Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Går att köra med "dum"-tränare också, minns jag hade någon liknande setup för längesen, man skulle ha dumtrainern inställd på ett visst motstånd och sen behövde man en kandenssensor och hastighetssensor som synkade till Zwift och så körde man med deras virtual power. Det var riktigt hemskt. Rekommenderar också en ordentlig trainer, priset är mer än värt det om man planerar på att köra inne.En modern trainer med ERG-funktion och stöd för bluetooth och/eller ANT+, en dator som du kan para ihop trainern med och spela Zwift på, ett aktivt abonnemang på Zwift. Samt stark fläkt.
Thats it.
Men beroende på vad du har för utrustning hemma kan det funka med typ padda, telefon eller Apple TV för att köra Zwift.
Skulle också rekommendera något slags överdrag till cykeln eller att du använder handduk så minimerar du saltskadorna. Bra att skydda golvet också då det kan bli riktigt svettigt.
Om du inte kommer att använda trainern under utesäsongen så hade jag tagit befintlig kassett. Är den sliten när du ska ut så köper du ny och ny kedja till våren.Snor tråden lite, har en tanke om en setup, men vill bolla lite tankar först, vad tror ni om följande:
Trainer:
Elite Suito T eller Wahoo KICKR Core, V4, V5
Teknik
Google Pixel 6 som enhet, castar till en TV, MyWhoosh eller Zwift beroende på lite, kommer börja med MyWhoosh p.g.a den är gratis.
Behöver en kassett, kommer köra likadan som ute tror jag
Invändningar? Tips, något annat som ni tänker på?
//Grusgrinder
Har du provat att ladda ner och starta mywoosh på din pixel 6? Jag har försökt mig på mywoosh ett par gånger och sämre applikation får man leta efter (testat både Android Galaxy S23 och en äldre NUC med Windows som klarar Zwift utan problem). Bara uppdateringarna kan få en att bryta helt och skicka hårdvaran i golvet. Kanske har det skett förändringar på senare tid.Snor tråden lite, har en tanke om en setup, men vill bolla lite tankar först, vad tror ni om följande:
Trainer:
Elite Suito T eller Wahoo KICKR Core, V4, V5
Teknik
Google Pixel 6 som enhet, castar till en TV, MyWhoosh eller Zwift beroende på lite, kommer börja med MyWhoosh p.g.a den är gratis.
Behöver en kassett, kommer köra likadan som ute tror jag
Invändningar? Tips, något annat som ni tänker på?
//Grusgrinder
Jupp, men den är lite "seg" när den växlar (dvs ändrar motstånd) - jag är dock nöjd för det blev lite tystare. Kör inte Zwift - orkar inte med den virtuella miljön, kör just nu Rouvy och har raderat avatarerna som följer mig och även andra som är ute på samma avsnitt. Gillar att banorna är filmade - kul att se sig om i världen utan att betala för resanGår det att använda Zwift cog utan bakväxel.
Lite samma här och ska testa IcTrainer i vinter. Inte lika många kända banor som Rouvy kanske men bra mycket billigare att ha igång hela året även om Rouvy kunde pausas om jag minns rätt. Tar gammal hårdvara och kör lokalt laddade banor. Har en gammal Samsung s21 som det rullar på bra på och som castas upp till större tv.Jupp, men den är lite "seg" när den växlar (dvs ändrar motstånd) - jag är dock nöjd för det blev lite tystare. Kör inte Zwift - orkar inte med den virtuella miljön, kör just nu Rouvy och har raderat avatarerna som följer mig och även andra som är ute på samma avsnitt. Gillar att banorna är filmade - kul att se sig om i världen utan att betala för resan
Jo, går att pausa, men jag kör månadsbetalning och antagligen bara okt-mars, om ens det, föredrar att vara ute i naturen så länge det går. Men undviker framförallt regnLite samma här och ska testa IcTrainer i vinter. Inte lika många kända banor som Rouvy kanske men bra mycket billigare att ha igång hela året även om Rouvy kunde pausas om jag minns rätt. Tar gammal hårdvara och kör lokalt laddade banor. Har en gammal Samsung s21 som det rullar på bra på och som castas upp till större tv.