Vad gör ni för framsteg?...

JojjeM skrev:
-------------------------------------------------------
> Mårten skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Själv har jag dammat av bmx:en ...
>
> Och när ska du skaffa en skogscykel då?
>
> /Johan

Sposnrar du är det klart på ett kick.

Väldigt slut i plånboken för tillfället... Ligger "back" obehagligt mycket...

Hej

Framsteg :-)
Den resan jag och Robert gjorde i helgen. En kombinationsresa - Dreamhack & cykel

Körde barnen till Dreamhack , bilen full med cykelgrejer och datorer.

Jag och Robert cyklade John Bauer-leden i lördags , att cykla den sträckan var ett grymt framsteg för mig, utmanande våt mark & gegga hela vägen.

//Peter

Jag cyklar igen efter 88 dagar ofrivilligt uppehåll. Flög förvisso över styret i lördags men sånt händer ju. Var ute ikväll en timma och känslan när man står upp i uppförsbackarna och det bränner i benen är både skön och trist, satan vad man har tappat den lilla förmåga man hade att hantera mjölksyra.

Det tar nog en stund innan jag testar helstel SS i skogen, åtminstone en 6 - 8 veckor till så jag får tristköra på cykelvägarna ett tag till.

Men jag cyklar igen.... Och det är jäkligt najs...

Johan A skrev:
> Var ute ikväll en timma och känslan när man står
> upp i uppförsbackarna och det bränner i benen är
> både skön och trist, satan vad man har tappat den
> lilla förmåga man hade att hantera mjölksyra.

Semlor min vän, semlor. En om dagen så lär du kommer i superform på direkten! ;-)

Klarade att cykla från Rosenlund till längst upp på masthuggsberget med singel speeden i helgen.

Har även köpt ännu en cykel och det måste ju räknas som framsteg (eller??!!)

bigmollo skrev:
> mytomspunnen skrev:
> -----
> > Jag blir bara sämre och långsammare på att
> > cykla. Kan det ha ngt att göra med att jag
> > nästan aldrig gör det längre tror ni?
>
>
> Du har säkert nått ditt tak. Så jävla dåligt
> av scf.

Puss på däj mä!

Fick tummen ur och bytte skivbromsbellägg på Oden, kan få stopp på hojen!! Vidare tyckte min karate-tränare att jag gjorde framsteg, men han kanske bara ville göra mej glad. Å andra sidan är det ju ett framsteg om nån vill göra en glad....

Min ekimåsväng sitter, även i skarpt läge mitt under brinnande polomatch, det är jag galet nöjd med!
Annars har jag gått från att knappt våga cykla ner för en trottoarkant till att droppa en halvmeter til platt i sommar, och våga cykla utför överhuvudtaget.
Det har varit en bra säsong, och nu kommer vintern, hoppas jag lär mig lika mkt på brädan. Dock inte så troligt, man lär sig ju mest i början och jag började med mtb i våras, snowboard för en herrans massa år sen

Känns som det är mycket som släppt under sommaren och hösten. Lyckades snitta 33.4 över 6 mil ensam i sommras. Överlag kändes det som att jag blev en både starkare och uthålligare cyklist.
Men nu har jag dragit på mig en riktigt ordentlig förkylning, så det lär gå trögt efter att den släppt.

Nu har jag lärt mig hur man undviker psod på "mina" hostar.

Öööh, fick det bara vara cykelrelaterade framsteg?

/Fedde

Jag lyckades löda på en ny kontaktpropp på mina hörlurar. Synnerligen tillfredställande.. Nu är det bara det andra paret kvar, sen har jag två fungerande... och slipper köpa nya hörlurar varje gång de blir vidriga igen. Yes.

Den här tråden hade jag missat, utmärkt tråd! Nu måste man ju börja klara svårigheter istället för att bara fiscykla som jag gjort de senaste åren (känns det som).

Kollade live på en cykeltävling den 1 maj (4X i hemlingby), Köpt mig en budgetracer som jag faktiskt använder då och då, trots allvarliga omkränkningar.

Edit-> Roligare att tävla mot sig själv och en hastighetsmätare än att utklassas av sin egen mormor!

Senast redigerad av en moderator:
Jag har persat i både öring- och sejfiske. 67 cm öring och 6,7 kg sej. Från land, såklart. På cykelfronten händer lite och inget...

Mina 8,1km till jobbet avverkades förra hösten på drygt 20min som rekordtid.
När dubbdäcken togs av satte jag för första gången under 20min och hamnade på 19min drygt.

I måndas kom jag under 19 och stannade på 18,30ca.
Snittfart på 26km/h ca.

Småbarnen och hundarägare på cykelvägarna får kasta isig i diket! FULL SPÄTTA!

Cyklade över 100 mil på en helg för första gången nyligen.

Vic skrev:
---------------------
>Cyklade över 100 mil på en helg för första gången nyligen.

Grattis blev ca 50 mil per dag. Vilket motsvarar > 16 timmar i sadeln per dag vid ett rullsnitt på 30 km/tim

sänket skrev:
> Vic skrev:
> ---------------------
> >Cyklade över 100 mil på en helg för första
> gången nyligen.
>
> Grattis blev ca 50 mil per dag. Vilket motsvarar >
> 16 timmar i sadeln per dag vid ett rullsnitt på
> 30 km/tim

Långhelg, tre dagar, 41, 32, 34 mil. Rullsnitt 31,5; 30,6; 31,4
http://happymtb.org/forum/read.php/1/1078033

Fick köpa nya jeans p.g.a. pendel-lår, börjar få grepp om dirt-hopp-tekniken & har köpt en lek-HT. Klart godkänd. ;)

Mitt framsteg på länge är att jag cyklade för en gång skull förra helgen tillsammans med min sambo och grabb. Allt för lite cykling sedan vintras :-( Skall verkligen bli ändring på det när allt lugnar ner sig lite.

