Vågar man beställa en Canyon

corren

Ny medlem
Hej. Är väldigt sugen på att slänga in en beställning på en Canyon MTB, det som får mig att tveka är
allt strul som varit angående leveranstider mm.
Någon som beställt under senare delen av 2009? Och fått cykeln?

japp - köpte en canyon lux-ram efter sommaren. den dök upp efter 2 veckor. riktigt nöjd är jag. skön utsträckt sittställning.

corren skrev:
-------------------------------------------------------
> Hej. Är väldigt sugen på att slänga in en
> beställning på en Canyon MTB, det som får mig
> att tveka är
> allt strul som varit angående leveranstider mm.
> Någon som beställt under senare delen av 2009?
> Och fått cykeln?

känns det som väder ute för att släpa ut den nu? alltså är det superbrottom att få den? förstår att du inte vill vänta tills sommaren, men tare nån månad göre väll inte SÅ mycket, eller?

Jag äger i dagsläget tre Canyonhojar. Jag har under de senaste tre åren haft totalt sex Canyoncyklar och är helnöjd med dom.

corren skrev:
-------------------------------------------------------
> Hej. Är väldigt sugen på att slänga in en
> beställning på en Canyon MTB, det som får mig
> att tveka är
> allt strul som varit angående leveranstider mm.
> Någon som beställt under senare delen av 2009?
> Och fått cykeln?

du ska nog inte ta leveranstider från hösten 2009 och tro att de gäller våren 2010, så funkar inte riktigt vi cyklister... :-)

Jag beställde en Canyon Nerve XC 9.0 igår, idag sänkte de priset och satte leverans till v.24.....
Känns så där just nu....

kontakta dem då. antingen fixar de det, eller så avbryter du din beställning. o sen gör om den. tror inte de ä omöjliga.

Vilket skit va, velat som bara den. Och så börjar det så här....slutar väl med att när man väl fått skiten så är det mosat. Nej, tänk positivt. Skall ringa imorgon och kolla vad som händer....

Lutar åt det, skiter i färgen. Det är utrustningen jag gillar. Svart funkar bra också. Ringer man Canyon sverige då? Någon som avbeställt/ändrat cykel som vet?

Blev än mer förvirrad, då jag fått 4st mail från Canyon. 2st orderbekräftelser och 2 st fakturor, varav en står det att flaskstället är restat och sen med flaskstället på. Skumt......
Verkar som jag fick det nya lägre priset iallafall och det är ju trevligt.
Verkar som min cykel fanns iallafall, bara att pröjsa då och hålla tummarna.

Nu är det pröjsat och klart, hoppas man får en ny cykel snart. Håller er uppdaterade om vad som händer.....

Priset var igår 28697:- och idag 26994:- med alla tillbehör. 1703:- billigare över natten...

Senast redigerad av en moderator:
Blev orolig då det stod v24 på hemsidan för leverans an min modell. Men efter mailkontakt med Canyon så bekräftade de att jag får min cykel v4 och betalningarna har gått fram. Mycket smidigt hittils och Canyon sverige svarade på mail inom en kvart. Hittils är de bättre än jag vågat hoppas på.
Det bästa är nog att jag fick det bättre priset. 1700:- att handla grejer för.....

Tillbaka
Topp