Vad är det för fel?

tim_eriksson

Aktiv medlem
Vad är det för fel?
Jag har en bra hoj, jag har tunat den, bytt ut delar till det som jag känner passar mig.
Den passar mig, den tyst, den är vass, den är skön och det är jag själv som hela tiden är begränsningen varje gång vi är ute.

Lik förbannat hittar jag mig själv tittandes på Pinkbikereviewer, läsa geometritabeller och förbanna försörjningskedjan i allmänhet och landets magra tilldelning i synnerhet.

Det måste vara årstiden, drömmen och förväntningarna på nästa säsong eller är det något syndrom?

Vad är det för fel?
det är ju alltid intressant att läsa om vad man inte behöver:)

om jag har möjlighet brukar jag toppa inköpen så att längtan vidare blir begränsad.

Vad är det för fel?
Efter att jag köpte min senaste cykel är kontot för dylika inköp tömt. Ganska befriande att vara pank, man slipper fundera och planera för man har ändå inte råd med något. Får väl se hur länge det håller, men det är skönt så länge det varar.

I hear you brother

Vad är det för fel?
Och om drömmen är nya prylar/geometrier samt en vecka så rekommenderas hyra och på så sätt testa av saker innan.
Jag hyrde di2 1 vecka på Mallis 2012(?) bara för att testa. Det var kul att cykla utan armvärmare och med korta byxor i oktober.
Passade samtidigt på att fundera kring kommande cykelsäsong. Underbara långa dagsturer med lunch i små byar.

Vad är det för fel?
En kollega på jobbet har lagt en Campa nuevo recordgrupp på mitt skrivbord för att kolla mitt köpintresse. Shit, jag har ju 6 hojar, frun kommer bli galen. Måste jag nu bygga retroracer i finstål också?

Vad är det för fel?
om jag spontanköpt gör jag det; innan jag öppnar förpackningen.

så var det t ex med senaste mobiltelefonen.

en gång köpte jag två satser ms630-lampor på xxl. efter lite påläsning var det uppenbart att de var högst tveksamma skapelser, men behöll dem ändå 'jic' i obruten förpackning knappt ett år innan de enligt xxl:s generösa öppet köp-regler gick tillbaka.

Tillbaka
Topp