Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
22/32/Bash fram och 11-32 bak, på freeridecykeln. Funderar på köra 34 eller 36 fram ihop med 11-34 någongång, men det har inte blivit av än. Vintercykeln har 22/34/44 ihop med 11-32, bash blir det nog på den också snart.
Skogscykeln: 24/34 fram och 11-34 bak
DH-cykeln: 38 fram och 11-34 bak, funderar på att byta till en med mindre spridning bak för att kunna korta kedjan lite mer.
Anledningen till att jag undrar är för att kunna se om min Rohloff är för tungtrampad pga av de olika dreven i jmf. med er andra. Och den verkar den vara. Den hittills lättrampade ger 1.42 m per pedalvarv (Leos konfiguration)medan min Rohloff med 44 fram och 16 bak ger 1.58 m per pedalvarv. Överväger starkt att dreva den till 40 fram och 17 bak vilket skulle ge 1.35 m per pedalvarn. Obs detta bara approximativa mått där däckhöjden har försummats.
Växelförhållande 1:1 är skönt att ha i stöket ibland, vilket det blir med 32-32 eller 34-34. Lättare växlar används rätt sällan, men än så länge har jag 22:an kvar fram.