Våld mot bil....Gjorde jag rätt?

KLart du hjorde rätt! Att dunka med handflatan i bilen kan väl jämställas med att hänga sig på tutan om man sitter i en bil. Vad ska man göra annars, ringa på ringklockan?

Förbjud bilar i centrum! Jag kan tänka mig att lägga min 940 i malpåse och gå med i en bilpool om man ska ut på cykeläventyr. Ahh, skönt att äntligenm få det ur sig!

/ Andreas som bor i centrum samt orsakat en cyklists hjärnskakning/minnesförlust

Ean skrev:
-------------------------------------------------------
> Förbjud bilar i centrum! Jag kan tänka mig att
> lägga min 940 i malpåse och gå med i en bilpool om
> man ska ut på cykeläventyr. Ahh, skönt att
> äntligenm få det ur sig!

Nån mer som vill komma ut?

Timothy skrev:
> KLart du hjorde rätt! Att dunka med handflatan i
> bilen kan väl jämställas med att hänga sig på
> tutan om man sitter i en bil. Vad ska man göra
> annars, ringa på ringklockan?

Pling, pling, pling, pling, pling, pling, pling, pling, pling, pling, pling, pling, pling, pling, pling, pling, pling, pling, pling, pling, pling, pling, pling, pling, pling, pling, pling, pling, pling, pling, pling, pling, pling, pling, pling, pling, pling, pling,...

Åhhhh, vilken skräck sånt sätter i folk...

:)

Ean skrev:
> Förbjud bilar i centrum!

Man kan inte förbjuda utan att lägga till (ursäkta bredden).

the%20monorail.jpg

Jag har en kompis som råkade ut för blådåre i en bil som häll på at köra över honom.
Kompisen vråla å skrek å bad honom att inte klippa ut fler körkort från cornflakes-paket då plötsligt bilen stanna och ut kliver det två ganska kraftiga, skäggiga killar med hells-angels-prydda lädervästar...
Killana undra va han ville och klippte sen till homnom rätt över truten och gick lugnt in i sin bil igen och körde vidare. Behöver jag säga att min polare inte var så kaxig? Men va fan är det för samhälle vi lever i??

Senast redigerad av en moderator:
Det var helt rätt, annars är det rätt kul å bli asförbannad på föraren. Som gammalt cykelbud har varit med om en hel del liknande situationer. Det kanske rök en backspegel på någon bil. Man blir så trött på folk som inte ser sig om innan dom svänger.

Öijer skrev:
> Dan_Dryer här eller Oscar Ekstam som han heter
> pekade finger åt en bil en gång. Killen i bilen
> stannade och klev ur och riktade en pistol mot
> Oscar.
>
> Man ska akta sig för vem man pekar finger åt.

Helt rätt var det ju inte den där historien. Har allt på papper om någon vill läsa.

Kort och gott var det så att:
Jag var ute och cyklade fridfullt på en fin liten landsväg nära mitt barndomshem i Blomstermåla (mitt mellan Kalmar och Oskarshamn). När jag i min ögonvrå ser en beige volvo 240 komma snett mot mig bakifrån.
För att sedan nästan preja ned mig i diket. Ja jag fick plåten i sidan. Så jag reste ilsket upp två mittfingrar mot föraren. Varpå han tvärnitar (fanns inge ABS på den) ett långt svart sträck.
Jag närmar mig försiktigt bilen på höger sida. vilket jag tyckte var klokast då han var ensam (svårare att nita mig). När jag är i höjd med bakdörren ser jag en REVOLVER sträckas ut mot mig!
Sen skuter den smått galne föraren sönder rutan på passagerarsidan.
Jag behöver ju inte säga att jag blev skit skraj, så jag kastade mig i diket å sträckte upp händerna.
Tror att jag sade något i stil med: "Okej okej, jag fattar".
Sen burnar han iväg.
Senare den kvällen, efter två samtal med polisen. Så befinner sig nationella insatstyrkan i min lilla by (5000pers). Det visar sig att den galne mannen har pepprat en kompis i benet för att han pratat med den galnes flickvän. han passar också på att vifta pistolen runt omkring sig på pizzerian och avlossa ett par skott mot en buss. Den bussföraren hade tur då en kula fångas upp av kortavläsaren och räddar cauffören från att bli träffad.

Så jag hade ganska mycket tur. Och jag e glad att jag gick på höger sida. Hade jag gått på vänster sida hade jag nog fått en kula i mig :/

Så var försiktig med vem du ger fingret, även om denne kört på dig. =)

[EDIT]: stavfel igen :/

TNT! Lita aldrig på någon som inleder sin faktasajt typ såhär: "This site is awesome. My name is Robert and I can't stop thinking about ninjas. These guys are cool; and by cool, I mean totally sweet".

Det där är amerikansk vulgo-ninja. Jänkarna fattade aldrig det där med ninjor, ändå var det de som gjorde alla ninjafilmer. Men HELA TIDEN var de tvungna att ha med laserstrålar, Chuck Norris, käftsmällar, bara gym-överkroppar och kidnappade flickvänner med spretlugg. Man kan säga att de inte riktigt fattade.

