Vad gör eliten ?

Vad gör eliten ?
janolle sa:
Det finns ingen Elit i Svedala,Dom måste köpas utifrån! Kolla bara friidrott hälften "ny svenskar"

Spännande uttalande. Jag föreslår att du laddar ner exempelvis deltagarlistor från friidrottssm och slår mot folkbokföringen och redovisar resultatet. Min tes, utan att göra detta är att över 50% av deltagarna/medaljörerna är födda i Sverige. Jag blir såklart glad om det framkommer fakta som antingen stöder eller fäller min tes.

Vad gör eliten ?
Jag tror också på att de som är sjukdomsbenägna sorterats bort på ett tidigare stadium genom att de kunnat träna sig till elitnivå, De som når elitnivå är de som har ett mycket bra immunförsvar.

Vad gör eliten ?
janolle sa:
Det finns ingen Elit i Svedala,Dom måste köpas utifrån! Kolla bara friidrott hälften "ny svenskar"
Om det inte finns någon elit är antalet noll. Varför man ska hålla på och specificera andel (hälften) av noll förstår jag inte. F.ö. intressant höga krav du har på att vara elit om du nu med Svedala avser Sverige. Om du istället menar den skånska orten förstår jag inte riktigt varför du ska dra in den i diskussionen. Vad jag kan se har ingen tidigare nämnt den i tråden.

Vad gör eliten ?
janolle sa:

Måste ju ändå älska det faktum att "janolle" som tycker att mängden nysvenskar inom friidrotten är för många inte själv behärskar svensk grammatik med särskrivningar och stor begynnelsebokstav på fel ställen. Upp till kamp!

Vad gör eliten ?
Dom har bättre koll på sin stress i både psyke och kropp, sannolikt ett glassigt arbete utan större krav på prestation. Om dom ens har ett arbete?

Vad gör eliten ?
Jag upplever att risken att åka på en förkylning är betydligt större efter ett vo2max-pass än alla andra pass. Först halsont sedan snorig i totalt typ 2 veckor.

Nån annan som upplever samma sak?

Sover bra, äter lite extra c-d vitamin, försöker hålla god handhygien och inte pilla i näsan. Undviker spannmål och till viss del rent socker sedan några veckor tillbaka efter att ha lästs coltings teorier om kost. Märker skillnad i mående magen är mycket lugnare.

Vad gör eliten ?
Stinkfisk sa:
Jag upplever att risken att åka på en förkylning är betydligt större efter ett vo2max-pass än alla andra pass. Först halsont sedan snorig i totalt typ 2 veckor.

Nån annan som upplever samma sak?

Det finns undersökningar som stödjer din teori. Sök på "infektioner och fysisk aktivitet fyss".

Vad gör eliten ?
Vad gör eliten ?
Själv är jag unfit and unhealthy, går nog aldrig mer än absolut max 6 veckor mellan hals/övre luftvägsinfektionerna, börjar bli riktigt störigt eftersom det går ut så mycket över cykling och annan träning.

Väldigt sällan jag har tid att cykla/träna (jobbar heltid, två små barn) och då tid och något sånär väder finns är jag oftast sjuk...

Tillbaka
Topp