Miss Lycka 2.0
Aktiv medlem
vad har hänt med happy?
Skåneland tillbaka till Danmark är den självklara tanken.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Miss Lycka 2.0 sa:Skåneland tillbaka till Danmark är den självklara tanken.
Arsozath sa:Så det enda ni har emot oss smålänningar är att vi är snåla? Jag tar det som en komplimang! Tack och bock.
Arsozath sa:Så det enda ni har emot oss smålänningar är att vi är snåla? Jag tar det som en komplimang! Tack och bock.
fedde sa:Arsozath sa:Så det enda ni har emot oss smålänningar är att vi är snåla? Jag tar det som en komplimang! Tack och bock.
Är inte smålänningar:
- snåla
- företagsamma
- arbetssamma
- religiösa
- nyktra
Så smålänningarna passar väl bra ihop med danskjälvarna!
/Fedde
Luthman Photography sa:fedde sa:Arsozath sa:Så det enda ni har emot oss smålänningar är att vi är snåla? Jag tar det som en komplimang! Tack och bock.
Är inte smålänningar:
- snåla
- företagsamma
- arbetssamma
- religiösa
- nyktra
Så smålänningarna passar väl bra ihop med danskjälvarna!
/Fedde
Opposites attract?
#1725 sa:Angående uppdelning så tar väl Ryssen Gotland när de anser att det passar i deras utrikespolitik så nu verkar bara Mälardalen vara kvar av Sverige....för vi gav väl bort Närke och Värmland till Norge eller missade jag något?
fedde sa:Manurhin2 sa:Oskar sa:Manurhin2 sa:Eftersom Norges oljefond är ungefär lika stor som Sveriges statsskuld så tycker jag Sverige.
Nja, Sveriges statsskuld är ungefär en tiondel av den norska oljefonden.
Dålig liknelse isf.
Har för mig att oljefonden passerade 1 biljon $ för något år sen .
Mycket förenklat och kort:
Sveriges statsskuld var knappt 1100 miljarder kr i slutet av juli.
Statsskulden har under ett antal år stadigt minskat genom stora avbetalningar och den fortsätter att minska.
Norges oljefonds värde uppgick till ca 9200 miljarder kr i våras.
Oljefondens värde varierar ibland rätt mycket eftersom en hel del placeringar är i ex aktier.
/Fedde
Atlas sa:fedde sa:Manurhin2 sa:Oskar sa:Manurhin2 sa:Eftersom Norges oljefond är ungefär lika stor som Sveriges statsskuld så tycker jag Sverige.
Dålig liknelse isf.
Statsskulden har under ett antal år stadigt minskat genom stora avbetalningar och den fortsätter att minska.
Oljefondens värde varierar ibland rätt mycket eftersom en hel del placeringar är i ex aktier.
/Fedde
Amorterar man nu? Med vår slaskvaluta? Snacka om att betala dubbelt.
fedde sa:Atlas sa:fedde sa:Manurhin2 sa:Oskar sa:Manurhin2 sa:Eftersom Norges oljefond är ungefär lika stor som Sveriges statsskuld så tycker jag Sverige.
Dålig liknelse isf.
/Fedde
Statsskulden amorteras löpande och har gjorts så i ett antal år och i relativt hög takt.
Rätt eller fel? Bra eller dåligt? Därom tvista de s k experterna rätt mycket.
Såvitt jag minns på rak arm har Sverige klart lägst statsskuldkvot (statsskuld i förhållande till bnp) inom EU bortsett från Luxemburg .
Det används ibland som argument för att ökad upplåning vore möjlig och bra.
Och om det tvistas det också en hel del.
/Fedde
Atlas sa:fedde sa:Atlas sa:fedde sa:Manurhin2 sa:Oskar sa:Manurhin2 sa:Eftersom Norges oljefond är ungefär lika stor som Sveriges statsskuld så tycker jag Sverige.
Dålig liknelse isf.
/Fedde
Statsskulden amorteras löpande och har gjorts så i ett antal år och i relativt hög takt.
Rätt eller fel? Bra eller dåligt? Därom tvista de s k experterna rätt mycket.
Såvitt jag minns på rak arm har Sverige klart lägst statsskuldkvot (statsskuld i förhållande till bnp) inom EU bortsett från Luxemburg .
Det används ibland som argument för att ökad upplåning vore möjlig och bra.
Och om det tvistas det också en hel del.
