Valborg i Uppsala

• Trådstartare Trådstartare Per
  • Start datum Start datum

Per

Ny medlem
Valborg i Uppsala
Valborg1.jpg

Vi tog oss genom Uppsalas karnevalstämning, utan att få punka, krossat glas hör till de mindre trevliga inslagen.

Valborg2.jpg

O hojade ner från Sävja tills vi möte leden mot Bollmossen, och Surstagärdena, här är Elisabeth på ett av de finaste stegen.

Valborg3.jpg

Mitt i skogen möte vi Amelie o Pelle, som kom från andra hållet, från Gläntan o var på väg mot Flottsund

Valborg4.jpg

En av de nya spängerna vid Surstagärdena

Valborg5.jpg

Surstagärdena

Valborg6.jpg

Megaspången vid Mickmossen, i andra änden mötte vi ytterligare två snubbar som hojade

Valborg7.jpg

Hällar på leden från Lunsentorpet till Flottsund

Valborg8.jpg

Roligt steg

Valborg9.jpg

Just kl 15 åkte jag nerför detta steg. En händelse som kändes som en tanke ;)

Lunsen är i mycket fin form. Det ligger lite is på några skuggiga kärr och det finns ett och annat surhål som inte brukar finnas där och som beror på vintern varit så lång och snörik. Mellan Lunsentorpet och Flottsund bygger man nya spänger och för tillfället har man inte kommit längre än att lägga ut virket.

Frågan kanske inställer sig om vi har något mot valborgsfirandet i Uppsala. Svaret är, att det har vi inte alls. Det förhöll sig så, att vi var på en rasande trevlig fest hos några vänner igår kväll komplett med vickning vid tvåtiden. Så det var läge för en vit dag!

Senast redigerad av en moderator:
Valborg i Uppsala
Sedärja ser riktigt fint ut på er hemmaplan man blir ju sugen på att sätta cykeln på bilen och ge sig upp och utforska... fin tur fina kort man tackar :)

Valborg i Uppsala
=David skrev:
-------------------------------------------------------
> Vad fint ni har byggt. Man blir lite småsugen på
> att stojja runt i lunsen.

uppsala komun som byggt de där spängerna, om det är vad du syftar på. fint byggt, ja riktigt proffsigt.

Valborg i Uppsala
Baltazar skrev:

> uppsala komun som byggt de där spängerna, om det
> är vad du syftar på. fint byggt, ja riktigt
> proffsigt.

Ja, de är heljusta, fast de är så väl byggda och breda att det blivit avsevärt mindre spännande att hoja i Lunsen. På det hela taget är det dock jättebra, och återställningen av våtmark fungerar faktiskt tack vare de nya spängerna. Skulle inte vilja hoja på någon ranglig gammal historia här

Valborg6.jpg

Nu önskar man att de också förbättrade spänger och broar dels på leden från Sävja till Flottsund (led 1) och dels på leden söder ut från Lunsentorpet till Nyvallen (led 11). Det är några ställen där kavelbroarna ruttnat bort och andra där spängerna är så rangliga att man knappt kan hoja på dem.

Valborg i Uppsala
du kan ju se det spännande i att även om det är brett, så missar du så blir du rejält blöt istället, då det nu är mera vatten :D

Valborg i Uppsala
Baltazar skrev:
> du kan ju se det spännande i att även om det är
> brett, så missar du så blir du rejält blöt
> istället, då det nu är mera vatten :D

Jo, vore ingen höjdare att plurra där, simkunnighet rekommenderas ;)

Valborg i Uppsala
Själv så stod jag på Tzatsiki och tittade på forsränningen. Sedan lunch på sushibuffe varpå teambilen avgick tillbaka till tokholm där vi eldade massa ris.

Valborg i Uppsala
Jag har definitivt nånting emot valborgsfirandet i Uppsala - det ligger glasskärvor i hela stan en lång tid efteråt. Jag har helt klart missat vad poängen med att krossa flaskor är.

/Andreas med punka

Valborg i Uppsala
andreaso skrev:

> /Andreas med punka

Samma här efter valborg har vi lagat tre punkor.

Tillbaka
Topp