av supercred ingå.

Det är en utav de bästa Pista ramarna Bianchi tillverkat, den är kanske inte så eftertraktad här i Skandinavien men bortom Svedala så finns det GARANTERAT spekulanter.

Vad är Cykeln värd??
Är en D2 och inte en Super Pista så värdet är inte lika högt eller eftertraktad. Skulle nog inte betala mer än 6k för den cykeln beroende lite på vilka andra komponenter som sitter på.

Vad är Cykeln värd??
Tänkte göra mig av med fincykeln med vet inte vad jag ska lägga ut den för.

yeti sb 130 TLR 2020, turkos. stl M.
Ibis 942 hjul, cush core pro, orginaldämpare och super delux coil.
finns mindre kosmetiska skador på ramen, därav reklamation och bonus-ramar.

Cykeln säljs med extra baktriangel och främre triangel som är ocyklade.

Vad är rimligt att sälja för?

Vad är Cykeln värd??
Detaljer/
Ramset
Ram
Alpha Platinum Aluminum, butted & hydroformed tubing, E2 tapered head tube, internal cable routing, press fit BB, balanced post mount, Closed Convert dropouts, G2 Geometry on 29ers
Storlekar
15.5" (27.5" wheels); 17.5, 18.5, 19.5, 21.5, 23" (29" wheels)
Hjul
Hjul
Bontrager Mustang Elite Tubeless Ready, 142x12 rear, 15mm front
Däck
Bontrager XR1 Expert, Tubeless Ready, aramid bead, 29x2.20" (Bontrager XR2 Expert, Tubeless Ready, aramid bead, 27.5x2.20")
Drivlina
Växlar
Shimano SLX, 10 speed
Framväxel
Shimano SLX
Bakväxel
Shimano Deore XT, Shadow Plus
Vevparti
Shimano SLX, 38/24
Kassett
Shimano HG50 11-36, 10 speed
Komponenter
Sadel
Bontrager Evoke 2, chromoly rails
Sadelstolpe
Bontrager Elite, 2-bolt head, 27.2mm, 5mm offset
Styre
Bontrager Race Lite Low Riser, 31.8mm, 5mm rise
Styrstam
Bontrager Race Lite, 31.8mm, 7 degree
Styrlager
FSA IS-2, E2, sealed cartridge bearing
Bromsar
Shimano SLX hydraulic disc

Färger
Black Titanite/Trek Cyan
Asset_247598.png

Vad är Cykeln värd??
En cykel av den åldern varierar kraftigt i värde. Saker som påverkar är storlek, skick, inköpsdatum och var den finns geografiskt. Att cykeln är 5 år gammal är ingenting man kommer ifrån, tyvärr. I mycket fint men använt skick, dvs det minsta smutsig, så tror jag du kan få mellan 30 och 40% av cykelns nypris idag, mest beroende på storlek.

Vad är Cykeln värd??
Cyklar brukar gå för mycket mer än vad folk brukar gissa här på happy. Lägg ut den på blocket för något du tycker är bra. Jag skulle testat 10 000. Den kostade 1500 gbp ny. Jag vet inte vad det blir i kr men ca 17 000?

Just nu är inte bästa tiden att sälja, men samtidigt finns väldigt lite cyklar ute så priserna var i alla fall för ett par månader sedan höga på beggade hojar.

Jag brukar aldrig bry mig att lägga ut cyklarna här på happy, min uppfattning är att man får mycket bättre betalt på blocket.

Vad är Cykeln värd??
Nu är rätt tid att sälja. Covid19 har gjort att cyklarna e slut i affärerna. Den cykeln är rätt bra eg. Pålitliga komponenter som går att serva enkelt. Gör som Pastor Hannes tipsar om.

Vad är Cykeln värd??
Den är för liten. Osäljbar! Men jag kan förbarma mig. ;) Nä, sälj den inte för billigt. Det är en bra typ av cykel och det är ju inte dyrt att annonsera. Gå ut hårt och sänk sen om den inte blir såld.

Vad är Cykeln värd??
Inte för att vara fördomsfull men är det någon i Göteborg som blivit av med sin "utreak" så kan det här nog vara denna.
Kontoskaparen ifråga brukar sälja alldeles för många olika cyklar i Göteborg och har blivit bortplockad från minst en köp och sälj cykelsida.

Oftast damcyklar dock. Nu även medlem här! Härligt att buset får hjälp med värdering iaf.

Vad är Cykeln värd??
Jag har en Epic Comp 2014 (aluminiumram, 2x10) som jag har låtit förfalla de sista åren. Drivlinan fungerar men är inte vacker. Framdämparen behöver service och bakdämparen har gått ut av dato (packning läcker och det är Brain). Och en trasig frambroms på det. Nämn inte styr- och vevlager, men de känns iaf bra. Inga hjul skulle följa med vid försäljning.
Är den värd något för någon?

