Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
”Badring” har väl dock den typiske CV-deltagaren inbyggd redan ?Hoppas att dem säljer armpuffar vid starten ?![]()
Körde 2019 och det blir halt och spårigt. Räkna med att fara omkull. Man landar dock mjukt i leran.
Nya bromsbelägg kan vara bra. Många vittnade om att de nötte ner beläggen fullständigt.
Har man?Man har väl alltid på nya (minus provcykling) belägg inför ett lopp? Sen får man slita på dem där hemma.
Är inte med i år men ser roligt ut nu, typiskt.
Fet spång!Huka er gubbar
.Visa bilaga 645224
Är man så nära mål kan man gott kämpa lite till?Fet spång!
Så var det ja, fick inte ihop det förrän jag läste detta ? himlen öppnade sig strax innan/efter jag kom i mål, kompisen kom in en ”stund” senare var inte så nöjd ?Jag körde också omtalade 2019. Torrt och fint förutom en vattenpöl och jag landade på runt 3:20.
Men sen kom regnet…och min kära hustru och alla andra som startade i senare led och som inte var lika vältränade som vi i de 10-12 första ledan och således skulle behövt hyfsade förutsättningar för att det skulle bli en trivsam tur mot Mora fick det värre. Jag kunde inte låta bli att skratta när hustrun kom i mål, det gjorde henne inte gladare visade det sig. Lera överallt; utanför kläder, innanför kläder och i varje litet skrymsle på cykeln. Bromsar som tagit slut. Sand som blivit som välling. Att jag åkte igenom en enda pöl kändes absurt när jag stod framför henne.
Men trots detta går det ju inte att inte bli sugen på att vara med i år…det är ju roligt också, nånstans i misären.
Har man?
Tänkte smörja kedjan iallafallOm man vill ge sig bra förutsättningar så har man, samt ny kedja som man testat innan eller en som gått väldigt lite och inte har några dumma märken. Precis som man har kikat på alla lager i cykeln så de är i bra skick osv.
Hur ser lerinpackningarna ut, heltäckande?Ligger fortfarande några krullstyren bra till, så fetingdäck lär inte behövas under morgondagens CV.
Kamraten tuffar på bra med 2.1" Terreno fram och bak.
Ser fortfarande den ursprungliga färgen på cykelkläderna!Hur ser lerinpackningarna ut, heltäckande?
Kör dom Mucoff på drivlinan?Först ut ur startfållan på ÖS var 2 st bockstyrecyklar.
Besvikelsen …Ser fortfarande den ursprungliga färgen på cykelkläderna!
De blir just nu hämtade med helikopter.Kör dom Mucoff på drivlinan?
Men vaf..n, vart är misären?
Har en känsla av att det efter knappt 10 mil är en marginell skillnad, men jag kan ha fel.Hur många kommer köra bakskärm?
Tar bandhjulingen och far genast iväg med ett lass dödsgegga.@weldion Kan du inte ta och åka ut och fylla banan med kladdig lera på i alla fall en del strategiskt valda partier? Det här verkar ju utvecklas till tidernas misärfiasko.
Hade varit snällt, faller väl på att du behöver arbeta?Tar bandhjulingen och far genast iväg med ett lass dödsgegga.
Tejpar även fast telefonen på pannan och livesänder misären direkt till Karlstad.
Faktura kommer, så det kan du vara säker på.Hade varit snällt, faller väl på att du behöver arbeta?
Tror det blir kort-kort utan något under. Möjligen underställslinne om det verkar regnigt. 12 grader i starten och 14 i Mora är ändå ganska varmt i min bok om man ska köra full gaz. Kanske tom perfekt temp ?. Men jag är en varmblodig en.Den stora frågan är klädval på överkroppen. Kortärmat underställ och kortärmad tröja, långärmat underställ och kortärmad tröja eller dito med långärmad tröja ? Både vind ?️och temperatur ?️på lördag skiftar varje gång jag tittar på prognosen ?
Borde de inte kunna ha en vattengrav? Blir lite mer tv-mässigt.
Ungefär som hästskon på GGN, är det ett torrt år fyller dom den med vatten ?Borde de inte kunna ha en vattengrav? Blir lite mer tv-mässigt.
Lika bra och säkra upp med flossad tröja och bibs ?Den stora frågan är klädval på överkroppen. Kortärmat underställ och kortärmad tröja, långärmat underställ och kortärmad tröja eller dito med långärmad tröja ? Både vind ?️och temperatur ?️på lördag skiftar varje gång jag tittar på prognosen ?
I mål på 3:38
Åkte precis förbi, såg hur bra ut som helst. Dock mindre med platser neråt vattnet så klart.Någon som har koll på parkeringsläget nere vid starten för oss som ska åka ner med bil på morgonen? Känns som det borde vara begränsat med platser på gräsfältet vid starten?
2:59?Var riktigt blött och halkigt på sina ställen. Värst var gräsytorna vid depåerna. Glad att jag valde att ha på bakskärm