Vad fattas på den Svenska marknaden?

Jag skulle vilja se en nätshop som sätter Sverige på listan över land man vänder sig till för att handla. Oavsett var i EU man bor. Med ett noggrannt utvalt smalt sortiment kanske det kan gå? T.ex. om man fokuserar på 29-tummare. Eller tillbehör? Sånt som inte måste sitta på hojen men som ofta är bra att ha, som stänkskärmar t.ex. o.s.v. Känns ofta som att just den utrustningen bara halkar med i nätbutikernas sortiment.

the_TnT skrev:
-------------------------------------------------------

> Men det går dagligen ut rätt många paket från
> CyCo, har glömt siffran men den är hög...

En artikel i dagens Värmlands Folkblad om Cyclecomponents faktiskt. Läste den som hastigast på lunchen och det var väl mer eller mindre en hyllning till näthandeln i stort.. CC ökade enligt VF omsättningen i fjol med 8 MSEK, har en total omsättning på ca 30 MSEK med ca 31500 registerade kunder och ca 105000 unika träffar på hemsidan per månad.

Kan hända jag minns någon siffra fel, ha överseende. Men det skulle i så fall innebära att kunderna köper för i snitt lite drygt 1000 kr per år därifrån. För min del stämmer det bra om än något i underkant.

Edit - Hittade en länk: http://www.vf.se/?url=http://www.vf.se/vf/docs/visa.asp?nyhetsID=7ee1d908ec1304e76020094bdc2c9eff

Senast redigerad av en moderator:
En sån här kanske?

Bilagor

• Recycling.jpg
    Recycling.jpg
    34.4 KB · Besök: 16
OlleA skrev:
-------------------------------------------------------
> Jo men efter att ha blivit idiotförklarad av
> Markus F så börjar man ju undra...

Jag ber om ursäkt, meningen var inte att idiotförklara dig. Har du en idé du tror på så kör igång, jag kan ha helt fel och en bra idé brukar bli ännu bättre med mothugg.

Formula bromsar finns i Sverige så till vida att distributören finns i Danmark men säljer på både Danmark och Sverige.
Cube, Yeti cyklar.
a2z, Formula, Fox, RaceFace, Ritchey, TA Specialite´s är tillbehören och cykelmärken/Ramar som de säljer på Sverige

Så ring bara om du söker ORO K18, ORO K24, ORO Bianco eller ORO Puro eller adaptrar/Tbh.

Tillbaka
Topp