vad har hänt med happy?

• Trådstartare Trådstartare uzac
  • Start datum Start datum
vad har hänt med happy?
Om jag nu blir dansk, får jag fortfarande cykla Orange då? För Danmark är ju, till skillnad från Skåne som har lite kullar, helt jävla platt. Danmarks högsta kulle är ju för fan ett hål.

vad har hänt med happy?
Atlas sa:
Om jag nu blir dansk, får jag fortfarande cykla Orange då? För Danmark är ju, till skillnad från Skåne som har lite kullar, helt jävla platt. Danmarks högsta kulle är ju för fan ett hål.

Kullarna ska så klart med. Kan bli ett mindre gränskrig vid vallåsen då nån Stockholmare verkar ha dragit gränsen söder om anläggningen.

vad har hänt med happy?
Luthman Photography sa:
Atlas sa:

Nej, det blir 20" vikcykel för din del.

Skönt, jag har skjutit upp nyköp av Brompton efter att den förra blev stulen...

vad har hänt med happy?
Atlas sa:
Luthman Photography sa:
Atlas sa:

Nej, det blir 20" vikcykel för din del.

Skönt, jag har skjutit upp nyköp av Brompton efter att den förra blev stulen...

Jaha, du tycker om vikcyklar. Ja, nej då blir det sparkcykel för din del. Eller inlines.

vad har hänt med happy?
bycyklen-by-the-little.jpg

vad har hänt med happy?
H. sa:
Snuten sa:
ooms sa:
H. sa:
Snuten sa:
H. sa:
Är det för att Skåne är så hemskt så att du vill att danskarna ska klampa in och styra upp eländet, eller är det resten av Sverige som är så förskräckligt att du vill slippa det och därför önskar tillhöra Danmark?

Och oavsett vilket - varför flyttar du inte om det är så värdelöst? Tack vare EU och den fria rörligheten kan du ju flytta till Danmark och börja jobba där tex.

Edit: Frågorna är ställda till Snuten om det inte framgick.

Tanken har ju flugit genom huvudet några ggr, men det har ännu inte känts värt att ge upp allt man har och börja om någon annstans. Hade man varit yngre och utan barn, hade tröskeln förmodligen varit mycket lägre.

Sen känns det ju lite misslyckat att behöva fly från sin plats på jorden. Är det verkligen rätt sak att göra om man inte verkligen måste? Det är ju inte så att jag ogillar platsen och huvuddelen av människorna här, tvärtom. Däremot finns det en sjukdom, den svenska sjukan, som jag ogillar starkt. Det vore en smidig lösning om danskarna tog över styret. Sjukan skulle förmodligen utrotas på mindre än en generation.

Jag fattar fortfarande inte. Är det skåne eller resten av landet som det är fel på?
Både och.

Just det. Trodde det var uppenbart. Skåne är ju för närvarande en del av resten av landet.

Eftersom du hävdat att en justering av landsgränsen skulle lösa problemet är det inte helt uppenbart. Då är ju de lokala problemen således kvar fast då som del av en dansk sjuka?

Eller är danskarna så fantastiskt mycket bättre på att lösa sina problem än svenskarna?

Tja det trodde jag också var självklart, att det danska styret skulle vara bättre än det svenska och förändra Skåne på sikt. Men risken finns ju att drygt 1 miljon skåningar förstör Danmark!

Fast kanske ändå inte. Att man från mellansvenskt håll så ofta håller fram Skåne som ett dåligt exempel, är ju i själva verket ett gott betyg för skåningarna!

vad har hänt med happy?
https://www.facebook.com/2024369957847305/posts/2470607729890190?sfns=mo

Ger återigen ärthjärnan ett ansikte.

Jag har bodd i Norge, Danmark och Sverige.
Jag har bodd i Stockholm, Göteborg och Malmö.
Jag har bodd i Hässelby, Lidingö, Söder, Botkyrka, Norrmalm och Vasastan.
Jag har bodd i Skurup, Ystad och Limhamn ( om nu de kan räknas till Malmö )

Är det nåt jag har lärt mig avsky är det chauvinism, nationalism och bytänk. Ingen är bättre än en annan om man inte råkar vara en inbiten skitstövel.
Och tro inte att danskarna är bättre på att lösa problem. Bara annorlunda.
Lägg ner.

vad har hänt med happy?
Pfaff sa:

Är det nåt jag har lärt mig avsky är det chauvinism, nationalism och bytänk. Ingen är bättre än en annan om man inte råkar vara en inbiten skitstövel.
Lägg ner.