"The people who were later referred to as ninja did not originally use that label for themselves. They considered themselves to be merely practitioners of political, religious, and military strategies that were cultural opposites of the conventional outlooks of the times. Ninjutsu developed as a highly illegal counter culture to the ruling samurai elite"

Är Calle F en ninja alltså?

the_TnT skrev:
> erik h skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Alla ninjor, redan från ninja-lekis, vet att
> det
> > är bättre att undvika konflikt än att slåss.
>
> Dude! Where have you been!?Facts:
> 1. Ninjas are mammals.
> 2. Ninjas fight ALL the time.
> 3. The purpose of the ninja is to flip out and
> kill people.
>
> Carpe Diem!
> www.geblod.nu

Det är dylika sidor som får mig att gråta. Så vilsna, så fel.

Jag har ändrat mig. TNT:s ninjalänk är den ultimata ninjaresursen:

"Q: What do ninjas do when they're not cutting off heads or flipping out?
A: Most of their free time is spent flying, but sometime they stab. (Ask Mark if you don't believe me.)"

Mr.Skalman skrev:
> Var inte ninja lönnmördare ???

Nja, nu tycker jag att du överdriver lite, de var mysiga killar med stil som diggade att smyga, klä sig i svarta ansiktsmasker, slänga sköna kaststjärnor och vifta med snajdiga svärd och vem gör inte det egentligen?

erik h skrev:
> sig i svarta ansiktsmasker, slänga sköna
> kaststjärnor och vifta med snajdiga svärd och vem

Fast jag tror att de gjorde kaststjärnor i slöjden trots att man inte fick. Lömskt.

Oskar_Lkpg skrev:
> Det är dylika sidor som får mig att gråta. Så
> vilsna, så fel.

Det är folk som dig, som inte förstår att den som gör sidan mycket väl vet att det är helt uppåt väggarna, som gör det hela roligt. Kolla bara under Hate mail-sektionen. Iofs. en hel del bogus där med!

Borr har också en ninjaresurs som är läsvärd: http://www.borrmagazine.com/index.php?id=42

För att göra en länk, som www.happymtb.org klickbar skriver man bara dit http:// framför så att det blir en riktig och godkänd länk. Se mer under länken Posta bilder etc som står ovanför rutan man skriver meddelandena i.

Have mercy... Det ÄR ju faktiskt en tioåring som har den där ninja-sajten. Vilket förklarar kunskapsnivån, verkar ju som om han har lärt sig allt han kan om ninjor från just spel och filmer. Och hans bild stämmer väl ganska väl överens med de informationskällorna? ;-)

Vill ni ha pinsamheter? Hört talas om "Ninja Mission"? *hehe*

Smurfrox (inte inloggad) skrev:
> Vill ni ha pinsamheter? Hört talas om "Ninja
> Mission"? *hehe*

Dissar du Mats Helge Olsson är du en onnnnd man...

:D

Mats Helge Olsson är hårdast, och Ninja mission har med all rätt kultstatus. Bra är den inte men det är inte det det handlar om. Det bästa Mats Helge har gjort är annars Nordexpressen. I den finns också Thorsten Flinks till dags dato bästa roll.

The Mad Bunch är också riktigt bra. Den är till stor del inspelad på och vid Tjolöholms slott. När jag förklarade för prästen i den nyrenoverade kyrkan där att dom hade spelat in actionfilm i hennes kyrka blev hon "lätt" upprörd. Då "måste" jag ju visa vilken pelare Frederick Offreins ( http://www.offrein.com/ ) figur "Mr. Cartland" klev fram ifrån urhävande sig ungefär "det är inte smärtan som gör ondast. Det är döden!". Detta meddelande efterföjldes av nackbrytande av hjälte. Då blev prästen riktigt upprörd och i det närmaste slängde ut mig.

Biljakten på slutet av the Mad Bunch är nog det tamaste som setts. Mats Helge Olssons egen Volvo och en hyrd skåpbil användes tydligen och då ingen av bilarna fick skadas siktade dom bara lite på varandra innan nån åkte vidare liksom...

Oskar_Lkpg skrev:
> Är man inte man nog att skrika vilken kroppsdel
> man tänker sätta svärdet i är man mes. ;-)

Hmm.. har vi en kendoutövare här...?*ler*

42Hz skrev:
> Sett Ninja Mission på biograf! Så gammal är jag.
> ;)

Ohhhhhhhh! :D

Såg den på Höganäs bio (Jag bodde i Höganäs några år), som visade mycket knepigt då på 80-talet. Killen som drev den biografen då kände visst Mats Helge Olsson också. Har för mig att nån av Mats Helge Olssons premiärer var där t o m (Ohhhhhhhh igen...).

edit: Läste inte mitt tidigare inlägg så noga och skrev i onödan... :P

Mr.P skrev:
> Hmm.. har vi en kendoutövare här...?*ler*

Oskar är allmänt farlig han. Dessutom har han nog dåligt omdöme då han tycker jag ska börja med kampsport. Det hade nog slutat illa för mig (fast jag läker fort...) :D