Vad är Cykeln värd??
Inte för att vara fördomsfull men är det någon i Göteborg som blivit av med sin "utreak" så kan det här nog vara denna.
Kontoskaparen ifråga brukar sälja alldeles för många olika cyklar i Göteborg och har blivit bortplockad från minst en köp och sälj cykelsida.

Oftast damcyklar dock. Nu även medlem här! Härligt att buset får hjälp med värdering iaf.
Jag tycker att du kan hålla käften för att du vet inte om vad jag gör eller ej på min fritid så dra tillbaka din kommentar eller så anmäler jag dig!

Vad är Cykeln värd??
Jag tänker sälja min lvg hoj. Vill ni hjälpa mig värdera den? Tycker på riktigt att det är svårt.

Bianchi Intenso 105 2015, fälgbroms. Gick första året 2016 och bara rullat några hundra mil, dvs. väldigt fin.

Shimano RS81 C24 hjul plus original. Conti GP4000 däck.

Servad med vajrar, höljen, kedja mm i år.

Vad är rimligt pris?

Nypris typ 30-32.000:- nånting om det är intressant.

Jag kan sälja nu eller till våren, spelar ingen roll.

D0504F51-6742-4F6E-B198-F8772F78D32A.jpeg

Bilagor

• 1116C790-DBCE-4209-9529-F49B4202867B.jpeg
    1116C790-DBCE-4209-9529-F49B4202867B.jpeg
    694.1 KB · Besök: 202
Senast ändrad:
Vad är Cykeln värd??
Jag tänker sälja min lvg hoj. Vill ni hjälpa mig värdera den? Tycker på riktigt att det är svårt.

Bianchi Intenso 105 2015, fälgbroms. Gick första året 2016 och bara rullat några hundra mil, dvs. väldigt fin.

Vad är rimligt pris?

Visa bilaga 454857
5-7000kr?

Vad är Cykeln värd??
Med reservation för att jag inte kan Bianchis modeller så låter 5-7000 kr för en hyfsat modern racer i väldigt fint skick med dubbla hjulpar för lite.

Vad är Cykeln värd??
Med reservation för att jag inte kan Bianchis modeller så låter 5-7000 kr för en hyfsat modern racer i väldigt fint skick med dubbla hjulpar för lite.
Jag vet inte heller, kanske namnet Bianchi berättigar till ett bra andrahandsvärde? Jag tänker mest att en 5-6 år gammal cykel med en omodern fälgbromsad 105-grupp rimligen inte är så het. Men jag brukar alltid sälja alla mina grejer för billigt så lyssna inte på mig som facit.

Vad är Cykeln värd??

Vad är rimligt pris?

Visa bilaga 454857
Vore kul och intressant om du berättar vad du får för den om du lyckas sälja. (ser att du har en annons uppe nu).
Nypris ca 32 000 innebär listpris för cykel plus listpris för extrahjulen antar jag?

Senast ändrad:
Vad är Cykeln värd??
Cannondale Habit 3, 2016. Inköpt våren 2017. Strl M. Körd en del men fint skick (jag är petig av mig).
Nyservade dämpare, nya specialized däck (ej tubeless). I övrigt enligt spec.

Vad tror samlade kunskapen, vad är rimligt pris?

Bilagor

• Cykel 1.jpg
    Cykel 1.jpg
    77.8 KB · Besök: 195
  • Cykel 2.jpg
    Cykel 2.jpg
    66.8 KB · Besök: 207
Senast ändrad:
Vad är Cykeln värd??
Vad tror happys samlade expertis? Vad kan jag begära för min Fuji Transonic 2.7 2017. Full 105-grupp, prime rr50-hjul som köptes i våras. Cykeln har rullat ~1000mil och i fint skick.

Bilagor

• 71304827-0FD2-4842-92AC-E48F90382912.jpeg
    71304827-0FD2-4842-92AC-E48F90382912.jpeg
    1.6 MB · Besök: 232
Vad är Cykeln värd??
Hej,

Jag har en gammal cykel i garaget av märket crescent. Vet inte alls vad det är för värde på dessa äldre cyklar. Är det någon som kan hjälpa mig och berätta vad det är för modell och ungefär vad de brukar säljas för?

21 växlar, juniorcykel...

Bilagor

• 0D4E98BA-94A9-45E9-B3E5-7ACC4D0C0F17.jpeg
    0D4E98BA-94A9-45E9-B3E5-7ACC4D0C0F17.jpeg
    483.7 KB · Besök: 242
Vad är Cykeln värd??
Vad kan värdet på en klassisk titanhoj
Litespeed Archos Ti med Sram red.Enve gaffel, cosmic carbone med powertap nav och top of the line i övrigt komponenter
Bedrövligt lite använd

Tillbaka
Topp