Vad är det som gäller i skogen 2007!

Aktiv medlem
Ja, den stora frågan så här års. Vad skall vi köra på och vad skall vi inte köra på för att vara helt rätt och slippa dessa gliringar på forumet.

Så för att göra det kort.

Black is back. Svart är tidlöst och fungerar alltid men just under 2007 kommer det vara extra hett. Skall det vara några detaljer så gärna utan lysande färger. Kanske en röd vevlagerskål dock.

Växlar, SJÄLVKLART!!. Flugan singelspeed är DÖD och numera är det växlat som gäller. Man vill ju faktiskt kunna ha rätt kadens på benen vart man än kör!

Lika så med fjädringa. 2007 skall det vara fjädring. Kanske inte fullgung men en HT med ställbara allternativ är helt rätt. Så snälla, låt den stela gaffeln få vara kvar i garderoben.

Och några nykomlingar kanske, några överaskningar?! Ja, det börjar på p, och slutar på ock-lock
POP-LOCK är det nya fräscha som visar att du är en cyklist i de rätta skorna.

Senast jag såg prinsessan madelen på stureplan hade hon en liten poplock på handväslan faktiskt.

Så nu vet ni!

Oj!,..jag glömde.

Sunkig soffa är jävligt inne även 2007

IMG_0127.jpg

Ville skrev:
-------------------------------------------------------
> Black is back. Svart är tidlöst och fungerar
> alltid men just under 2007 kommer det vara extra
> hett. Skall det vara några detaljer så gärna
> utan lysande färger. Kanske en röd vevlagerskål
> dock.

Wow, jag kommer att vara trendig, äntligen efter mer än 20 års försök!

Tycker fortfarande att det är trist, att en ny, dyr cykel skall se ut som en studentsprayad "lånehoj"!
Ge mig metallic och högglanspolerat. Snobbigt, opraktiskt ljusa färger! Pearl, mirra, flake och kameleont-lacker, tack.

Fan vad gött, jag vill verkligen inte vara trendig. Nu kan jag spela singlespeed utan att behöva förväxlas med någon trendputte.

Röd-gul Lycra och lila singlespeed-jonne. Vilken underbar kombo! Kan omöjligt vara hippt!

Boe,..jag hoppas verkligen att detdär är en privat bild?....Jag har ett par pedaler som skulle sitta smäck på dendär.

Jag kar kört sönder korgarna men det fixar ju du och olle påett kick;)

29" Fast helstelt, SS och stål såklart. (Titan duger...)

Bilagor

• wheel_comparison.jpg
    wheel_comparison.jpg
    65 KB · Besök: 20
Senast redigerad av en moderator:

Trodde att det här med SS i skogen skulle utväcklas till fixie i skogen -07.. men men..

Eric W skrev:
> Ville: Harru skaffat ny hoj!? ;-)
>
> Trodde att det här med SS i skogen skulle
> utväcklas till fixie i skogen -07.. men men..

Hehe, ja eller byggt upp en gammal med nya delar:) Har en god vänn som sa att den lilla blå inte duger i stora berg. Så vi får se hur det funkar nu.

Fixie hade varit bra om man slapp dopa sig med SPD.

Jag är nog mest PÅ på hela happy just nu om Ville har rätt i sina profecior, Saknar dock Pop-lock.

/Pelle

Bilagor

• cykel i Prescott1.jpg
    cykel i Prescott1.jpg
    134.8 KB · Besök: 22
Eric W skrev:
> Bra storabergs-koncept du har där Ville. ;-)
> Har du skaffat alu-ram också?

Japp, det är en aluram. men ramen är gammal. resten är nytt. Alu är ju värsta tuffa grejjen och stål är gammalt och rostigt.

Skapelsen väger 11,6 så det är väll kanske lagom.

>>> Ville <<<<

hur lyckades du fixa till din skiva så den blev så? för mkt broms eller?

( skivan som hänger på väggen i ditt foto)

Det är mina titanskivor som hänger där. De höll inte riktigt för trycket.. Det är bara den ena som är använd över huvud taget, den kollapsade och Rikard sågade bort mittenbiten för att ha som distans till något.

Den andra är spikrak och oanvänd.

Henrik VXT skrev:
> Vad hände med Curtisen då?

Han vilar sig lite precis som brisan har gjort ett tag. Jag pallar ju som sagt inte två hojjar åt gången.

Men nu har jag en utväxling som kanske duger och åka lite bmx-bana i sommar:)

Eric W skrev:
> Ville: Harru skaffat ny hoj!? ;-)
>
> Trodde att det här med SS i skogen skulle
> utväcklas till fixie i skogen -07..

Å -08 blir det fyrkantiga hjul...

:D

Kung Stalle skrev:
> Helt sjukt långa bromsslangar... e det inne till
> nästa år åxå?
>
> Stalle

HAHAHA....ja för det skulle ju vara så jävla många som skulle noterat det om du INTE sa nått...=P

Det är ivf jävligt inne. så att man kan göra vida tailwhipps. ja precis, thailwips där du och cykeln gårgenom slangarna!

Jag läste i tidningen att någon hade låst in sig påtoaletten....det kanske var bigmollo?

Va, har det hänt något på de tre senaste åren? Svart cykel, check. Växlar, check. Lång fjädringsväg, check. Bullit, check. ;-)

/Leo

Tjena!

Leo.. Du missade att Bulliten inte produceras längre.. Alltså Bullit och 2007 går inte ihop.. (än så länge..)

Hmm... Har för tillfället min six-pack isärplockad för lite höst service och färgkladd. Men blev lite cykelsugen i förraveckan... Plockade ihop woodmanramen med lite delar som låg och skräpade...

Ganska -07, då?

191_9156.jpg ht=532

ETA på: = 2-3" lagom semi styv fjädring.

191_9142.jpg ht=600

26t fram och 26-12 kassett bak. Något skumt med växeln, så den största funkar inte. Blir nog 23-12 i praktiken... Perfekt när man inte har så bråttom utan mest bara cruisar stigar i lagom tempo!

191_9164.jpg ht=600

North Shore Proved, men funkar till Gudrun träd också!

191_9195.jpg ht=483

Miljövänligt. Slitet blingaling lämnar inga spår i mossan, men mjuka ST gummit funkar rätt bra på rötter och det.

(Ramen är nog till snart till salu, om någon skulle känna ett köp-sug sådär om ett par veckor.. :=)

Tillbaka
Topp