Å förresten Oskar: Jag börjar få till koncentrationen och är nu nere i ca en minuts tid tills jag är helt avslappnad ("lealöser") och ligger på ungefär 40 i puls. Grönsak liksom :)

Calle F skrev:
> Är det där verkligen på allvar? =O

Ja tyvärr får man väl säga... finns många förrvirrade i världen.
Här disskuteras klubben och deras ninjutsu på kampsport.se och en av deras frontfigurer är medverkande och står upp för sig och sitt: http://www.kampsport.se/forum/showthread.php?t=9704

Här är en till underbar hemsida av en existerande ninjaorganisation med feste i landet http://www.satoryuninjutsu.com/

Mr.P skrev:
> finns många
> förrvirrade i världen.

Du menar innebandyspelare? :D

> Här disskuteras klubben och deras ninjutsu på
> kampsport.se och en av deras frontfigurer är
> medverkande och står upp för sig och sitt:
> http://www.kampsport.se/forum/showthread.php?t=970

Dom ska väl få syssla med sitt antar jag och även de flesta icke insatta, som t ex jag, ser nog att det där inte tillhör det mer etablerade och "seriösa" bland kampsporterna. Det är ju inte heller alla som faktiskt står för det dom gör så tydligt och ärligt som killen i diskussionen.

> Här är en till underbar hemsida av en existerande
> ninjaorganisation med feste i landet
> http://www.satoryuninjutsu.com/

Att dom orkar vara så hårda...

Jag håller med de får ju ha sin hobby. Det är tråkit med fundamentalism de har lika stor rätt att träna sin ninjutsu tillhörande en luftorganisation som jag tränar min aikido i en klubb tillhörande Riksidrottsförbundet. Men att locka till sig Karlskronas småpojkar och gå upp i skogen och härja med riktiga svärd borde de nog låta bli.
Sedan om maa sticker ut såpass de gör så får de räkna med att de blir häcklade, Speciellt om de startar en tråd i ett kampsportsforum och ber om frågor och inte kan leverera bra svar.

Mr.P skrev:
> Jag håller med de får ju ha sin hobby. Det är
> tråkit med fundamentalism de har lika stor rätt
> att träna sin ninjutsu tillhörande en
> luftorganisation som jag tränar min aikido i en
> klubb tillhörande Riksidrottsförbundet. Men att
> locka till sig Karlskronas småpojkar och gå upp i
> skogen och härja med riktiga svärd borde de nog
> låta bli.

Fast tar dom och småpojkarna inte ut sin aggression på det där sättet så blir det kanske nåt ännu "värre" dom fokuserar på istället. Personligen tycker jag väl många inom kampsporterna är rätt fundamentalistiskt knepiga, men det är väl iofs cyklister också många gånger. Vissa vill ju så gärna vara speciella på något vis.

> Sedan om maa sticker ut såpass de gör så får de
> räkna med att de blir häcklade, Speciellt om de
> startar en tråd i ett kampsportsforum och ber om
> frågor och inte kan leverera bra svar.

Det får dom givetvis räkna med, men samtidigt tror jag definitivt dom kalkylerar med mothugg för att ändå nå sin målgrupp. Några nappar nog på deras idéer oavsett hur mycket andra ogillar det. Dom är ju knappast ute efter att ändra på sig, och jag ser klara paralleller till SS/fixie-rörelsens sätt att framhäva sig.

För att temporärt iaf komma tillbaks till ursprungsämnet...

Du skulle tagit regnumret, samlat ihop 20 polare och åkt hem till honom och helt lugnt frågat om det gick bra att diskutera händelsen.

De extra cyklisterna är med bara för att de är cyklister.

Mr.P skrev:
> Oskar_Lkpg skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Är man inte man nog att skrika vilken kroppsdel
> > man tänker sätta svärdet i är man mes. ;-)
>
> Hmm.. har vi en kendoutövare här...?*ler*

Nej, men jag har träna och instruerat Judo och Ju-Jutsu (Ju-Jutsu Kai om det säger dig nått) i två olika perioder i mitt liv. Dett kampsports intresse har dock lett till att man fåt chans att tala med utövare av andra skolor/stilar. Samt att man kollat på de program i ämnet man har kunnat.

Men jag finner ändå Kendoutövar lite kaxigare än andra. i andra kamsporter försöker man finta bort folk, i Kendo talar man om vart man ska hugga.

Oskar_Lkpg: Jag gillar Judo av just den anledningen. Man lurar motståndaren att anfalla, sen gör man ett schysst offerkast. Jao, det blev några Ippon på det. :)

Jag mötte Lassie! Jag tror faktiskt jag har läst en sommarkurs i filosofi där den där Tooony från Karlskoga var med. Han pratade väldigt konstigt och skrämmande om alfahanar, sedan grupparbetade jag med några andra istället.

Tillbaka
Topp