Allt är alltså skit samma? Sorry, men du har fel. Det är inte skit samma. Det finns skillnader och de märks.

vad har hänt med happy?
Snuten sa:
Pfaff sa:

Lägg ner.

Allt är alltså skit samma? Sorry, men du har fel. Det är inte skit samma. Det finns skillnader och de märks.
Upplys oss då.

vad har hänt med happy?
Miss Lycka 2.0 sa:
Har han ens körkort eller ingår han i Körbergs klubb?

Han står väl själv och väntar på att får reda på det as-we-speak

EDIT
Dom meddelas den 5 september kl. 11.00 säger rådmannen.

Han kanske får lugn och ro att skriva en ny roman på kronans bekostnad.

Senast ändrad:
vad har hänt med happy?
jonte987 sa:
ooms sa:
Behövs det körkort för s.k. elcykel?

Nej, och tydligen räcker det inte heller med körkort om man ska köpa mer vin efter att ha supit i tre dagar.
Därav elcykel. Oklart om en cykelkorg duger för inköp till en sådan batalj....

När jag löste Saknaden av honom som ung tänkte jag att den bara handlade om hans nya liv som nykterist. Kanske dags att skriva Saknaden 2 nu?

vad har hänt med happy?
Rattnalle sa:
Snuten sa:
Pfaff sa:

Lägg ner.

Upplys oss då.

Allt finns framför oss, hela tiden. Det hjälper inte med upplysning för de som blundar.

vad har hänt med happy?
Snuten sa:
Rattnalle sa:
Snuten sa:
Pfaff sa:

Lägg ner.

Upplys oss då.

Allt finns framför oss, hela tiden. Det hjälper inte med upplysning för de som blundar.
Hur menar du? Var hittar jag den informationen?

vad har hänt med happy?
Snuten sa:
Rattnalle sa:
Snuten sa:
Pfaff sa:

Lägg ner.

Upplys oss då.

Det finns en massa saker som inte funkar så det är lite svårt att veta vilka du menar. Men mest är jag nyfiken på vad som fungerar så bra i Danmark jämfört med här.

vad har hänt med happy?
Men cykla med mobilen gör de tydligen. Att ta böter med gott humör är det bästa man hoppas på från sina medmänniskor?
Inte säker på att det räcker för att rädda landet eller ens Skåne.

vad har hänt med happy?
Snuten, c.a 80% av dina inlägg på Happy är gnäll på något, mestadels Sverige. Sedan blir du upprörd när det _skojas_ om Skåne (några sidor tidigare). Lite märkligt.

vad har hänt med happy?
me.I.am sa:
Snuten, c.a 80% av dina inlägg på Happy är gnäll på något, mestadels Sverige. Sedan blir du upprörd när det _skojas_ om Skåne (några sidor tidigare). Lite märkligt.

80%? Har du räknat på det? Jag vågar inte säga emot för jag har inte räknat, men 80% Gäller gnäll på vad somhelst, typ elcyklar, bilister, trafikplanering, folk som inte kan cykla i klunga, galna markägare som hatar terängcyklister, virriga hundägare med flexikoppel och bluffande annonsörer på k&s? I så fall lär jag vara i gott sällskap.

vad har hänt med happy?
Jag läste nyligen någon, har glömt vem men det kan ha varit den nyligen petade V-politikern Kakabaveh (osäker på det), som sa att i Sverige bemöts ganska självklara påståenden ofta med standardfrasen "Bevisa det!".

Det kan vara rimligt att fråga efter bevis ibland, men jag förstår vad Kakabaveh (om det nu var hon) menar. Det blir löjligt och infantilt till slut och det tar död på alla diskussioner. Kanske är det en slags härskarteknik.

vad har hänt med happy?
Jobbigt att behöva bevisa något när man bara vill sprida lite dynga. Ganska fult av dig att jämföra det du gör med Kakabaveh.

vad har hänt med happy?
Snuten sa:
Jag läste nyligen någon, har glömt vem men det kan ha varit den nyligen petade V-politikern Kakabaveh (osäker på det), som sa att i Sverige bemöts ganska självklara påståenden ofta med standardfrasen "Bevisa det!".