/Fedde
De borde kolla in Happy, vi har svaren.
me.I.am sa:Och då har vi kvar elefanten i rummet, Göteborg. Skänker till Nordkorea? Vi slipper dåliga vitsar och Göteborgarna lär inte märka något, typ samma infrastruktur. Och som bonus för Nordkorea så heter inte alla Kim längre, det kommer att finnas 2 namn för den manliga befolkningen, Kim och Glenn.
Win-win?
fedde sa:me.I.am sa:Och då har vi kvar elefanten i rummet, Göteborg. Skänker till Nordkorea? Vi slipper dåliga vitsar och Göteborgarna lär inte märka något, typ samma infrastruktur. Och som bonus för Nordkorea så heter inte alla Kim längre, det kommer att finnas 2 namn för den manliga befolkningen, Kim och Glenn.
Win-win?
Har inte Kina redan köpt Göteborg?
/Fedde
ooms sa:Och ovanpå det har vi svenska folkets privata skulder som är ca 4000 miljarder...fedde sa:Manurhin2 sa:Oskar sa:Manurhin2 sa:Eftersom Norges oljefond är ungefär lika stor som Sveriges statsskuld så tycker jag Sverige.
Dålig liknelse isf.
/Fedde
Atlas sa:fedde sa:Manurhin2 sa:Oskar sa:Manurhin2 sa:Eftersom Norges oljefond är ungefär lika stor som Sveriges statsskuld så tycker jag Sverige.
Dålig liknelse isf.
/Fedde
Bengt-re sa:fedde sa:me.I.am sa:Och då har vi kvar elefanten i rummet, Göteborg. Skänker till Nordkorea? Vi slipper dåliga vitsar och Göteborgarna lär inte märka något, typ samma infrastruktur. Och som bonus för Nordkorea så heter inte alla Kim längre, det kommer att finnas 2 namn för den manliga befolkningen, Kim och Glenn.
Win-win?
Har inte Kina redan köpt Göteborg?
/Fedde
Nä. Bara Volvo.
Verkar finnas mycket berg i Nordkorea så det går väl an. Bonus för att Stockholm hamnar längre bort ;-)me.I.am sa:Och då har vi kvar elefanten i rummet, Göteborg. Skänker till Nordkorea? Vi slipper dåliga vitsar och Göteborgarna lär inte märka något, typ samma infrastruktur. Och som bonus för Nordkorea så heter inte alla Kim längre, det kommer att finnas 2 namn för den manliga befolkningen, Kim och Glenn.
Win-win?
Rattnalle sa:Verkar finnas mycket berg i Nordkorea så det går väl an. Bonus för att Stockholm hamnar längre bort ;-)me.I.am sa:Och då har vi kvar elefanten i rummet, Göteborg. Skänker till Nordkorea? Vi slipper dåliga vitsar och Göteborgarna lär inte märka något, typ samma infrastruktur. Och som bonus för Nordkorea så heter inte alla Kim längre, det kommer att finnas 2 namn för den manliga befolkningen, Kim och Glenn.
Win-win?
Bara deras motsvarighet dontdaretobeunhappyride.kju.netRaggamuffin sa:Går det att komma åt happy på Nordkoreas "internet"?
ttfh sa:Efter Modern geometri kommer vi få Postmodern geometri.
Tänker du berätta vad som är så bra med Danmark och så dåligt här snart?Snuten sa:
Rattnalle sa:Tänker du berätta vad som är så bra med Danmark och så dåligt här snart?Snuten sa:
lundatok sa:Underbart trollbete, chapeau Snuten. Uthållighet i många sidor.
Nu läste jag inte artikeln utan tänkte mer ditt smygande runt den heta politikgröten.Snuten sa:lundatok sa:Underbart trollbete, chapeau Snuten. Uthållighet i många sidor.
Hakelius har inte bara lustiga glasögon, han är också lite rolig ibland. Kunde inte låta bli.
Alex Supertramp sa:Det var bättre förr. Ju förr desto bättre.
Alex Supertramp sa:Det var bättre förr. Ju förr desto bättre.
Miss Lycka 2.0 sa:https://www.feltet.dk/ är rätt bra.
Snuten sa:Miss Lycka 2.0 sa:https://www.feltet.dk/ är rätt bra.
Vad är det som är så bra med det?
Erik O sa:Ja är inte det det värsta med happy, att alla är så jävla sippa. Det där danska forat är ju sjukt snabbt och roligt. Men klart allt blir lite bättre efter en frokost med Tuborg, fedt med lög och flæskesvær.
staine sa:feltet.dk är lite halvsegt. Långa svarstider. Men skulle man hänga där jämt skulle man kanske få lite aquaintances med tiden.