Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
42Hz sa:Tja, ta lite svinto o gnugga bort ytrosten så kanske man ser bättre hur bra/illa det är?
Sixten Fors sa:En Crescent är dålig redan som ny, den blir inte direkt bättre med åren.
Jo, den fälgen ser väl riktigt bra ut (map sprickor/rost)Putte.w sa:Detta då? ?
Min gamla beach cruiser
Putte.w sa:Detta då? ?
Min gamla beach cruiser
emmer sa:Är det krympa plåtfälg så skulle jag inte våga nytta den (de kan sprick även om de ser bra ut utanpå).
Är det någon form av lackad/ytbehandlad aluminium skull jag våga...
Men det ser ut som kromad plåt och då skulle jag teminstingens dra av däcket och kika från andra sidan.
Det är rätt uppenbart att fälgen är trasig. Vad är det TS undrar?Jimel sa:Ge dig med ditt hat. Du verkar ju klipsk så det passar dig inte.Sixten Fors sa:En Crescent är dålig redan som ny, den blir inte direkt bättre med åren.
Rottfriskt? Det kunde ju ingen tro med tanke på hur skiktat det såg ut vis sprickan vid nipplarna. Samma som för plåt dock.IngeRull sa:emmer sa:Är det krympa plåtfälg så skulle jag inte våga nytta den (de kan sprick även om de ser bra ut utanpå).
Är det någon form av lackad/ytbehandlad aluminium skull jag våga...
Men det ser ut som kromad plåt och då skulle jag teminstingens dra av däcket och kika från andra sidan.
RicoShredderKowalski sa:Ääh du kommer få en varningssignal när ekrar börjar falla ur eller fälgen börjar bli krokig. Tills dess är det bara att köra på.
RicoShredderKowalski sa:Ääh du kommer få en varningssignal när ekrar börjar falla ur eller fälgen börjar bli krokig. Tills dess är det bara att köra på.
Sixten Fors sa:Vad är det TS undrar?
Prästbol sa:RicoShredderKowalski sa:Ääh du kommer få en varningssignal när ekrar börjar falla ur eller fälgen börjar bli krokig. Tills dess är det bara att köra på.
Rätt. Den viker sig inte plötsligt, utan kommer att varna i god tid när det är dags att sätta in åtgärder.
+1tobiascyklar sa:RicoShredderKowalski sa:Ääh du kommer få en varningssignal när ekrar börjar falla ur eller fälgen börjar bli krokig. Tills dess är det bara att köra på.
+1
IngeRull sa:42Hz sa:Tja, ta lite svinto o gnugga bort ytrosten så kanske man ser bättre hur bra/illa det är?
jofahjalm sa:Jag tycker det är ganska underhållande att så många tycker det är säkert att använda det där hjulet...
jofahjalm sa:Jag tycker det är ganska underhållande att så många tycker det är säkert att använda det där hjulet...
42Hz sa:IngeRull sa:42Hz sa:Tja, ta lite svinto o gnugga bort ytrosten så kanske man ser bättre hur bra/illa det är?
Ser mer ut som det bara är kromen på ytan som "pruckit", krackelerat.
Bromsar ju på fälgen så det påverkar nog inte speciellt. Eller snarare: Hur påverkar det på ett underhållande sätt?jofahjalm sa:Är cykeln utrustad med en frambroms har det helt klart goda möjligheter att katastrofalt och spektakulärt plötsligt ge upp. Det är verkligen underhållande att många har svårt att förstå detta.
emmer sa:Bromsar ju på fälgen så det påverkar nog inte speciellt. Eller snarare: Hur påverkar det på ett underhållande sätt?
Eld sa:42Hz sa:IngeRull sa:42Hz sa:Tja, ta lite svinto o gnugga bort ytrosten så kanske man ser bättre hur bra/illa det är?
Ser mer ut som det bara är kromen på ytan som "pruckit", krackelerat.
Den där fälgen är ju "rostfri" så det finns inget kromlager. Sprickorna går säkerligen rakt igenom. Det uppstått spänningskorrosion runt ekrarna.
jofahjalm sa:emmer sa:Bromsar ju på fälgen så det påverkar nog inte speciellt. Eller snarare: Hur påverkar det på ett underhållande sätt?
Hur tror du bromskraften från däcket mot marken överförs till resten av ekipaget? Kanske via ekrarna? Tror du det då finns risk att man dra nipplarna genom den spräckta fälgen? Vad är mest sannolikt, att en går åt gången eller plötsligt många samtidigt när de väl bär av? Har man otur kommer hjulet kollapsa plötsligt.