Val av stigcykel
Hej!
Jag är på jakt efter en stigcykel för lite korta vardagsturer. Efter läst många tips här på forumet så har jag ett par intressanta kandidater.
Väldigt olika typer av stigcyklar, men räknar med end of season sale snart.
Haft en jeffsy innan som jag dumt nog sålde till förmån för en ny racer.
Kandidaterna är:
YT Jeffsy al base 29 (26k gissar på 23k med EOSS)
Canyon neuron al 7 (22k)
Nukeproof scout 290 comp (18k)
Jag tänker:
Kul med en fs jeffsy/neuron, räknar med att priserna kommer skilja sig med ca 5k med EOSS(yt).
Samtidigt kommer jag till största delen köra i medel terräng, inte allt för brötigt alltså och relativt korta turer (när ungarna vilar osv, för tillfället iaf).
Fördelen med scouten som jag ser är: enklare underhåll/rengöring, billigare, snabbare leverans (jeffsyn levereras i mitten på nov).
Vilket val ni hade gjort? + motivering.
Jag är på jakt efter en stigcykel för lite korta vardagsturer. Efter läst många tips här på forumet så har jag ett par intressanta kandidater.
Väldigt olika typer av stigcyklar, men räknar med end of season sale snart.
Haft en jeffsy innan som jag dumt nog sålde till förmån för en ny racer.
Kandidaterna är:
YT Jeffsy al base 29 (26k gissar på 23k med EOSS)
Canyon neuron al 7 (22k)
Nukeproof scout 290 comp (18k)
Jag tänker:
Kul med en fs jeffsy/neuron, räknar med att priserna kommer skilja sig med ca 5k med EOSS(yt).
Samtidigt kommer jag till största delen köra i medel terräng, inte allt för brötigt alltså och relativt korta turer (när ungarna vilar osv, för tillfället iaf).
Fördelen med scouten som jag ser är: enklare underhåll/rengöring, billigare, snabbare leverans (jeffsyn levereras i mitten på nov).
Vilket val ni hade gjort? + motivering.