Snabbare än någonsin i dh-spåret idag. Fick till ett par åk där jag liksom hajade till när jag kom ner till liften... "Oj, redan nere?!"

Inte sånt supertempo på bilden men jag kände för att kasta in den ändå. :P

P5061050.jpg

Mårten skrev:
> Snabbare än någonsin i dh-spåret idag. Fick
> till ett par åk där jag liksom hajade till när
> jag kom ner till liften... "Oj, redan nere?!"

Haha, nice feeling indeed. :P
"Redan nere, vart tog alla misstag/bekymmer vägen?" = bra åk.

Senaste månaden har lärt mig att gå och cykla på nytt. Har varit ute med tjejen o kört några lätta "DH" spår, med betoning på lätta. För jag vill ju inte ramla, då går benet av igen. Ganska frustrerade känsla att man vet att man klarar av att cykla utför, men borde avstå då man riskerar att vara borta hela sommaren ifall man klantar sig.

Tränade backe igår och kapade 5 minuter på mitt gamla rekord, och jag som hade tänkt skita i träningen igår. Stark som attan var jag!

Lätt att göra framsteg när man kommer från låg nivå iofs, men jag har blivit bra mycket bättre senaste året på branta tekniska nedförspartier där jag tidigare tveklöst hade klivit av och gått ner. Knappt jag vågade köra nedför trappor för ett år sedan förresten.

Vic skrev:
> sänket skrev:
> -----
> > Vic skrev:
> > ---------------------
> > >Cyklade över 100 mil på en helg för första
> > gången nyligen.
> >
> > Grattis blev ca 50 mil per dag. Vilket motsvarar
> >
> > 16 timmar i sadeln per dag vid ett rullsnitt
> på
> > 30 km/tim
>
> Långhelg, tre dagar, 41, 32, 34 mil. Rullsnitt
> 31,5; 30,6; 31,4
> http://happymtb.org/forum/read.php/1/1078033

Mäh, då gills det ju inte. Det var ju på tre dagar... ;-)

-Jag klarade mördarbacken i Vilsta, Eskilstuna på mellanklingan häromveckan, när jag hade tappat 2 klingbultar till lillen. För ett par år sen kom jag inte upp där öht.

-Jag har börjat vurpa igen, både på cykel och skidor. Det känns bra eftersom jag känner mig mindre som en gammal fegis då.

-Jag har en cykel med asmycket kolfiber.

mytomspunnen skrev:
>
> Mäh, då gills det ju inte. Det var ju på tre
> dagar... ;-)

Det var därför jag inte vågade ta upp det. Dagsetapper under 50 mil räknas som vanliga helgrundor.

Jag klarade extreme-riden förra helgen utan att avlida. Hur mycket framsteg det var vet jag inte, jag har inte suttit på en cykel sedan dess!

Fick igång ny cykeldator utan att kasta den i väggen en enda gång, och lyckades dessutom ta en nästan korrekt bild på uppställd cykel (kedjan ligger på stora klingan vilket jag brukar glömma, men vevarmarna borde ha varit snäppet mer parallella).

Isaac6maj-1.jpg

//Kristin

fin isaac. :)

mitt framsteg är att jag tvättade av vinterpendlaren igår, tillsammans med pendlare och räser.. dvs jag kopplade in trädgårdsslangen. :) finally!

Cyklade 2 mil i helgen och 2 till idag, mest intesiva veckan sedan i höstas.
Dagens tur gick i regnet med ett leende. Knäet ska långsamt och lätt tränas upp. Wooho!

Framsteg senaste året:

* lättare kropp, -8 kg
* lättare cykel, -0,5 kg (än så länge)
* snabbare, -2 min på 5 km löpning (nu under 22 min)

Hoppas kunna prestera bra tider på långloppen i sommar.

Kristin skrev:
> nästan korrekt bild på uppställd cykel

Du glömde även rotera rätt hjulen. Ventilen nedåt (eller uppåt om det gör däcksidorna mer lättlästa). ;)

the_TnT skrev:
> Kristin skrev:
> -----
> > nästan korrekt bild på uppställd cykel
>
> Du glömde även rotera rätt hjulen. Ventilen
> nedåt (eller uppåt om det gör däcksidorna mer
> lättlästa). ;)

Och så glömde du bort att ställa den i en sunkig soffa ;-)

Men du har ju inte monterat däcken rätt Kristin! Du måste sätta ena däcksloggan vid ventilen. Annars exploderar cykeln när du kör snabbare än 15km/h. Jag lovar.

Ställde undan fulväderscykeln och plockade fram räsern när jag skulle pendla till jobbet. Efter några dagar blev det nytt personligt, 19:48 på 1,2 mil Dalby - Tetra Pak i Lund. Skulle varit skoj att se vad det hade blivit utan sträckorna i bebyggelse. Hade riktigt mycket medvind på rekorddagen. Har även kommit igång med att cykla med CK Lunedi och det är riktigt skoj.

Tillbaka
Topp