Det kan vara rimligt att fråga efter bevis ibland, men jag förstår vad Kakabaveh (om det nu var hon) menar. Det blir löjligt och infantilt till slut och det tar död på alla diskussioner. Kanske är det en slags härskarteknik.
Det är ingen som kräver att du ska bevisa varför du tycker som du tycker. Vi vet ju inte ens vad du tycker. Mer än ett svepande 'sverige är sjukt'. Det är jättemärkligt. En rimlig utväg vore att sluta gnälla om just det för att slippa fler frågor men det gör du inte heller.

Jag är faktiskt genuint nyfiken på vad som är så mycket bättre i Danmark i dina ögon. Sen är det självklart så att jag kanske inte håller med, eller har samma bild, om vad problemen i Sverige skulle vara. Danmark vet jag för lite om för att riktigt ha en åsikt om saken.

vad har hänt med happy?
Jag kanske minns fel nu, pallar inte kolla bakåt, men jag tror att jag mitt i ett allmänt hö hö-ande om hur Skåne skulle spettas loss osv, allt enligt gamla och välkända humormallar, skrev att vi är flera som på fullt allvar skulle föredra om Skåne återgick till danskt styre, och att då plötsligt blir det inte lika hö hö-igt längre.

Är det så konstigt om man starkt ogillar vissa företeelser i landet man tillhör? Blir jag betraktad som en landsförrädare light när jag skriver så på fullt allvar? Kan en del inte klara av att myten om Sveriges förträfflighet och centrala plats i universum utmanas ens för ett ögonblick? Var detta fisen i vardagsrummet? Är det detta som TS har problem med, när man inte följer vissa "självklara" regler och inte tror på vissa "sanningar" och att han upplever att det blivit för mycket av sådant här på senare tid?

vad har hänt med happy?
Är Sveriges myt om sin egen förträfflighet sämre än andra länders myter om sin egna förträfflighet?

Danmarks myt verkar vara tillräckligt bra för att lura vissa i alla fall, så den kanske är bättre än vår på det sättet.

vad har hänt med happy?
Snuten sa:
Jag kanske minns fel nu, pallar inte kolla bakåt, men jag tror att jag mitt i ett allmänt hö hö-ande om hur Skåne skulle spettas loss osv, allt enligt gamla och välkända humormallar, skrev att vi är flera som på fullt allvar skulle föredra om Skåne återgick till danskt styre, och att då plötsligt blir det inte lika hö hö-igt längre.

Är det så konstigt om man starkt ogillar vissa företeelser i landet man tillhör? Blir jag betraktad som en landsförrädare light när jag skriver så på fullt allvar? Kan en del inte klara av att myten om Sveriges förträfflighet och centrala plats i universum utmanas ens för ett ögonblick? Var detta fisen i vardagsrummet? Är det detta som TS har problem med, när man inte följer vissa "självklara" regler och inte tror på vissa "sanningar" och att han upplever att det blivit för mycket av sådant här på senare tid?

Nej, du blir inte betraktad som landsförrädare, den offerkoftan känns mest pinsam. Det är det här att du så fort tillfälle ges i någon tråd skall börja gnälla på Sverige, det är du och ooms. Ganska tröttsamt.

Du har glömt det här bu-hu-inlägget där du helt plötsligt blir upprörd för att någon _skojar_ om Skåne, känns som sagt väldigt märkligt när du själv håller på som du gör.

Snuten sa:
Arsozath sa:
Är det modernt att hata Skåne?

Det är väl lika modernt som det "alltid" varit. Det pågår ett lågintensivt gnabbande mellan huvudstadsregionen och olika delar av landet. Skåne är en sådan del.

Tråkigt bara när man istället för detta gnabbande (som kan vara lite kul ibland) börjar skitmåla på ett sätt som man har mycket dålig täckning för och som inte alls längre hamnar om gnabbande syskon emellan.

Som jämförelse kan man ta den svenska minister som nyligen drabbades av ett svårt intellektuellt haveri då denne kommenterade brorsorna och syrrorna från Norge. Det blev inte alls kul. Tvärtom blev det mycket dålig stämning och handlade om, tja f-n vet? Inte skojigt syskongnabb åtminstone.

Tillbaka
Topp