Mtb-ninja 4
Aktiv medlem
Vad gör regnet för banan på cykelvasan?
Gäller det alla fållor eller bara dom första?Den är öppen direkt, bara dit och lägga cykeln.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Gäller det alla fållor eller bara dom första?Den är öppen direkt, bara dit och lägga cykeln.
Det är säkert någon som har stenkoll, men förra året så var 12an öppen direkt iallfall. Sen återanvänds dem till de som startar längre bak.Gäller det alla fållor eller bara dom första?
Känns som en rätt absurd överreaktion på illvilligast möjliga tolkning. Är detta någon form av tontrollande?Trevlig inställning på folk i den här tråden?
Hur är det fatt när man kallar andra cyklister för pöbel?
Absolut inte något trollande bara en reaktion från en äldre man. Om det är absurt så är det illa ställt för framtidenKänns som en rätt absurd överreaktion på illvilligast möjliga tolkning. Är detta någon form av tontrollande?
Tycker att det är en rätt hjälpsam och galghumoristisk stämning i tråden, med två inlägg på tre sidor där ordet pöbel nämns, i min tolkning i en skämtsam ton.Trevlig inställning på folk i den här tråden?
Jag överväger det absolut. Framskärm kommer jag definitivt ha för att slippa lite lera i ansiktet. Men jag är inte i främsta startled.Hur många kommer köra bakskärm?
Jag har ingen bakskärm, så det är ett enkelt val.Jag överväger det absolut. Framskärm kommer jag definitivt ha för att slippa lite lera i ansiktet. Men jag är inte i främsta startled.
Ja jag kommer köra en SKS Flapguard fram.. funderar på montera dit en sån bak också så kanske man slipper 10 små lerprickar iallafall..Jag överväger det absolut. Framskärm kommer jag definitivt ha för att slippa lite lera i ansiktet. Men jag är inte i främsta startled.
Jag har Vittoria Terreno bak nu.... valet och kvalet om jag ska byta till Mezcal......Skiftade precis bakdäck. Bort med Thunder Burt och på med Rekon Race.
Lite, med betoning på lite, mer mönster.
Nästa steg i arsenalen är Dissector men det känns overkill....
Jag behåller även endurostänkan fram, har ingen bakskärm.
Jaha, nu kommer det att bygga lera på bakdäcket?Skiftade precis bakdäck. Bort med Thunder Burt och på med Rekon Race.
Lite, med betoning på lite, mer mönster.
Nästa steg i arsenalen är Dissector men det känns overkill....
Jag behåller även endurostänkan fram, har ingen bakskärm.
Bra att du kommer in och styr upp Happyride. Välkommen!Trevlig inställning på folk i den här tråden?
Etiska rådet.Bra att du kommer in och styr upp Happyride. Välkommen!
Borde hetat CeVereMaxxis har ju tagit fram ett nytt däck för cykelvasan 2023, Severe.
Typiskt pöbeln.Bra att du kommer in och styr upp Happyride. Välkommen!
Konstigt ändå att nån ur den lättkränkta generationen heter Kenneth.....Etiska rådet.
Har samma tankar jag,kan ju dock vänta och se hur det går för dem som kör öppet spårJag har Vittoria Terreno bak nu.... valet och kvalet om jag ska byta till Mezcal...
Kan komma med rapport hur det gick för mina WTB Ranger på fredag kväll.Har samma tankar jag,kan ju dock vänta och se hur det går för dem som kör öppet spår
Under 3 timmar kommer nog inte bli många i år…Det lär ju vara olika sweetspots för olika ambitioner.
Under 3 = Thunder Burt
Under 4 =
Hålla sig på hjulen =
Eliten kör ju "alltid" på 2:40......Under 3 timmar kommer nog inte bli många i år…
2019 körde dom på 2:48 med en relativt hård bana fast motvind, nu är banan 2 km längre samt tungtrampad. Ska bli spännande å se :-)Eliten kör ju "alltid" på 2:40......
För "pöbeln" blir det nog en del skillnad.
Var det du som åkte på militärcykel?Mitt tidsmål på under 7 timmar är oförändrat. Kommer inte kunna hålla samma fart som alla kolfiberhardtails med SPD, men kommer kunna plöja fram i mina stadiga 15-20 km/h i snitt (med avdrag för de långa uppförsbackarna)
Det kan bli(blir) svampigt där det inte är grus?Var det du som åkte på militärcykel?
Fast den biten är jag inte orolig för, där kommer jag ha bra fäste med 3.0-sulor.Det kan bli(blir) svampigt där det inte är grus?
Tänkte militärcykel med smala däck?Fast den biten är jag inte orolig för, där kommer jag ha bra fäste med 3.0-sulor.
Begrep det när jag gjorde kopplingen till vad du svarade på. Jag skyller på att jag arbetar samtidigt som jag frenetiskt uppdaterar tråden, samt SMHI, gällande fredag.Tänkte militärcykel med smala däck?
Är det du som fotat? Var på sträckan är detta?
Snart kommer pressmeddelandet: Cykelvasan har nytt fräscht upplägg, i år kör vi triathlon!
Snart kommer pressmeddelandet: Cykelvasan har nytt fräscht upplägg, i år kör vi triathlo
Erik Åkesson som har lagt ut på instagramÄr det du som fotat? Var på sträckan är detta?