Vad gör regnet för banan på cykelvasan?

Skiftade precis bakdäck. Bort med Thunder Burt och på med Rekon Race.
Lite, med betoning på lite, mer mönster.
Nästa steg i arsenalen är Dissector men det känns overkill....

Jag behåller även endurostänkan fram, har ingen bakskärm.

Skiftade precis bakdäck. Bort med Thunder Burt och på med Rekon Race.
Lite, med betoning på lite, mer mönster.
Nästa steg i arsenalen är Dissector men det känns overkill....

Jag behåller även endurostänkan fram, har ingen bakskärm.
Jag har Vittoria Terreno bak nu.... valet och kvalet om jag ska byta till Mezcal......

Kallt som fan är det iallafall här och snålblåst.
Vet inte hur skyddad ”banan” är men det känns inte alls lockande att köra i shorts och tisha.

Väljer mellan Ground Control / Fast Trak eller Wicked Will / Wicked Will...?

Framskärm får det bli men äger ingen bak...

Får allt bli stänkskärm bak här med. Endurostänka har jag redan på fram. Får nog bli benvärmare och långärmad tröja här. O hoppas verkligen att regnjackan jag beställde för 2 veckor sen kommer fram i tid

En ass saver borde väl ändå sitta på var mans cv-cykel? Kan ju inte vara skönt med kallt o brunt vatten som rinner ner i röven 4 timmar i sträck?

Edit: Har gjort en själv från en plastmapp m h a den här mallen. Funkar as(s)-bra faktiskt i all sin enkelhet.
Edit igen: 6 mm borr för hålen alt hålslag.
1691570814121.png

Senast ändrad:
Mitt tidsmål på under 7 timmar är oförändrat. Kommer inte kunna hålla samma fart som alla kolfiberhardtails med SPD, men kommer kunna plöja fram i mina stadiga 15-20 km/h i snitt (med avdrag för de långa uppförsbackarna)

Nej, åker på en helstel stål-mtb. Köra MTB-Vättern på 19,5 i snitt, så jag tänkte att de 4 extramilen och startbacken kan dra ner snitttiden märkbart.

Jag körde CV 2019 och det var även då en lerfest.

Leran satte sig i bakväxeln/kassetten så man behövde stanna vid varje depå å spola rent. Dock hade de bara en slang per depå så ibland fick man stå en kvart å vänta på sin tur alt köra med en växel.. Hoppas de tänkt till i år och har fler slangar..

Tillbaka
Topp