Trampat runt på måfå i Hellas, för att hitta lite nya stigar och lära mig att hitta lite bättre, så jag vet var "gränserna". Senast jag gjorde det hamnade jag på någon bilskrot (underlag: SAND, vilket i kombination med fuktigt väder och tidigare lerkörning gjorde att däcken såg ut som schweizersnitzlar) och sedan på någon begravningsplats/kyrkogård. Men den här gången gick det bättre.
Hade dessutom två närkontakter med den lokala faunan. (Eller tre, om vi räknar happyiter till Hellas fauna?) Först ormen i framhjulet (beskrivet i en annan tråd), sedan någonting mera komiskt - Gjorde misstaget att ge mig ut där det pga stök blev mer bergsklätting än cykling, och det gick väldigt sakta. Varje gång jag frihjulade hörde jag det karakteristiska tick-tick-tick-ljudet. Men så snart jag stannade eller började trampa hörde jag ett nästan identiskt ljud från buskagen (nåja, ganska likt i alla fall), som upphörde så snart frihjulsljudet satte igång igen. Stannade till och undrade vad det var. Till sist såg jag en röd och yvig svans sticka upp ur ljungen, och sedan ett litet huvud med tofsiga öron. En ekorre. Fick av en kompis som har bra koll på skogens små kryp höra att det ljudet är ekorrar låter så när de är arga/rädda/grälsjuka. Ett sätt att varna artfränder från att komma in på det egna reviret. Så jag gissar att ekorren tolkade ljudet från baknavet som att det var en annan ekorre på plats, som gjorde anspråk på reviret. :-D
Idit: Bad language